Ειδήσεις

Παρέμβαση του Τάσου Τσιαπλέ για προβλήματα των εργαζομένων στις Περιφέρειες


Στην συνεδρίαση του Δ.Σ της ΕΝΠΕ (6/5/2022), ο εκλεγμένος με την Λαική Συσπείρωση, Τάσος Τσιαπλές, έθεσε για διεκδίκηση της επίλυσης των εξής προβλημάτων των εργαζόμενων στις περιφέρειες:

  1. Με το άρθρο 11 του νόμου 4915/22, προβλέπετε για τους αιρετούς των Περιφερειών, με αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής, να προπληρώνονται για την νομική τους κάλυψη «ενώπιον των δικαστηρίων ή των δικαστικών αρχών, σε περίπτωση διενέργειας προκαταρκτικής εξέτασης ή άσκησης ποινικής δίωξης εις βάρος τους για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους», κι όχι να περιμένουν να κριθούν οι υποθέσεις στις οποίες εμπλέκονται, όπως κακώς συμβαίνει με τους εργαζόμενους των περιφερειών που πληρώνουν από την τσέπη τους, μέχρι να τελεσιδικίσουν οι υποθέσεις.

 Προτείνω το Δ.Σ της ΕΝΠΕ, να αποφασίσει να στηρίξει την τροπολογία που επεξεργάστηκε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Περιφερειών Ελλάδας και να ζητήσει από την κυβέρνηση να την ψηφίσει, έτσι ώστε να προπληρώνονται και οι εργαζόμενοι τα έξοδα της νομικής τους κάλυψης, σε περίπτωση διενέργειας προκαταρκτικής εξέτασης ή άσκησης ποινικής δίωξης εις βάρος τους για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ώστε να μην πληρώνουν οι ίδιοι για την νομική τους υποστήριξη και να περιμένουν πολλές φορές και χρόνια για να τους καταβληθούν οι συγκεκριμένες δαπάνες.

  1. Πολλοί υπάλληλοι των Περιφερειών, μετακινούνται καθημερινά με εντολή της υπηρεσίας τους προκειμένου να εκτελέσουν τα καθήκοντα που απορρέουν από τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών τους. Από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και την οικονομική κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, προκύπτουν πολλά ζητήματα που έχουν σχέση με τις εντός και εκτός έδρας μετακινήσεις των εργαζομένων, με δικά τους αυτοκίνητα, μιας και σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχουν υπηρεσιακά αυτοκίνητα και τα οποία πρέπει να επιλυθούν.

Προτείνω το Δ.Σ της ΕΝΠΕ, να ζητήσει από την κυβέρνηση την άμεση αλλαγή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, ώστε να υπάρξει άμεση αναπροσαρμογή της χιλιομετρικής αποζημίωσης, από 0,15 € ανά χιλιόμετρο, που δεν καλύπτει ούτε το κόστος του καυσίμου πλέον, σε 0,30 € ανά χιλιόμετρο, προκειμένου να είναι ικανή η στοιχειώδης κάλυψη των καυσίμων, των συντηρήσεων, των φθορών, κλπ.

Επίσης να αυξηθούν οι επιτρεπόμενες ημέρες μετακίνησης των υπαλλήλων εκτός έδρας από 60 σε 120 ετησίως, με δεδομένο ότι η μεγάλη μείωση του αριθμού των εργαζόμενων, σε συνδυασμό με την αύξηση του αντικειμένου εργασίας, δεν επιτρέπει την ομαλή άσκηση των καθηκόντων των υπαλλήλων.

 

Προηγούμενο άρθρο Να αποσυρθεί η ελληνοαμερικανική συμφωνία για τις βάσεις
Επόμενο άρθρο Οι μετρήσεις του Σταθμού του Υπ. Περιβάλλοντος για την ποιότητα της ατμόσφαιρας