Το Δημοτικό Συμβούλιο Σοφάδων είπε όχι στην υποβάθμιση του ΕΠΑΛ Σοφάδων


 Το θέμα της κατάργησης τομέων του ΕΠΑΛ Σοφάδων συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 27ης/9/2011. Μέσα στην κατάμεστη αίθουσα συνεδριάσεων και παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας κ. Τσιάκου Β., Διευθυντών Σχολικών Μονάδων του Δήμου, Μαθητών του ΕΠΑΛ, των γονέων τους, των καθηγητών του ΕΠΑΛ και αρκετών άλλων δημοτών, ακούστηκαν πολλές φωνές που ομόθυμα εξέφρασαν την αγανάκτηση για τους χειρισμούς του Υπουργείου.

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε και ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Καρανίκας ο οποίος έδωσε εξηγήσεις για τα κριτήρια και τον τρόπο εφαρμογής της διάταξης του νόμου που επιβάλει τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη λειτουργία των τομέων εκπαίδευσης. Επεσήμανε όμως ότι το Υπουργείο τόνισε από τον Ιούλιο μήνα ότι θα εφαρμοστεί αυστηρά. Ο ίδιος όμως ανέφερε ότι θεωρεί δικαιολογημένες τις ενστάσεις και τις αντιρρήσεις των εμπλεκομένων.

Πρέπει να τονιστεί ότι μηνύματα συμπαράστασης απέστειλαν οι Βουλευτές Σαλαγιάννης Ν, Θεοχάρη Μ, Τσιάρας Κ. και Ταλιαδούρος Σπ. Οι τρεις τελευταίοι Βουλευτές έχουν μάλιστα φέρει το θέμα στη Βουλή με την υποβολή σχετικών ερωτήσεων προς την κ. Υπουργό Παιδείας.

Όλοι οι παριστάμενοι απαίτησαν τη μεσολάβηση των Βουλευτών ώστε να εξασφαλιστεί συνάντηση με την αρμόδια Υφυπουργό κ. Χριστοφιλοπούλου.

Το Δημοτικό Συμβούλιο εξέδωσε ομόφωνα σχετικό ψήφισμα το οποίο αναφέρει:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σοφάδων ομόφωνα εκφράζει την αγανάκτησή του και την έντονη αντίδρασή του κατά της απαράδεκτης και πέραν από κάθε λογική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση τομέων εκπαίδευσης του ΕΠΑΛ Σοφάδων σε μια χρονική στιγμή που μαθητές και γονείς έχουν ήδη επιλέξει τον εκπαιδευτικό και επαγγελματικό δρόμο.

Είναι πασιφανές ότι το Υπουργείο Παιδείας αβασάνιστα και χωρίς βασικά κριτήρια επιμένει σε μια απόφαση που δεν λαμβάνει υπόψη τις εκπαιδευτικές, γεωγραφικές, οικονομικές και άλλες δραστηριότητες αλλά και τον χρόνο εφαρμογής της.

Είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη πλήττει καίρια τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών αλλά και τις οικογένειές τους.

Το Υπουργείο κάνει τεράστιο λάθος με τη συγκεκριμένη  απόφαση η οποία δεν προσδίδει όφελος ούτε στην κοινωνία ούτε στο εκπαιδευτικό δυναμικό.

Το Υπουργείο Παιδείας και η πολιτική του ηγεσία ουσιαστικά στερούν από τους μαθητές την επιλογή τους για τον μελλοντικό τους επαγγελματικό προσανατολισμό.

Ο εξαναγκασμός των μαθητών να μετεγγραφούν σε άλλο τομέα από αυτόν που αρχικά είχαν επιλέξει είναι παιδαγωγικά απαράδεκτος.

Το νέο Τεχνολογικό Λύκειο, ως νέος θεσμός, αντί να ενισχύεται , δυστυχώς συρρικνώνεται και δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας και σύγχυσης στους γονείς και μαθητές ότι ο τομέας που θα επιλέξουν ενδέχεται να μη λειτουργήσει.

Όλα όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια  σ΄ όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης , με τις μειωμένες δαπάνες για την παιδεία, με τις συγχωνεύσεις, με την έλλειψη βιβλίων κλπ προσδιορίζουν μια πολιτική που δεν εξυπηρετεί τη δημόσια δωρεάν παιδεία.

Η πολιτική αυτή υποβαθμίζει την εκπαίδευση, την καθιστά ανταποδοτική, βάζει φραγμούς στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων να εξοπλιστούν με μόρφωση και γνώση.

Κατά τη γνώμη  μας σ΄ αυτή την πολιτική εντάσσεται και η εντολή του αρμόδιου Υπουργείου να μην λειτουργήσουν κάποια τμήματα του ΕΠΑΛ Σοφάδων.

Με αυτή την πολιτική δε συμφωνούμε και ως Δημοτική Αρχή θα συμμαχήσουμε στον αγώνα για  την ανατροπή της με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους της εκπαιδευτικής κοινότητας

ΖΗΤΑΜΕ

1)       Τη συνέχιση λειτουργίας του ΕΠΑΛ Σοφάδων όπως είναι σήμερα.

      2) Την άμεση συνάντηση με την αρμόδια Υφυπουργό Παιδείας, με την παρουσία των Βουλευτών του Νομού μας, ώστε να αποδείξουμε με επιχειρήματα τους λόγους για τους οποίους επιβάλλεται να λειτουργήσουν χωρίς περιορισμούς όλοι οι τομείς επαγγελματικού προσανατολισμού του ΕΠΑΛ Σοφάδων».

Προηγούμενο άρθρο Mε δυο νέες ταινίες γίνεται η έναρξη της χειμερινής σεζόν στο δημοτικό κινηματοθέατρο
Επόμενο άρθρο Παρουσίαση της ΛΕ.Φ.Κ.Κ. του φωτογραφικού ντοκιμαντέρ με τίτλο «Hopes, Dreams & Hard Times»