Ειδήσεις

Αβελτηρίες διοικητικές; Παιδιά ενός κατώτερου θεού; Εκπαιδευτικοί δυο ταχυτήτων;


Διανύουμε τον τέταρτο μήνα λειτουργίας της σχολικής χρονιάς και παρατηρείται ήδη έλλειψη διδακτικού προσωπικού παρά της περί του αντιθέτου διακηρύξεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Ο σχεδιασμός, εκ του αποτελέσματος, ήταν κακός ή ακόμη και ανύπαρκτος, αφού οι προσλήψεις διενεργήθηκαν για το πολυδιαφημισμένο διευρυμένο ολοήμερο,  το οποίο στην πράξη απέτυχε  μιας και ελάχιστα τμήματα λειτουργούν.  Αποδείχθηκε πως οι πραγματικές ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό, στην ραχοκοκαλιά δηλαδή της εκπαιδευτικής λειτουργίας δεν έγιναν με βάση τις πραγματικές ανάγκες αλλά με βάση την επικοινωνιακή και επιφανειακή πολιτική του Υπουργείου. Αν σε αυτό προστεθεί το σε τοπικό επίπεδο αλαλούμ κριτηρίων λειτουργίας των σχολικών μονάδων και διαχείρισης  του προσωπικού καταλήγουμε από την αρχή της χρονιάς σε ένα εκρηκτικό μίγμα που υπονομεύει την λειτουργία του Δημόσιου σχολείου στην περιοχή μας.

Όλα τα παραπάνω γράφονται διότι απ’ τη Διεύθυνση ΠΕ Καρδίτσας ακολουθείται μια πρακτική που:

  1. Μετακινούνται  εκπαιδευτικοί από ημερήσια τμήματα νηπιαγωγείων της περιφέρειας (έχουμε στοιχεία πολλές περιπτώσεις ) για να καλύψουν κενά σε άλλα νηπιαγωγεία.
  2. Λειτουργούν ολιγοθέσια σχολεία με αριθμό μαθητών  μικρότερο  του προβλεπόμενου. Από μια γενική άποψη δεν διαφωνούμε (γιατί θα πρέπει να στηρίζονται τα σχολεία της περιφέρειας) αλλά ποιον εξυπηρετεί η περίπτωση σχολείου που λειτουργεί με έναν μαθητή ενώ την ίδια στιγμή κλείνουν σχολικές μονάδες και αναστέλλεται η λειτουργία τους ακόμη κι όταν ο αριθμός μεγαλύτερος και επαρκής;

Εύλογα διερωτόμαστε. Έχουμε δυο κατηγορίες κοινοτήτων, μαθητών ή και εκπαιδευτικών; Πως γίνεται το δικαίωμα στη μόρφωση παιδιών να υποβαθμίζεται κλείνοντας το νηπιαγωγείο την ίδια στιγμή που ζητείται να υλοποιείται η κοροϊδία της τηλεκπαίδευσης αν για μια μέρα πχ. χιονίσει; Πόση υποκρισία!!!

Σημειώνουμε πως ο αριθμός των μαθητών στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες  ήταν γνωστός και παραμένει ο ίδιος από την στιγμή που αποφασίστηκε η λειτουργία τους. Επίσης οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πόση προσπάθεια χρειάζεται για να λειτουργήσει ξανά και  σωστά ένα πχ. νηπιαγωγείο του οποίου η λειτουργία έχει ανασταλεί. Να μη μιλήσουμε για την αξία της λειτουργίας μιας σχολικής μονάδας για μια κοινότητα και τη ζωντάνια της.

Η Διεύθυνση ΠΕ της Καρδίτσας οφείλει να πάρει όλα τα μέτρα για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα καλύψουν τις ανάγκες λειτουργίας των σχολικών μονάδων και να μην κάνει ακορντεόν με το άνοιξε κλείσε τα σχολεία ή λάστιχο τους εκπαιδευτικούς και τα δικαιώματά τους. Πρέπει να σταματήσει τέτοιου είδους μετακινήσεις και να μην απειλεί με κλείσιμο τις σχολικές μονάδες που η ίδια έθεσε σε λειτουργία από την έναρξη του σχολικού έτους.

