Προσανατολισμός 3ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας


Το 3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας συνεχίζει την πολυσχιδή δραστηριότητά του στο πεδίο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Από το Φεβρουάριο 2007 σχεδίασε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από 10/8/2008 έως 24/8/2008 (2 εβδομάδες).

Η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος «Δια Βίου Μάθησης- Υποπρόγραμμα Leonardo da Vinci – Κινητικότητα» και αφορούσε εκπαιδευτική επίσκεψη στον εκπαιδευτικό οργανισμό ODENSE TECHNICAL COLLEGE στην Δανία. Επιλέχθηκε η Δανία γιατί είναι μια Ευρωπαϊκή χώρα που βρίσκεται στο λεγόμενο «σκληρό πυρήνα» της Ε.Ε., με ολοκληρωμένες υποδομές στον τομέα της οργάνωσης και διοίκησης των διαφόρων υπηρεσιών της τόσο στον Δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.

Στο πρόγραμμα με τίτλο «Σύγχρονοι μέθοδοι διοίκησης σχολικών μονάδων, τα εκπαιδευτικά συστήματα, η ηλεκτρονική & εξ’ αποστάσεως μάθηση» (αριθμός φακέλου LLP-LDV/VETPRO/2007/EL/3), συμμετείχαν συνολικά σαρανταπέντε (45) άτομα. Οι συμμετέχοντες ήταν υπεύθυνοι διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού (διευθυντές), μέλη διοικητικού προσωπικού και εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων από διάφορες εκπαιδευτικές μονάδες. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων προέρχονταν από το 3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ. Δώσαμε όμως τη δυνατότητα σε σημαντικό αριθμό συμμετεχόντων από άλλες εκπαιδευτικές μονάδες να επωφεληθούν από την πρότασή μας. Υλοποιήθηκε καλοκαίρι (Αύγουστος 2008) ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή διδακτική λειτουργία των σχολείων.

Τα προγράμματα Leonardo Da Vinci, χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. και περιλαμβάνουν διάφορες δράσεις- σχέδια, όπως: κινητικότητα, ανάπτυξη γλωσσικών ικανοτήτων, πιλοτικά, υλικό αναφοράς, κ.λ.π. Κάποιες δράσεις από τις παραπάνω αξιολογούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλες από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού κάθε χώρας- μέλους που για την Ελλάδα είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.).

Για να φτάσουμε όμως ως εδώ απαιτήθηκε πολύμηνη προσπάθεια εκ μέρους του εκπαιδευτικού του σχολείου μας κ. Σουφλάκου Βασιλείου (Φυσικός – Msc Τηλεπικοινωνίες) ο οποίος  συντόνισε την όλη προσπάθεια. Τα στάδια που ακολουθήθηκαν ήταν τα εξής :

1. προετοιμασία και υποβολή των προτάσεων (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2007),

2. διαδικασία αξιολόγησης και ανακοίνωσης των σχεδίων που εγκρίθηκαν από το ΙΚΥ (Φεβρουάριος ως Δεκέμβριος 2007)

3. φάση προετοιμασίας για την μετάβαση (Μάρτιος ως Ιούλιος 2008)

4. φάση υλοποίησης (10/8 ως 24/8/2008)

5. φάση απολογισμού και διάδοσης (Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2008).

Ανάδοχος Φορέας & Οργανισμός Αποστολής ήταν το 3o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας ΠΟΥ βρήκε το φορέα υποδοχής, επέλεξε τους συμμετέχοντες και γενικότερα είχε την ευθύνη της οργάνωσης του προγράμματος αυτού.  Το μεγαλύτερο κέρδος από μεριάς του φορέα υποδοχής ήταν η επίτευξη επιτυχούς διακρατικής συνεργασίας και ανταλλαγή εμπειριών. Το 3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας, ακολουθώντας τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, στοχεύσει να παρέχει μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων βελτίωση των γνώσεων και των εμπειριών των εκπαιδευτικών.

Οργανισμός Υποδοχής: Η συμβολή του ODENSE TECHNICAL COLLEGE ως εταίρου υποδοχής ήταν αποφασιστική στην υλοποίηση του προγράμματος. Θέλουμε να εξάρουμε την άρτια οργάνωση της εκπαίδευσης (εργαστηριακή υποδομή, εκπαιδευτές υψηλής επιστημονικής στάθμης, προσαρμοστικότητα της εκπαίδευσης στις ανάγκες και γνώσεις των σπουδαστών, κ.λ.π.). Είχε την ευθύνη της οργάνωσης της εκπαίδευσης- εύρεση εκπαιδευτών, χώρων εκπαίδευσης, τεχνολογικό εξοπλισμό που απαιτήθηκε, οργάνωση ημερολογίου προγράμματος. Η διδασκαλία έγινε στους χώρους του υποδοχέα με εκπαιδευτές υψηλής επιστημονικής στάθμης που εργάζονται στον φορέα υποδοχής ή σε εταιρείες και πανεπιστήμια.

Κύριο αντικείμενο του προγράμματος ήταν η κατάρτιση-επιμόρφωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών με στόχο την ολοκληρωμένη ανάπτυξη και βελτίωσή τους, διευρύνοντας τις αποδεδειγμένες δυνατότητές τους στα όρια  και στα πλαίσια των ταχύτατων αλλαγών που λαμβάνουν χώρα στο εργασιακό τους περιβάλλον (νέος εξοπλισμός) νέα προϊόντα, νέοι τρόποι διοίκησης και επικοινωνίας, κ.λ.π. Σκόπευε να καταδείξει την αξία της συνεχούς κατάρτισης, στην ποιοτική στόχευση των εκπαιδευτικών συστημάτων και στην χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση με στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας των συμμετεχόντων να προσαρμόζονται και να μπορούν να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές αλλαγές συμπεριλαμβανόμενης της μάθησης με υποστήριξη των ΤΠΕ.

