Χωρίς αγώνα δεν υπάρχει μέλλον για την Καρδίτσα – Γράφει ο Δ. Βερίλλης


Είναι γνωστό σε όλους ότι, με βάσει  τα επίσημα και ανεπίσημα στοιχεία, η διαφορά στους οικονομικούς, κοινωνικούς και δημογραφικούς δείκτες μεταξύ της Δυτικής και της Ανατολικής Θεσσαλίας  είναι τεράστια. Δεν είναι, δε,  καθόλου τυχαίο ότι, παρόλο ότι βρισκόμαστε στην ίδια γεωγραφική περιοχή και υπάρχει η ίδια περίπου κατανομή πεδινών και ορεινών περιοχών, στο Βόλο έχουν μεταναστεύσει περίπου 400000 από το νομό Καρδίτσας και 300000 με 40000 στη Λάρισα . Τέτοια μεγάλη εσωτερική μετανάστευση δεν παρατηρείται πουθενά.

Είναι το αποτέλεσμα  μεγάλων αδικιών  ως προς τις υποδομές με πολλές αρνητικές επιλογές  αλλά και της αδιαφορίας πολιτικών προσώπων και τοπικών παραγόντων της Καρδίτσας για τα τοπικά προβλήματα  δεκαετιών.

Σήμερα, δε, τα ΜΝΗΜΟΝΙΑ και η ασκούμενη  ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ επιβαρύνουν την κατάσταση. Ενώ το χειρότερο όλων είναι ότι  στην Καρδίτσα δεν προωθούνται οι υποδομές που τουλάχιστον θα δώσουν κάποιες ελπίδες στο μέλλον.

Για αυτό το μέλλον της Καρδίτσας  θα είναι πολύ χειρότερο  και από το παρόν και σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα, εάν δεν αλλάξει η ασκούμενη αναπτυξιακή πολιτική.

Στη  Λάρισα και το Βόλο για παράδειγμα  είναι εγκατεστημένες  δεκάδες μεγάλες στρατιωτικές Μονάδες με χιλιάδες εργαζόμενους και στρατιώτες, Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ακόμη και Φυλακές που ενισχύουν την τοπική αγορά και την οικονομία.

Κυρίως όμως εκεί έχουν λύσει τα προβλήματα υποδομών σε μεγάλο βαθμό  και όλοι οι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες είναι αναβαθμισμένοι σε αντίθεση με το νομό Καρδίτσας. Μοιραία λοιπόν και κάθε νέα ιδιωτική  επένδυση , κάθε νέα αναπτυξιακή πρωτοβουλία πραγματοποιείται εκεί όπου υπάρχουν οι ευνοϊκότεροι όροι.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά Κυβέρνηση και Περιφέρεια διαίρεσαν τον ενιαίο Θεσσαλικό χώρο σε αναπτυξιακά «Δίπολα», «Λάρισας-Βόλου» και «Καρδίτσας-Τρικάλων»

Στο μόνο που υπερτερεί  πλέον η Δυτική Θεσσαλία  και υστερεί η Ανατολική Θεσσαλία είναι τα νερά, τα οποία όλα πηγάζουν από τη τα ορεινά της  Δυτικής Θεσσαλίας .

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο  το ουσιαστικότερο αίτημά τους είναι το έργο του Αχελώου. Την ίδια ώρα όμως δεν δείχνουν το ανάλογο ενδιαφέρον για το φράγμα Μουζακίου που είναι έργο αρδευτικό, υδρευτικό , περιβαλλοντικό.

Ούτε  εξηγούν, επίσης, το πώς προκρίθηκε πρώτα ο ταμιευτήρας της Κάρλας  στο χαμηλότερο υψομετρικά σημείο της Θεσσαλικής πεδιάδας και τώρα κινδυνεύει από τα απόβλητα κυρίως του ν. Λάρισας.

Είναι λοιπόν απορίας άξιο ότι ο Δήμος Καρδίτσας συζήτησε, ξαφνικά μόνον το θέμα του Αχελώου χωρίς  να τεθούν και τα άλλα, φλέγοντα ζητήματα της Καρδίτσας  που είναι και περισσότερο άμεσα, επίκαιρα και επείγοντα και δεν τα διεκδικεί και κάποιος άλλος νομός. Ίσως αυτό να γίνει σε κάποια άλλη στιγμή που θα εκτιμηθεί ως η πλέον κατάλληλη.