Στο θέμα επίσης της διαχείρισης των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση θα πρέπει  να υπάρχει διαφάνεια και ίση μεταχείριση. Είναι απαράδεκτο να ανακοινώνονται λειτουργικές υπεραριθμίες σε διαφορετικό χρόνο και να δημιουργείται η εντύπωση για κενά που κρύβονται ή διαχειρίζονται για την εξυπηρέτηση με εξωυπηρεσιακά κριτήρια. Επίσης δεν είναι ανεκτό  να  καταστρατηγούνται τα εργασιακά δικαιώματα (των εκαπιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση) όταν καλύπτουν κενά σε διαφορετικά σχολεία αφού πιέζονται να υπερβαίνουν το διδακτικό τους ωράριο  ή να υποχρεώνονται σε εφημερίες παράτυπα.

Με την ευκαιρία θέλουμε να καταγγείλουμε το φαινόμενο όταν απεργούν οι εκπαιδευτικοί, διευθυντές σχολείων, (ευτυχώς όχι όλοι) να προβαίνουν σε φύλαξη των μαθητών και όχι σε αναδιαμόρφωση του ωραρίου ώστε οι μαθητές να αποχωρούν από το σχολείο εφόσον απεργεί ο εκπαιδευτικός που τους διδάσκει.   Όταν βέβαια απουσιάζει για άλλο λόγο  κάποιος εκπαιδευτικός συνήθως το αναθέτουν στα γνωστά υποζύγια αλλά για την απεργία δείχνουν φαίνεται ιδιαίτερο ζήλο για να μην φανούν οι επιπτώσεις της και δυσαρεστηθούν οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι.

Όλα τα παραπάνω τα θέσαμε στον Δ/ντη Π.Ε σε πρόσφατη συνάντηση. Οι απαντήσεις που πήραμε σε αρκετά ζητήματα που θέσαμε δεν ήταν σαφείς και δεσμευτικές. Αυτό συμβαίνει γιατί οι ελλείψεις σε προσωπικό παραμένουν και  όταν δεν επαρκούν οι  εκπαιδευτικοί τότε γίνονται λάστιχο οι υπάρχοντες και τα εργασιακά τους δικαιώματα. Έτσι εμφανίζονται μαθητευόμενοι μάγοι και διοικητικοί κομπογιανιτισμοί μεν, στα πλαίσια της πολιτικής του υπουργείου δε. Τέτοιος κομπογιανιτισμός είναι και η πρόταση για συγχώνευση σχολείων (1ο/12ο  και 3ο/13ο) και νηπιαγωγείων. Γιατί τέτοια πρεμούρα όταν έτσι κι αλλιώς λειτουργικά είναι ήδη συνενωμένα; Ουσιαστικά μια τέτοια πρόταση έρχεται να βάλει ταφόπλακα σε οποιαδήποτε χωροταξική αναδιάρθρωση των σχολείων. Υπονομεύει την προοπτική να δημιουργηθούν σχολικές μονάδες της γειτονιάς με διαχειρίσιμο διοικητικά και  παιδαγωγικά μέγεθος και κινείται στην κατεύθυνση της δημιουργίας μεγάλων και απρόσωπων σχολικών μονάδων. Η μείωση των οργανικών θέσεων δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς αλλά και την επάρκεια προσωπικού για την εκπαίδευση των μαθητών.

Ο Σύλλογος μας θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να υπερασπιστεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

  • Να σταματήσει το κλείσιμο τμημάτων για να γίνονται μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά με πρόσθετες προσλήψεις άμεσα
  • Διαφάνεια και ίση μεταχείριση στις υπηρεσιακές μεταβολές
  • Όχι στις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολικών μονάδων.

 

Του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καρδίτσας

Προηγούμενο άρθρο Σύλλογος Εργαζομένων Περιφέρειας Θεσσαλίας: Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής του Νόμου 4369/2016
Επόμενο άρθρο Ορκίστηκε νέος Δημοτικός Σύμβουλος Σοφάδων ο Κώστας Αλεξίου