Ειδήσεις

Παραδίδεται την Τρίτη στην κυκλοφορία το τμήμα Λαμία-Καλαμπάκα του Ε65


DCIM100MEDIADJI_0010.JPG

Την Τρίτη 23 Απριλίου παραδίδεται από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το νότιο τμήμα του Ε65 που εξασφαλίζει εύκολη μετάβαση από τη Λαμία στην Καλαμπάκα, υπενθύμισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο ΕΡΤnews για όλα τα εν εξελίξει μεγάλα έργα που «θα στηρίξουν τις τοπικές οικονομίες», τονίζοντας ότι χωρίς το απαραίτητο εργατικό δυναμικό είναι δύσκολο το εγχείρημα.

«Η κορδέλα θα κοπεί λίγο πριν από το εντυπωσιακό τούνελ των τριών χιλιομέτρων πριν από την Ξυνιάδα» και οι εκδρομείς του Πάσχα θα μεταβούν από το νέο δρόμο στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στη λίμνη Πλαστήρα, στα ορεινά του Μουζακίου, της Αργιθέας, στα ορεινά της Καλαμπάκας, σε μέρη δηλαδή που δοκιμάστηκαν από τον «Ντάνιελ», όπως είπε ο κ. Ταχιάος. Το κομμάτι Καλαμπάκα – Εγνατία θα παραδοθεί στο τέλος του 2025 και στις 6 Φεβρουαρίου του 2027, το έργο στο Καστέλι της Κρήτης όπου ωστόσο υπάρχει ανάγκη να βρεθούν 400 εργάτες, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Με τρεις εργολαβίες θα παραδοθεί μέσα στο 2025 και το έργο Πάτρα – Πύργος.

Σε οδικά έργα της τάξης των 900 εκατομμυρίων για την πληγείσα Θεσσαλία, αναφέρθηκε ο Νίκος Ταχιάος ενώ μίλησε και για δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι σιδηροδρομικών έργων 470 εκατομμυρίων για την ανάταξη της γραμμής μεταξύ Δομοκού και Λάρισας και τους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα.

«Όλα τα έργα προϋποθέτουν να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις. Και το μεγάλο πρόβλημα που δεν είναι γνωστό, είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό, δεν υπάρχουν εργάτες, συνεργεία, χειριστές μηχανημάτων.
Το να τρέξουν σήμερα τόσα πολλά εργοτάξια, όσα έχουμε ανοίξει ως κυβέρνηση στην Ελλάδα, είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα», είπε ο Νίκος Ταχιάος.

Στην Κρήτη, για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο του Καστελίου, το οποίο είναι ένα τεράστιο έργο, λείπουν περίπου 400 εργάτες, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών προσπαθεί να εξασφαλίσει δυναμικό με διακρατικές συμφωνίες όπως με την Ινδία.

«Στη Θεσσαλία πολύ σύντομα μέσα στο καλοκαίρι θα ανοίξουμε πάρα πολλά εργοτάξια για να μπορέσουμε να κάνουμε τις αποκατάσταση του Ντάνιελ, μεγάλα έργα, πολλές γέφυρες, πολλοί δρόμοι θα χρειαστούν παρέμβαση», πρόσθεσε ο υφυπουργός.

 

Ξεκινούν έργα αποκατάστασης 1,4 δισ. ευρώ

«Η κλιματική κρίση και η κλιματική αλλαγή μας έφερε αντιμέτωπους με μια νέα πραγματικότητα την οποία ζούμε και το μεγαλύτερο δίδαγμα από όλη αυτή την ιστορία είναι ο Daniel που τον το είδαμε στην Θεσσαλία και μας συντάραξε όλους» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, κατά την ομιλία του στην ημερίδα για την κλιματική κρίση, τις καταστροφές και την κρατική αρωγή, που διοργάνωσε ο δήμος Πρεσπών σε συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης.

Ο κ. Ταχιάος ανακοίνωσε ότι «το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η ανάθεση των έργων ανάταξης των συνεπειών του Daniel στην Θεσσαλία, προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ». Εξήγησε ότι τα 470 εκ. ευρώ αφορούν έργα στην σιδηροδρομική υποδομή και πιο συγκεκριμένα στο δίκτυο από Λαμία μέχρι την Λάρισα και από Παλιοφάρσαλο έως Καλαμπάκα, που έχει υποστεί σοβαρές ζημιές. Επίσης, «θα δοθούν 900 εκ. ευρώ για την αποκατάσταση των οδικών υποδομών» σε δήμους όπως οι δήμοι Αργιθέας Μουζακίου κι ο δήμος της λίμνης Πλαστήρα.

Πρόκειται για ορισμένα χωριά και κωμοπόλεις που κατοικούνται κυρίως το καλοκαίρι κι όπως υπογράμμισε «το χρωστάμε αυτό στους κατοίκους τους, γιατί εάν δεν το κάνουμε, υπάρχει ο κίνδυνος να συσσωρευθούν όλοι στα μεγάλα αστικά κέντρα με αποτέλεσμα την ερήμωση της χώρας».

Εξήγησε ότι «οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι, παρότι οι καταστροφές από τα καιρικά φαινόμενα είναι τεράστιες κι ότι οι πληγές δεν μπορούν να επουλωθούν από την μια στιγμή στην άλλη, παρότι οι κάτοικοι το επιθυμούν και το περιμένουν».

Ως ανασταλτικό παράγοντα που επηρεάζει τα έργα αποκατάστασης, ο κ Ταχιάος ανέφερε ότι σε κάποιες περιπτώσεις «παρότι θέλουμε κι έχουμε τους πόρους, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε, γιατί οι εταιρίες που αναλαμβάνουν δημόσια έργα δεν έχουν τεχνικό προσωπικό να καλύψουν όλες τις ανάγκες και φυσικά δεν υπάρχουν και τα άπειρα μηχανήματα για όλα αυτά. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει μια πραγματικότητα που μας οριοθετεί» κατέληξε ο κ. Ταχιάος.

Τέλος, ανέφερε ότι για να χρηματοδοτήσει η κυβέρνηση τα έργα αποκατάστασης του Daniel στην Θεσσαλία, χρειάστηκε «να αποσύρουμε από το Ταμείο Ανάκαμψης έργα της τάξης των 600 εκ. ευρώ και ήταν έργα πολύ σημαντικά» όπως το φράγμα του Τσινίκα, που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων και το έργο ύδρευσης Πρέβεζας-Λευκάδας.

 

Προηγούμενο άρθρο Συντονισμός Ν.Δ. ενόψει των ευρωεκλογών: Ο Κωστής Χατζηδάκης υπεύθυνος στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
Επόμενο άρθρο Αυγενάκης: Αξιοποιούμε κάθε πόρο και μέσον για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας