Ειδήσεις

Πράσινο φως για το έργο Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα


Με 4 νέες δημοπρατήσεις θα ξεκινήσει τη νέα σεζόν η ΕΡΓΟΣΕ. Ήδη, έχουν δεσμευτεί τα ποσά για νέα έργα, τα οποία εισέρχονται σε τροχιά υλοποίησης τις αμέσως επόμενες ημέρες. Επιπρόσθετα τα έργα μπήκαν στον επίσημο προγραμματισμό και προϋπολογισμό της σιδηροδρομικής εταιρείας.

Τα έργα αφορούν τις ηλεκτροκινήσεις των τμημάτων Κιάτο-Αίγιο (Ροδοδάφνη), Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (τα οποία επαναδημοπρατούνται καθώς οι προηγούμενοι διαγωνισμοί ακυρώθηκαν), η Β`φάση του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας και το έργο ολοκλήρωσης και θέσης σε λειτουργία της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αίγιο-Ρίο.

Στο σύνολο τους τα έργα έχουν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Εκτός από το Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, τα υπόλοιπα τρία βρίσκονται σε τμήματα του βασικού σιδηροδρομικού διαδρόμου ΠΑΘΕ-Π.

Οι προκηρύξεις των διαγωνισμών θα βγουν τις αμέσως επόμενες ημέρες και το βέβαιο είναι πως οι μεγάλοι όμιλοι θα δώσουν μάχες για την απόκτηση των συμβολαίων τους. Το σύνολο του κόστους και των 4 έργων ανέρχεται σε 373,9 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ).

Αξίζει να σημειώσουμε πως ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία βρίσκονται τα έργα για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος (με μειοδότη την ΙΝΤΡΑΚΑΤ) και τη σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη (με μειοδότη την Κ/Ξ ΑΒΑΞ-Alstom) ύψους 140 εκατ. ευρώ. Συνδυαστικά τα έξι σιδηροδρομικά έργα που θα τρέχουν θα έχουν κόστος άνω του μισού δισ. ευρώ.

Σχετικά με τα 4 έργα

Τα δύο από τα 4 έργα που δημοπρατούνται αφορούν τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Πάτρα. Με τα έργα ηλεκτροκίνησης ολοκληρώνεται πλήρως η λειτουργία της νέας γραμμής από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο. Επιπρόσθετα προβλέπονται και έργα τοποθέτησης αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων μιας και το τρένο περνά από αρκετές πόλεις της Βόρειας Πελοποννήσου.

Με το έργο κατασκευής σταθμών, γραμμών, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και ETCS ολοκληρώνονται τα έργα στο τμήμα Αίγιο-Ρίο το οποίο θα τεθεί και σε λειτουργία με νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Και στα δύο τμήματα θα υπάρχει η δυνατότητα κατά τόπους μέχρι και 200χλμ/ώρα. Πιθανότερη χρονιά λειτουργίας είναι το 2026.

Επαναδημοπρατείται επίσης η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα αλλά και προχωρούν τα έργα για την αναβάθμιση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας που περιλαμβάνει την ανακαίνιση 3 αποβαθρών, νέες πεζογέφυρες, υπόγεια σύνδεση με το Μετρό, νέες υπόγειες διαβάσεις κλπ.

Ειδικότερα, την Πέμπτη 26 Αυγούστου, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε την ένταξη στον προγραμματισμό δημοπράτησης και τις  Διακηρύξεις των παρακάτω έργων:

  • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη,προϋπολογισμού μελέτης €84 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίοπροϋπολογισμού μελέτης €175 εκατ.  (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και σύνδεση του με Μετρό – Β΄ φάση Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης €42,1 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκακαι κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων, προϋπολογισμού μελέτης €72,8 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Τα δύο πρώτα έργα αφορούν στην ολοκλήρωση της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα, που εντάσσεται στη γραμμή Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και συνδέεται με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποτελούν τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, που αποσκοπούν στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου. Τα έργα αυτά στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.

Το έργο της Β΄ φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως έργο υποδομής απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων του Νομού Αττικής, ενώ ήδη υλοποιούνται έργα βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής στο τμήμα από Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έως το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) και στο τμήμα του από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Σταθμό Άνω Λιοσίων (σύνδεση με Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων). Ειδικότερα, η Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών αφορά την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.

Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα περιλαμβάνει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS επί της μονής σιδηροδρομικής γραμμής που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο, περνά από Καρδίτσα και Τρίκαλα και καταλήγει στην Καλαμπάκα. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστεί αποβάθρα στην περιοχή των Σοφάδων, θα εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας καθώς και αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ με την προσθήκη ενός νέου ΑΣΙΔ επιπλέον.

ΠΗΓΗ: ypodomes.com

Προηγούμενο άρθρο Το πρόγραμμα ελέγχων ανίχνευσης κορωνοιού στη Θεσσαλία για την Τρίτη 31/8
Επόμενο άρθρο Παραμένει Υπουργός Δικαιοσύνης ο Κώστας Τσιάρας – Η σύνθεση της νέας κυβέρνησης