Ειδήσεις

Χρ. Τριαντόπουλος: Η δημοσιονομική επίπτωση του σχεδίου στήριξης και αποκατάστασης στη Θεσσαλία ξεπερνά το 1,3 δισ.


Τη Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου 2024, ο Υφυπουργός, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αρμόδιος για την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές και την κρατική αρωγή, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, τοποθετήθηκε επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τίτλο «Κύρωση της Συμφωνίας ανάμεσα στην Ελληνική Δημοκρατία και την Πορτογαλική Δημοκρατία σχετικά με τη συνδρομή και τη συνεργασία στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας» στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου Πρόεδρος είναι ο Βουλευτής Μαγνησίας, κ. Χρήστος Μπουκώρος. Κατά την ομιλία του, ο κ. Χρήστος Τριαντόπουλος μεταξύ άλλων ανέφερε τα παρακάτω:

«Η κλιματική κρίση είναι η νέα δυσμενής πραγματικότητα. Ακραία καιρικά φαινόμενα, πιο συχνά από παλιά, πιο έντονα από παλιά και με μεγαλύτερη έκταση και ένταση. Και η Ελλάδα βιώνει, δυστυχώς, άμεσα και σε μεγάλο βαθμό τις αρνητικές επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, όπως αποτυπώνονται στις διαδοχικές φυσικές καταστροφές που έχουν πλήξει τον τόπο μας.

Η περασμένη χρονιά ήταν ένα έτος, κατά το οποίο η πατρίδα μας πιέστηκε αρκετά από τις φυσικές καταστροφές. Μεγάλες πυρκαγιές, σε συνέχεια ευνοϊκών για αυτές καιρικών συνθηκών. Πρωτοφανείς πλημμύρες, η μία πιο σφοδρή από την άλλη. Φυσικές καταστροφές με απώλειες, ανθρώπινες δυστυχώς. Με απώλειες στις ιδιωτικές περιουσίες, αλλά και στο ίδιο το φυσικό περιβάλλον. Και με ένα αντίστοιχο μεγάλο κόστος, για την υλοποίηση των σχεδίων στήριξης και αποκατάστασης μετά τις φυσικές καταστροφές αυτές.

Όπως στην περίπτωση της Θεσσαλίας, όπου η δημοσιονομική επίπτωση μέχρι τώρα έχει ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ, μέσα από τους διαύλους του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Εάν σε αυτά προστεθεί και η αρχική εκτίμηση για τα μεγάλα έργα αποκατάστασης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που εκτιμάται στα 900 εκατ. ευρώ, η δημοσιονομική επίπτωση που διαμορφώνεται ξεπερνά το 1,3 δισ. ευρώ. Και αυτό συνεχίζεται, φυσικά, όσο προχωρά η υλοποίηση του σχεδίου, με την αρχική μας εκτίμηση να είναι πως θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ.

Η κλιματική κρίση, φυσικά, δεν είναι μόνο ελληνικό ζήτημα, αλλά παγκόσμιο που απασχολεί όλα τα κράτη και τη διεθνή κοινότητα. Με αποτέλεσμα η ανάγκη συνεργασίας και κοινής δράσης των κρατών και στις τρεις διαστάσεις της κλιματικής κρίσης να είναι καθοριστική.

Ποιες είναι αυτές οι τρεις διαστάσεις;

1ον. Η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης μέσα από την προώθηση της πράσινης ανάπτυξης και τον μετριασμό των παραγόντων που οδηγούν στην κρίση αυτή.

2ον. Η σύμπραξη στο πεδίο της πρόληψης και της συνεργασίας στο πλαίσιο της πολιτικής προστασίας απέναντι στις αρνητικές επιπτώσεις της κρίσης και τις φυσικές καταστροφές.

3ον. Η στήριξη και αποκατάσταση των πολιτών και των περιοχών που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.

Στη δεύτερη διάσταση της κλιματικής κρίσης εντάσσεται και η πρωτοβουλία που συζητάμε σήμερα. Το νομοσχέδιο για την κύρωση της υπογραφής της διμερής Συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Πορτογαλικής Δημοκρατίας, στον τομέα της πολιτικής προστασίας. Μία Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, η οποία υπογράφηκε στη Λισαβόνα, στις 10 Ιανουαρίου του 2023. Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιδιώκεται η συνδρομή και η συνεργασία στον τομέα της πολιτικής προστασίας.».

 

Προηγούμενο άρθρο Σε πλήρη εξέλιξη ο αυτοκινητόδρομος Ε65 μήκους 181 χλμ.
Επόμενο άρθρο Σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης τηλεμετρίας θέτει σε λει-τουργία η ΔΕΥΑΚ