Το χειρότερο είναι ότι και κανένας άλλος φορέας ή προσωπικότητα της Καρδίτσας δεν θέτει βέτο για την κατασκευή και των υποδομών στην Καρδίτσα.

Η συνεργασία με την Λάρισα και το Βόλο είναι βέβαια επιβεβλημένη και για τα αρδευτικά  έργα της Θεσσαλίας  και για τις αρνητικές κυβερνητικές επιλογές και για πολλά από τα προβλήματα που είναι κοινά  ιδιαίτερα στον αγροτικό τομέα. Αλλά  πρέπει και αυτοί να αντιληφθούν ότι δεν μπορεί  από τη μία  όλες οι υποδομές να συνεχίσουν να γίνονται κυρίως στη Λάρισα και το Βόλο και από την άλλη να θέτουν  αυτοί το αναπτυξιακό πρόγραμμα της Θεσσαλία με διακρίσεις και αποκλεισμούς.

 

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

 

Κυρίως όμως πρέπει και οι εδώ εκλεγμένοι  όλων των φορέων και όλων των κομμάτων να ασχοληθούν και με τα μεγάλα τοπικά ζητήματα της Καρδίτσας.

-Δεν βλέπουν όλοι ότι αν δεν γίνει ολοκληρωμένος ο Ε65 τώρα  δεν πρόκειται να γίνει ποτέ ;

Δεν γνωρίζουν άραγε τη σημασία του αυτοκινητοδρόμου και τις τελευταίες αρνητικές, καταστροφικές,  εξελίξεις τις οποίες καταγγέλλουν ακόμη και οι κυβερνητικοί βουλευτές των Τρικάλων και της Φθιώτιδας;

Ποιούς ενοχλεί η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου και η σύνδεση με την Εγνατία που θα «φέρει» μέσω του Ε65 όσους μετακινούνται προς την Αθήνα  από την Ηγουμενίτσα , τα Γιάννενα, την Κοζάνη , τη Φλώρινα, την Καστοριά , τα Σκόπια , την Αλβανία;

-Δεν ρωτούν την Κυβέρνηση και την Περιφέρεια  γιατί δεν  εντάσσουν τους δρόμους ( ή τμήματα των δρόμων) Καρδίτσας –Άρτας  και Καρδίτσας- Ευρυτανίας και Αγρινίου στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα;

Τόσα πακέτα έχουν περάσει …τα τελευταία χρόνια και οι μέχρι τώρα δικαιολογίες ήταν ή μη ύπαρξη μελετών

– Δεν προβληματισθήκαμε άραγε γιατί η αναδιάρθρωση στις Στρατιωτικές Εγκαταστάσεις και την Τριτοβάθμια Eκπαίδευση δεν προβλέπουν τίποτα θετικό για την Καρδίτσα. Γιατί μόνον στους γειτονικούς νομούς;

-Αλλά και όσοι αποφάσισαν να μην γίνει ο ταμιευτήρας  Μουζακίου που θα βοηθούσε τόσο την άρδευση του Θεσσαλικού κάμπου, την αντιμετώπιση της πτώσης του υδροφόρου ορίζοντα  και το περιβάλλον πώς δικαιολογούν το γεγονός αυτό:

-Δεν ενημερώθηκαν τέλος για την προτεινόμενη νέα Κ.Α.Π. που τα επόμενα χρόνια θα στερήσει εκατομμύρια Ευρω. από τους αγρότες της Καρδίτσας  ( επομένως και από τον εμπορικό κόσμο και την αγορά της Καρδίτσας ) και θα τα  «μεταβιβάσει» υπό μορφή πρόσθετων επιδοτήσεων σε άλλες περιοχές;

Βέβαια υπάρχουν και άλλες επιλογές που «καίνε» χωρίς υπερβολή  το μέλλον του τόπου μας στις οποίες αν χρειασθεί θα αναφερθώ.

Το γεγονός όμως και η ωμή πραγματικότητα είναι  πως χωρίς ενημέρωση, αγώνα και συνεχή προσπάθεια και μόνον με κομματικούς ελιγμούς και πολιτικές ίντριγκες δεν υπάρχει μέλλον για τον τόπο μας.

Όλοι να δώσουμε  τον αγώνα με αξιοπρέπεια κα υπερηφάνεια. Γιατί η Καρδίτσα και οι κάτοικοί της αξίζουν καλύτερη τύχη.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τα 133 έτη από την απελευθέρωση της Θεσσαλίας
Επόμενο άρθρο Μαθήματα σύνθεσης στο Ωδείο Ευθυμιάδη