Ειδήσεις

Διημερίδα με τίτλο Θέατρο στην Εκπαίδευση: εκπαιδευτικές, κοινωνικές και καλλιτεχνικές διαστάσεις


Το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης (ΠΤΠΕ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διοργανώνει Διημερίδα με τίτλο «Θέατρο στην Εκπαίδευση: εκπαιδευτικές, κοινωνικές και καλλιτεχνικές διαστάσεις». Η διημερίδα θα διεξαχθεί την Παρασκευή 20/5/22 και το Σάββατο 21/5/22 και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και φοιτητές/τριες των Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Η Διημερίδα την Παρασκευή 20/5/22 θα περιλαμβάνει εισηγήσεις και το Σάββατο βιωματικά εργαστήρια.
Το Πρόγραμμα της Διημερίδας έχει ως εξής:
Παρασκευή, 20 Μαΐου 2022, Αμφιθέατρο Κορδάτος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ώρα έναρξης: 18.00
Άλκηστις Κοντογιάννη, Ομότιμη καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών
Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
«Όταν οι λύκοι δεν παίζουν βιολί…επιλέγουν Δραματική Τέχνη στην
Εκπαίδευση»
Στέλλα Μιχαηλίδου, σκηνοθέτις, συγγραφέας«Γέφυρες ανάμεσα στο επαγγελματικό θέατρο και στην εκπαίδευση»
Κώστας Μάγος & Μάρθα Κατσαρίδου, Παιδαγωγικό Τμήμα
Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
«Οι θεατροπαιδαγωγικές δράσεις στο ΠΤΠΕ: προσεγγίσεις, εμπειρίες, προοπτικές»
Βιντεοπαρουσίαση της Θεατρικής Ομάδας «Τρίτος Όροφος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Υπεύθυνη: Μαρία Καραζάνου
Συζήτηση
Σάββατο, 21 Μαΐου 2022
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ (4 παράλληλα εργαστήρια1)
Ώρα διεξαγωγής: 10.30-12.30
Τόπος διεξαγωγής: 30ο Δημ. Σχ. Βόλου, Ορφανοτροφείου 4.

1ο Εργαστήριο
Τίτλος Εργαστηρίου: «Παιδαγωγικός και θεατρικός αυτοσχεδιασμός»
Εμψύχωση: Koldo Vío, σκηνοθέτης, θεατροπαιδαγωγός
Στο θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο προτείνεται μια ολοκληρωμένη μορφή του αυτοσχεδιασμού: ξεκινώντας από απλά βιωματικά παιχνίδια, θα οδηγηθούμε σε
θεατρικές τεχνικές και μεθόδους που στοχεύουν στην ανάπτυξη της έκφρασης και της επικοινωνίας των συμμετεχόντων μέσα από το τρίπτυχο «ακούω ενεργητικά,
συνεργάζομαι και δημιουργώ». Στο εργαστήριο θα προσεγγίσουμε τον αυτοσχεδιασμό ως εκπαιδευτικό μέσο και ως μορφή τέχνης για τη δημιουργία
θεατρικής παράστασης.
Δηλώσεις συμμετοχής στο σύνδεσμο: https://forms.gle/YR3Y4sgLKP4f916w7

2ο Εργαστήριο
Τίτλος Εργαστηρίου: «Δημιουργικές διαστάσεις της εμψύχωσης κουκλών και αντικειμένων στη σχολική τάξη»
Εμψύχωση: Μάγδα Βίτσου, μέλος Ε.ΔΙ.Π., ΠΤΠΕ Στο εργαστήριο θα αναδειχθεί ο ρόλος της εμψύχωσης κουκλών και αντικειμένων ως
διαμεσολαβητικό και δυναμικό εργαλείο στη σχολική τάξη. Οι συμμετέχοντες θα «πειραματιστούν» στους κουκλοθεατρικούς αυτοσχεδιασμούς μέσα από διάφορες
ασκήσεις εμψύχωσης, ενώ παράλληλα θα προσεγγίσουν τους τρόπους εφαρμογής στην εκπαιδευτική πράξη.
Δηλώσεις συμμετοχής στο σύνδεσμο: https://forms.gle/itnVHAyhzFAJB69j7
3ο Εργαστήριο
Τίτλος Εργαστηρίου: «Σπάμε τα δεσμά παρέα με τον αλυσοδεμένο ελέφαντα»
Εμψύχωση: Ειρήνη-Φαίδρα Γκουγκουλούλη, Βασίλης Μήτσιας, Βασιλεία-Φύλλις Ουέλλς, Μαρίνα Σωτηρίου, Μεταπτυχιακοί/ες Φοιτητές/τριες στο ΠΜΣ ««Επιστήμες
της Αγωγής: Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης και παιχνίδι» του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Το θέμα του θεατροπαιδαγωγικού εργαστηρίου είναι η ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης, της αυτοεκτίμησης και του αυτοσεβασμού των συμμετεχόντων.
Έχοντας ως ερέθισμα το παραμύθι του Χόρχε Μπουκάι «Ο Αλυσοδεμένος Ελέφαντας», μέσα από την αξιοποίηση θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών και
παιχνιδιών, βασικός στόχος είναι οι συμμετέχοντες να ενσαρκώσουν ρόλους, να βιώσουν συναισθηματικές καταστάσεις και τελικά να αναπτύξουν δεξιότητες ζωής
συμμετέχοντας σε δραματικές καταστάσεις.
Δηλώσεις συμμετοχής στο σύνδεσμο: https://forms.gle/pjHehHr6LBrt7HD784ο Εργαστήριο
Τίτλος Εργαστηρίου: «Piggy book: έμφυλα στερεότυπα στην οικογένεια»
Εμψύχωση: Ευφροσύνη Μαγγίνα, Χριστίνα-Μαρία Μακανίκα, Αναστασία
Μουρελάτου, Κωνσταντίνα Σουμπενιώτη, Μεταπτυχιακοί/ες Φοιτητές/τριες στο
ΠΜΣ ««Επιστήμες της Αγωγής: Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης και παιχνίδι» του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου
Θεσσαλίας
Το θέμα του θεατροπαιδαγωγικού εργαστηρίου είναι τα έμφυλα στερεότυπα και οι κοινωνικοί ρόλοι μέσα στην οικογένεια. Μέσα από το λογοτεχνικό βιβλίο «Piggy
book» και την αξιοποίηση κατάλληλα επιλεγμένων θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών, επιχειρείται ο προβληματισμός των συμμετεχόντων για τους ρόλους που συνήθως αποδίδονται, ώστε να αναζητηθούν οι συνήθειες και οι πρακτικές, μέσω των οποίων οι έμφυλοι ρόλοι εγκαθίστανται. Παράλληλα, επιδιώκεται να αναρωτηθούν για τη φυσικότητα ή μη αυτών και κατά πόσο βασίζονται σε στερεότυπα και προκαταλήψεις.

 

Προηγούμενο άρθρο Πρόγραμμα επισκέψεων αγροτικών ιατρών στην Αργιθέα
Επόμενο άρθρο Τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων Καρδίτσας