Ειδήσεις

Ολοκληρώνεται ο περιφερειακός δακτύλιος της Καρδίτσας


Προχωρά από την Περιφέρεια Θεσσαλίας το έργο με το οποίο ολοκληρώνεται η παράκαμψη της πόλης της Καρδίτσας. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας έδωσε την έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου  «Παράκαμψη πόλεως Καρδίτσας: Κατασκευή τμήματος από έξοδο προς Αγιοπηγή έως έξοδο προς  Μητρόπολη», συνολικού προϋπολογισμού 8,6 εκατομμυρίων ευρώ που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020.

«Ακόμη ένα έργο υποδομών εισέρχεται σε τροχιά υλοποίησης αλλάζοντας τα δεδομένα στην πόλη της Καρδίτσας» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Είναι ένα έργο ιδιαίτερης δυσκολίας με το οποίο ολοκληρώνουμε τον περιφερειακό δακτύλιο της πόλης της Καρδίτσας. Αλλάζει η εικόνα σε μια υποβαθμισμένη περιοχή της πόλης με την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, τη μείωση της ηχορύπανσης από τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής και με τη ενίσχυση της οδικής ασφάλειας» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

 

Το έργο

Το έργο αφορά στη διαπλάτυνση του κύριου οδικού τμήματος της παράκαμψης Καρδίτσας από την έξοδο προς Μητρόπολη (οδός Ταυρωπού) έως την έξοδο προς Αγιοπηγή (οδός Κουμουνδούρου), μήκους 1.1 χλμ.

Περιλαμβάνει:

–           Τη διαπλάτυνση – κατασκευή του κύριου οδικού τμήματος από την έξοδο προς Μητρόπολη έως έξοδο προς Αγιοπηγή.

–           Την κατασκευή ενός (1) Ισόπεδου Κόμβου (Ι/Κ) στο εν λόγω οδικό τμήμα (Ι/Κ Καραΐσκάκη) για τη σύνδεση της κύριας οδικής αρτηρίας με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό.

–           Την προσαρμογή του εν λόγω οδικού τμήματος στον ήδη κατασκευασμένο Κόμβο επί της οδού Κουμουνδούρου και στον κόμβο της οδού Ταυρωπού.

Για την κύρια αρτηρία εφαρμόζεται τυπική διατομή κύριας οδού με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 7,00m+7.00m, πεζοδρόμιο και διαχωρισμένη κυκλοφορία με κεντρική νησίδα με κράσπεδο πλάτους 2,00m ενώ το δευτερεύον δίκτυο είναι αστικού τύπου και αποκαθιστά την σύνδεση της περιφερειακής οδού με το υφιστάμενο κάθετο δίκτυο.

Η υπάρχουσα οδός έχει αστικό χαρακτήρα με μη διακεκριμένη επιφάνεια κυκλοφορίας περιλαμβάνοντας μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και μεταβλητού πλάτους διατομή. Ο ιδιαίτερα αυξημένος αστικός κυκλοφοριακός φόρτος λόγω πρόσβασης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό  που παρατηρείται στο εν λόγω οδικό τμήμα σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής, απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων και έλλειψη παράπλευρου δικτύου το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη της οδικής ασφάλειας και με αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων.

Οφέλη

Με την κατασκευή του έργου επιτυγχάνεται:

– Ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου της Καρδίτσας με αποτέλεσμα την ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Καρδίτσας με την Ε65, που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ.

– Η επίλυση κυκλοφορικών προβλημάτων στον αστικό ιστό λόγω της  αποφόρτισης αστικών οδών .

– Βελτίωση της εξυπηρέτησης του Σιδηροδρομικού Σταθμού με τη διαμόρφωση κόμβου μπροστά στην είσοδο του καθώς και χώρων προσωρινής στάθμευσης .

– Με την κατασκευή παράπλευρων οδών κατεύθυνσης όπου οι τοπικές συνθήκες το επιτρέπουν εξασφαλίζεται η άνετη και ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και περιοχών.

– Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού , λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. η οποία εξασφαλίζει την οδική ασφάλεια.

 

Προηγούμενο άρθρο Έλεγχοι κατά της διάδοσης του κορωνοϊού: Πόσες παραβάσεις βεβαιώθηκαν στη Θεσσαλία
Επόμενο άρθρο Στη Βουλή προς κύρωση το βόρειο τμήμα του Ε65