Ειδήσεις

Σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας μετατρέπεται η οδός Χαρίτου


Σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας μετατρέπεται η οδός Χαρίτου στην Καρδίτσα με χρηματοδότηση ύψους 760.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου. Δικαιούχος είναι ο Δήμος Καρδίτσας. Με το έργο οριοθετείται η  κίνηση αυτοκινήτων και πεζών, διαπλατύνονται και  δενδροφυτεύονται τα πεζοδρόμια, διασφαλίζεται η διέλευση αναπηρικών αμαξιδίων και  δημιουργείται ζώνη διέλευσης τυφλών.

«Σε συνεργασία με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και τον Δήμαρχο Καρδίτσας Βασίλη Τσιάκο  ξεκινά ένα νέο έργο που αλλάζει την εικόνα σε μια από τις πλέον κεντρικές οδούς της πόλης της Καρδίτσας» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.« Η δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας εξασφαλίζει την εύκολη, άνετη και ευχάριστη μετακίνηση των πεζών και αποτρέπει τη χρήση αυτοκινήτων για μικρές διαδρομές στα κέντρα των πόλεων. Οι  δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας δημιουργούν συνθήκες για περισσότερη επαφή και επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, προσφέρουν ένα ευχάριστο περιβάλλον για περπάτημα στους κεντρικούς δρόμους και στους δρόμους γειτονιάς με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο αριθμός των πεζών. Το επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης περιορίζεται καθώς μειώνεται η κίνηση των οχημάτων. Ακόμη συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη τόσο στο τοπικό όσο και στο ευρύτερο περιβάλλον της πόλης» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Οι παρεμβάσεις

Το έργο αφορά στη διαμόρφωση της οδού Χαρίτου και την ενοποίησή της, με τους πεζοδρόμους της Σκουφά και της Καζαμπάκα, καθώς και με την οδό Ιεζεκιήλ. Ως περιοχή παρέμβασης ορίζεται όλο το μήκος της οδού Χαρίτου, δηλαδή από την συμβολή αυτής με την οδό Καποδιστρίου έως την οδό Ιεζεκιήλ. Η ενοποίηση της οδού Χαρίτου με τις οδούς Σκουφά, Καζαμπάκα και Ιεζεκιήλ, επιτυγχάνεται σαφώς με την ενοποίηση της στάθμης σε ενιαίο επίπεδο, για το λόγο αυτό “σηκώνεται” η στάθμη του δρόμου και έρχεται στο επίπεδο του πεζοδρομίου με μια πολύ ήπια και ομαλή ράμπα στα σημεία συμβολής της οδού Χαρίτου με τους πεζόδρομους Σκουφά και Καζαμπάκα καθώς και στη συμβολή με τον πεζόδρομο Βαλταδώρου. Κατόπιν της ενοποίησης των υψομέτρων, γίνεται οριοθέτηση κινήσεων και λειτουργιών, με διαφορετικά μέσα σε κάθε σημείο, όπως παράδειγμα η χρησιμοποίηση με ορθό τρόπο μέσων αστικού εξοπλισμού (παγκάκια, φύτευση, κολονάκια, παρτέρια κλπ) αλλά και νοητή οριοθέτηση των λειτουργιών μέσω αλλαγής υλικών. Στην υπόψη οδό εφαρμόζεται διατομή καθαρού πλάτους 3,50 μ. που αποτελεί και ιδανικό πλάτος δρόμου ώστε τα οχήματα να κινούνται ικανοποιητικά και ταυτόχρονα να επιτυγχάνεται η αποφυγή του παράνομου παρκαρίσματος κατά μήκος της. Στο σύνολο της οδού οριοθετείται η κίνηση των οχημάτων και των πεζών. Χώροι κίνησης πεζών – πεζοδρόμια δημιουργούνται και από τις δύο πλευρές της οδού. Δημιουργείται δίοδος κατά μήκος του πεζοδρομίου χωρίς εμπόδια πλάτους το ελάχιστο 1,5 μ. ώστε να είναι δυνατή η διέλευση αναπηρικών αμαξιδίων. Επίσης δημιουργείται ζώνη διέλευσης τυφλών με τοποθέτηση οδηγού τυφλών. Όπου είναι δυνατό στα πεζοδρόμια προβλέπονται δενδροστοιχίες σε δενδροδόχους. Διαπλατύνονται και φυτεύονται τα πεζοδρόμια και η πράξη ολοκληρώνεται με τον φωτισμό της οδού.

Με την ολοκλήρωση του έργου η περιοχή παρέμβασης της εγκεκριμένης Στρατηγικής Β.Α.Α. Καρδίτσας, στην οποία εντάσσεται το υπόψη έργο, αναβαθμίζεται δίνοντας έτσι αναμφισβήτητη προστιθέμενη αξία στην περιοχή. Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις είναι οι πλήρεις που απαιτούνται για να διασφαλίζουν το λειτουργικό αποτέλεσμα της πράξης.

 

Προηγούμενο άρθρο Το ΕΠΑ.Λ. Μουζακίου στην Τσεχία
Επόμενο άρθρο Στο 77,1% η πρόοδος των εργασιών στο νότιο τμήμα του Ε65