Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την κατάργηση των διοδίων


Κατ’  επανάληψη, με τοποθετήσεις, πρoτάσεις ψηφίσματος στο Π.Σ., και με συμμετοχή σε κινητοποιήσεις, έχουμε εκφράσει την αντίθεσή μας στην ύπαρξη των διοδίων και στις ληστρικές και συχνές αυξήσεις των τιμών των διοδίων που σε συνδυασμό με τη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζεται, συρρικνώνει δραματικά το ήδη ισχνό λαϊκό εισόδημα και μετατρέπει το δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση στο οδικό δίκτυο σε πανάκριβο εμπόρευμα, συνυπολογίζοντας τις αυξήσεις στα καύσιμα, στα τέλη κυκλοφορίας, στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων και στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Οι μεγάλες αυξήσεις στα διόδια προκύπτουν ως αποτέλεσμα της φιλομονοπωλιακής πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ, μονοκομματικών ή συγκυβερνήσεων, που συνεχίζεται και σήμερα, οι οποίες παρέδωσαν στις μεγαλοκατασκευαστικές εταιρείες την εκμετάλλευση του εθνικού οδικού δικτύου, σύμφωνα και με τις οδηγίες της Ε.Ε.

Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αυτές οι μεγαλοκατασκευαστικές εταιρείες συμμετέχουν μόλις κατά 10%, ενώ το δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα, όπως και ο ελληνικός λαός καθημερινά, ενώ στις εταιρείες παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες (30–35 χρόνια), αυξάνοντας τις τιμές και τους σταθμούς των διοδίων, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη.

Ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει πολλές φορές και εξακολουθεί να πληρώνει ακριβά την κατασκευή και συντήρηση του οδικού δικτύου μέσα απο τα διόδια, τα τέλη κυκλοφορίας, την άμεση και έμμεση φορολογία, την φορολογία στα καύσιμα και μάλιστα χωρίς να έχει ασφαλείς δρόμους.

Επομένως είναι δικαίωμά του και υπάρχουν οι δυνατότητες να έχει δωρεάν σύγχρονους ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους και δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες.

Συντασσόμαστε με τον αγώνα της εργατικής τάξης, των φτωχών λαϊκών στρώματα και της νεολαίας, για:

  • Κατάργηση όλων των διοδίων, ελεύθερη κυκλοφορία σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
  • Ακύρωση των ληστρικών συμβάσεων και της πολιτικής παράδοσης του οδικού δικτύου, των μαζικών μεταφορών και των δημοσίων έργων στους επιχειρηματίες. Το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια και κάθε άλλη υποδομή, πρέπει να ανήκουν στο δημόσιο, στο λαό, που θα τα χρησιμοποιεί ελεύθερα.
  • Κατάργηση των ΣΔΙΤ. Κατασκευή δημοσίων έργων συγκοινωνιών και υποδομών γρήγορα, φθηνά και ποιοτικά, από το κράτος μέσω αποκλειστικά δημόσιου κατασκευαστικού φορέα, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Να σταματήσει η υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου και να υπάρξει ανάπτυξή του με αποκλειστική ευθύνη του δημοσίου.
  • Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και με δωρεάν χρονικές ζώνες για εργαζόμενους, ανέργους, μαθητές, φοιτητές.
  • Να μειωθούν οι τιμές στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς.
  • Να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα είδη πλατειάς λαϊκής κατανάλωσης, στο ηλεκτρικό ρεύμα, στο νερό και στα καύσιμα.
  • Να φορολογηθεί τώρα με 45% το μεγάλο κεφάλαιο.

 

Λάρισα 19/2/2015

 Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεσσαλίας

  1. Μπούτας Βαγγέλης
  2. Λούμας Γιώργος
  3. Χαλάτσης Αστέρης

 

 

Προηγούμενο άρθρο Απόντα τα τοπικά προϊόντα από τα ράφια των S/M - Επιστολή του Προέδρου του ΕΒΕ
Επόμενο άρθρο Συνελήφθησαν τρία ακόμη μέλη της εγκληματικής ομάδας που διέπραττε ληστείες σε βάρος ηλικιωμένων