Ασημίνα Σκόνδρα: «Η εγκατάλειψη του Ε65 ισοδυναμεί με αναπτυξιακό «έγκλημα»


Με αμεσότατο τρόπο αντέδρασε η Βουλευτής του Νομού κ. Ασημίνα Σκόνδρα , στη φημολογία περί εγκατάλειψης του έργου του Ε65.

Με τις πρώτες άσχημες ειδήσεις, την προηγούμενη εβδομάδα, έφερε το θέμα στη Βουλή, τονίζοντας ότι πρόκειται για έργο πνοής για τη Δυτική Θεσσαλία.

Την κατασκευή του οδικού άξονα Ε65, όπως ισχυρίζεται η κ. Σκόνδρα, επί σειρά ετών την περιμένουν οι Καρδιτσιώτες, προκειμένου να βγουν από την οδική απομόνωση, ν΄ αναπτυχθεί  η περιοχή και παράλληλα, τη στιγμή της τεράστιας ανεργίας, ν΄ απασχοληθούν οι πολίτες που δεινοπαθούν.

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε την ματαίωση αυτού του έργου, ούτε την επανάληψη της κατάστασης με τον Αχελώο.

Το έργο είναι αναπτυξιακό και το δικαιούνται οι πολίτες της Δυτικής Θεσσαλίας και όλοι οι Έλληνες.

Η ερώτηση, προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη, έχει ως εξής:

«ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ                                                                          

ΑΝΆΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΌΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΏΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΎΩΝ

ΘΕΜΑ: ΟΔΙΚΌΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΉΣ ΕΛΛΆΔΑΣ – ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΌΔΡΟΜΟΣ Ε65

 

Κύριε Υπουργέ,

Μεγάλη αναστάτωση προκαλούν δημοσιεύματα στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, για την φημολογούμενη ματαίωση κατασκευής του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας, του Αυτοκινητοδρόμου Ε65.

 

Μία τέτοια εξέλιξη θα οδηγούσε – βάσει των δημοσιευμάτων – στην καταβολή αποζημιώσεων ύψους σχεδόν ενός δισεκατομμυρίου ευρώ εκ μέρους του δημοσίου. Σημειώνεται δε, ότι η αποζημίωση εγκατάλειψης του έργου θα ξεπερνούσε τα απαιτούμενα κονδύλια για την αποπεράτωση του, ενώ θα οδηγούσε επίσης στην αύξηση του ελλείμματος, στην απαξίωση των υλοποιημένων εργασιών ύψους 400 εκ. ευρώ και στην αύξηση της ανεργίας.

 

Όπως σαφώς γνωρίζετε, η κατασκευή του Άξονα Ε65 συμβολίζει ένα καθαρά αναπτυξιακό έργο, καθώς διασχίζει την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας και πέραν των υπολοίπων ωφελειών, θα οδηγήσει σε εκμετάλλευση μη απορροφημένων πόρων του ΕΣΠΑ και παράλληλη αύξηση του εγχώριου ΑΕΠ. Θα ενισχύσει τους δημοσιονομικούς δείκτες και την απασχόληση με περίπου 15.000 θέσεις εργασίας και θα βελτιώσει την ποιότητα των μεταφορών και την πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς στην καρδιά της Ελλάδας. Το σημαντικότερο όμως είναι, ότι βγάζει από την οδική απομόνωση περιοχές της Δυτικής Ελλάδος, μεταξύ των οποίων τον Νομό Καρδίτσας. Επί σειρά ετών, οι πολίτες ανέμεναν αυτό το έργο πνοής, το που θα συντελέσει στην ανάπτυξη δευτερογενών δράσεων, εμπορίας και διακίνησης του πρωτογενούς αγροτικού προϊόντος, που αποτελεί τον ουσιαστικό πυλώνα της τοπικής οικονομίας.

 

Γνωρίζοντας, ότι βασική πολιτική επιδίωξη της παρούσας Κυβέρνησης αποτελεί η αναπτυξιακή πορεία της χώρας και η επανεκκίνηση της εθνικής οικονομίας, υπάρχει απόλυτη ανάγκη να ξεπαγώσουν τα μεγάλα έργα στη χώρα, που εδώ και δυόμισι χρόνια έχουν σταματήσει.

 

Για τους παραπάνω λόγους, Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι  ο κ. Υπουργός:

 

1.       Ποια είναι τα σχέδια του Υπουργείου σας σε σχέση με τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας, του Αυτοκινητοδρόμου Ε65;

2.     Ποιες ενέργειες έχετε δρομολογήσει για την απεμπλοκή των μεγάλων έργων, αρμοδιότητας του Υπουργείου σας, που έχουν ήδη ξεκινήσει και παραμένουν ημιτελή;

3.     Πως και πότε σκοπεύει το Υπουργείο να πετύχει την επανεκκίνηση τις διαδικασίας ανάθεσης έργων με την μέθοδο των ΣΔΙΤ, που θα οδηγούσε σε ροή κεφαλαίων, επενδύσεων και νέων θέσεων εργασίας;

Η ερωτώσα Βουλευτής

 

                Ασημίνα Σκόνδρα»

 

Προηγούμενο άρθρο Κλοπή καλωδίου ενεργοποίησης μηχανισμού μπάρας σε σιδηροδρομικές γραμμές στο Σταυρό Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο «Γ. Γεννάδιος: Η διοίκηση του Δήμου να ιεραρχήσει τις προτεραιότητές της ώστε να δεσμευτεί έστω για τα στοιχειώδη»