Ειδήσεις

Επεκτείνεται το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Καρδίτσα


Επεκτείνεται στην πόλη της Καρδίτσας το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων με την χάραξη και δημιουργία νέου ποδηλατοδρόμου στις οδούς Λάππα και Αλ. Παναγούλη. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση για τη δημοπράτηση του έργου «Επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων με έργα χαμηλού κόστους». Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού ένταξης 440.000 ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020. Φορέας Υλοποίησης και Κύριος του έργου είναι ο Δήμος Καρδίτσας.

«Με ολοκληρωμένη στρατηγική και σχέδιο χρηματοδοτούμε την αισθητική αναβάθμιση των αστικών κέντρων και προωθούμε τη βιώσιμη «πράσινη» κινητικότητα παντού στη Θεσσαλία με το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στη χώρα» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Σε συνεργασία με τον Δήμαρχο Καρδίτσας Βασίλη Τσιάκο και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 επεκτείνουμε το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της Καρδίτσας. Το ποδήλατο είναι το φιλικότερο προς το περιβάλλον μέσο αστικής μετακίνησης και αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητας της πόλης της Καρδίτσας» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων

Το έργο αφορά στη κατασκευή λωρίδας ποδηλάτου στην οδό Δημητρίου Λάππα σε όλο το μήκος της, από την οδό Σαρανταπόρου έως την οδό Αλ. Παναγούλη,  και στην οδό Αλ. Παναγούλη από την οδό Δ. Λάππα  έως την οδό Υψηλάντου και τη σύνδεσή με τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της οδού Υψηλάντου.

Αναλυτικότερα στην οδό Δ. Λάππα προβλέπεται αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτου μονής κατεύθυνσης πλάτους 1,50 μ, παράλληλης ροής με την μηχανοκίνητη κυκλοφορία, βαμμένη με ειδικό ακρυλικό χρώμα διαγράμμισης κόκκινης απόχρωσης, με μικρά γυάλινα σφαιρίδια για αύξηση της ανακλαστικότητας και διαχωρισμένη από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία με διαχωριστή κυκλοφορίας από υλικό υψηλής ελαστικότητας, λωρίδα διαγράμμισης και ηλιακούς ανακλαστήρες.

Στην οδό Αλ. Παναγούλη ο ποδηλατόδρομος προβλέπεται διπλής κατεύθυνσης και χωροθετείται πάνω στο ανατολικό πεζοδρόμιό της σε όλο της το μήκος, εκτός από το τελευταίο Ο.Τ. προς την οδό Λάππα του οποίου το πλάτος είναι μικρό και για το λόγο αυτό η κίνηση του ποδηλάτου θα γίνεται επί της οδού μαζί με τα αυτοκίνητα (Διάδρομος ποδηλάτων-cycle street). Στον ποδηλατόδρομο επί του πεζοδρομίου προβλέπεται ζώνη διαχωρισμού από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία πλάτους 0,70 μ., ζώνη για την αμφίδρομη κίνηση του ποδήλατου πλάτους 2,50 μ., και απομένει ζώνη για την κίνηση των πεζών πλάτους τουλάχιστον 1,60μ.

Στις γωνίες όλων των πεζοδρομίων προβλέπεται υποβιβασμός του πεζοδρομίου στο επίπεδο του δρόμου. Το έργο συμβάλλει στη βελτίωση της ασφάλειας κυκλοφορίας των ποδηλατών και των πεζών, στον περιορισμό της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και στη βελτίωση της προσπελασιμότητας του κέντρου.

Επίσης συμβάλλει στον Ειδικό Στόχο «Εφαρμογή δράσεων βιώσιμης αστικής κινητικότητας με ήπιες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις φιλικές προς πεζούς, ποδηλάτες» της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Καρδίτσας και στον Ειδικό Στόχο «Αύξηση της λειτουργικότητας και ελκυστικότητας των αστικών  κέντρων» του ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020.

 

Προηγούμενο άρθρο Εθιμοτυπική επίσκεψη του νέου Διευθυντή της Αστυνομικής Διευθύνσεως Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Συλλυπητήρια του Συλλόγου Διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας