Ειδήσεις

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ κηρύσσει στάση εργασίας τις ώρες διεξαγωγής του διαγωνισμού PISA


Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 18/5/22 θα διεξαχθούν σε εθνικό επίπεδο οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα η επονομαζόμενη και ελληνική PISA, στην Στ΄ Δημοτικού και στη Γ΄ Γυμνασίου στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών για 6.000 μαθητές, από επιλεγμένα 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια.

Στην Καρδίτσα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αυτά είναι: 2ο Γυμνάσιο, 6ο Γυμνάσιο, Γυμνάσιο Ματαράγκας, Γυμνάσιο Μαγούλας. Για τη φετινή χρονιά έχει “πιλοτικό χαρακτήρα” ενώ από του χρόνου θα αφορά όλα τα σχολεία της χώρας.

Τι επιδιώκει το ΥΠΑΙΘ με τις εξετάσεις αυτές;

  • «Η ελληνική PISA συμπληρώνει τη δέσμη των μεταρρυθμίσεων του ΥΠΑΙΘ των τελευταίων τριών ετών». (Δελτίο Τύπου ΥΠΑΙΘ)
  • «…συνιστά ένα εργαλείο αποτίμησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος, της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών, του βαθμού επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων».(Ν. Κεραμέως)
  • «Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα»  και ότι:
  • «η έλλειψη ίσων ευκαιριών ειδικά για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα δεν οφείλεται στις κοινωνικές ανισότητες αλλά στο ότι οι χαμηλού επιπέδου μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε σχολεία με εκπαιδευτικούς υψηλών προσόντων». (σχετικό βίντεο της ιστοσελίδας του ΙΕΠ)

Η «ελληνική PISA» είναι εφαρμογή της αξιολόγησης του άρθρου 104 του νόμου 4823/21, που συνδέει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας με τις «επιδόσεις» των μαθητών, που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων η οποία συνδέεται με τη χρηματοδότησή τους. Η απάντηση λοιπόν της ελληνικής κυβέρνησης (και των “ειδικών” της, ΟΟΣΑ-Ε.Ε) απέναντι στις ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητών, η κατάταξη των σχολείων. Αποτελεί κομμάτι των αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που προωθεί αυτήν την περίοδο η κυβέρνηση (αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αυτονομία, σκληρά εξεταστικά πλέγματα τράπεζα θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής κ.α.).

Συνοπτικά, με την υλοποίηση του προγράμματος PISA επιχειρούν:

  • να μεταβιβάσουν, τις ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
  • να προωθήσουν αντί της γνώσης τις δεξιότητες. Οι εξετάσεις PISA αποθεώνουν τις μετρήσεις, κατατάσσουν τα σχολεία, υποκινούν τον ανταγωνισμό, υποβαθμίζουν τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνουν και υποβιβάζουν τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγούν, ώστε να προσαρμόζονται στις εξετάσεις και να απομακρύνονται από την κριτική σκέψη, «προπονώντας» τελικά τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις και καταρτίζοντάς τους αντί να τους εκπαιδεύουν.
  • να αποτελέσουν τα σταθμισμένα τεστ και οι επιδόσεις των μαθητών σ΄ αυτά τα μετρήσιμα μεγέθη της εκπαιδευτικής διαδικασίας που σε άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση των σχολείων.
  • να δημιουργήσουν εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για νέες αντιδραστικές αναπροσαρμογές του εκπαιδευτικού συστήματος σε πιο ταξική κατεύθυνση.

Οι διαγνωστικές εξετάσεις-«ελληνική PISA» δεν πρέπει να εφαρμοστούν

  • Οργανώνουμε καμπάνια ενημέρωσης κι αντίστασης, σε συνεργασία με γονείς και μαθητές. Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητές μας και τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και λειτουργίας του δημόσιου σχολείου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
  • Καλούμε τους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων σχολείων να βγάλουν ψηφίσματα εναντίωσης στο διαγωνισμό. Μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ, όσο και η επιστολή προς γονείς και μαθητές.
  • Η ΟΛΜΕ το Δεκέμβρη του 2013 με ανακοίνωσή της τοποθετήθηκε αρνητικά απέναντι στο διαγωνισμό και στη χρήση των αποτελεσμάτων των μαθητών, τόσο από τους “ιθύνοντες”, όσο και από τα ΜΜΕ, ως εργαλεία δυσφήμισης του έργου των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου. Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να απαιτήσει την ακύρωση της συμμετοχής των σχολείων μας στο διεθνή διαγωνισμό και την κατάργησή του ελληνικού διαγωνισμού τύπου PISA, να προχωρήσει στην κήρυξη απεργιακής κινητοποίησης στις 18 Μάη.
  • Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, σε κάθε περίπτωση, κηρύσσει στάση εργασίας τις ώρες διεξαγωγής του διαγωνισμού.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιχειρηματικότητα
Επόμενο άρθρο Προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας κατά την διεξαγωγή του Πλαστήριου δρόμου