Το συνοπτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα των δύο (2) εβδομάδων είναι:

  • 1η διδακτική ενότητα: Διοίκηση σχολικών μονάδων
  • 2η διδακτική ενότητα: Διοίκηση και Διαχείριση Προσωπικού
  • 3η διδακτική ενότητα: Μέθοδοι επικοινωνίας
  • 4η διδακτική ενότητα: Εκπαίδευση Εκπαιδευτών – Μέθοδοι και συστήματα κατάρτισης
  • 5η διδακτική ενότητα: Σύγκριση Εκπαιδευτικών Συστημάτων
  • 6η διδακτική ενότητα: Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών, Χρήση του Διαδικτύου (Internet), Ηλεκτρονική Μάθηση & εξ’ αποστάσεως διδασκαλία (e-Learning)

Το Odense Tekniske Skole (Odense Technical College) είναι ιδιωτικός εκπαιδευτικός οργανισμός, ένας από τους μεγαλύτερους στο είδος του στη Δανία. Οι εγκαταστάσεις του καλύπτουν μια περιοχή 90.000 τ.μ., και απασχολεί 650 εργαζόμενους, 3.300 σπουδαστές ετησίως και 12.000 μη-πλήρους απασχόλησης σπουδαστές. Το Νοέμβριο του 1994 συμπλήρωσε 150 χρόνια λειτουργίας.

Τα προγράμματα εκπαίδευσης – με θεωρία και πρακτική εξάσκηση-  ενσωματώνουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στις παρακάτω περιοχές:

  • Technology and Communication
  • Building and Construction
  • Crafts and Engineering Trades
  • Mechanical Engineering, Transport and Logistics
  • Service Industries

Στο πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης το Odense Technical College προσφέρει προγράμματα σπουδών στα παρακάτω πεδία :

  • ICT and Electronics
  • Building and Construction
  • Energy and Installation
  • Production
  • Media and Communication

Επίσης παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης που αφορούν ήδη εργαζόμενους δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα (βιομηχανίες). Τα κύρια αντικείμενα είναι management, τεχνικό management, εκπαίδευση εκπαιδευτών και διευθυντών, γλωσσική εκπαίδευση και κύκλους πολυτεχνικών σπουδών. Τέλος, συμμετέχει σε διάφορα projects, στη Δυτική & Ανατολική Ευρώπη, στις Ηνωμένες Πολιτείες και στη Απω Ανατολή.

H χρησιμοποιούμενη γλώσσα (γλώσσα εργασίας) κατά την διάρκεια του προγράμματος ήταν η Αγγλική και δίδαξαν καθηγητές υψηλού επιστημονικού επιπέδου. Για γλωσσική υποστήριξη των συμμετεχόντων όμως στη χώρα υποδοχής, υπήρχαν καθηγήτριες αγγλικής γλώσσας οι οποίες ανέλαβαν χωρίς αμοιβή το έργο της διερμηνείας κατά τη διάρκεια της κατάρτισης. Τα παραπάνω θα καλύφθηκαν χωρίς καμιά οικονομική συμμετοχή του προγράμματος Leonardo Da Vinci. Οι συμμετέχοντες με την ολοκλήρωση της κατάρτισης έλαβαν Βεβαίωση/Δίπλωμα πιστοποίησης των γνώσεων που αποκόμισαν.

Το 3ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας φρόντισε όπως σε όλα τα προγράμματα που έχει οργανώσει μέχρι τώρα (τρία -3- συνολικά) διάφορες δράσεις προς εξυπηρέτηση των συμμετεχόντων. Επίσης παρείχε στους συμμετέχοντες πλήρη πρακτική υποστήριξη όπως πληροφορίες και συμβουλές και δράσεις, για διάφορα θέματα ώστε να καταστήσει άνετη την παραμονή αυτών στο εξωτερικό. Φρόντισε λοιπόν για τα εξής: α. Τη μετάβαση και διαμονή, διατροφή και ασφάλιση, β. Διένειμε αναλυτικό φυλλάδιο- έντυπο οδηγιών για την περίοδο τοποθέτησης καθώς και πολιτιστικές πληροφορίες του τόπου υποδοχής, γ. πλήρη ενημέρωση σχετικά με τα ταξιδιωτικά έγγραφα, οικονομική διαχείριση, δυνατότητες οικονομικών συναλλαγών και επικοινωνίας, δ. Πλήρη ενημέρωση για τις συνθήκες διαμονής (διανυκτέρευση, γεύματα), ε. Πλήρη ενημέρωση για τις υποχρεώσεις των συμμετεχόντων (διατήρηση καρτών επιβίβασης, συμπεριφορά, τήρηση ωραρίου εκπαίδευσης, ηλεκτρονική υποβολή έκθεσης συμμετέχοντα, κ.λ.π.), που συνάδουν με τις απαιτήσεις ορθής και χρηστής διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης του προγράμματος.

Στον ελεύθερο χρόνο η αποστολή γνώρισε τον δανέζικο πολιτισμό με επισκέψεις σε πολιτιστικά μνημεία της Δανίας (χωρίς οικονομική επιβάρυνση του προγράμματος) ώστε οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν τα σημαντικότερα σημεία του πολιτισμού και κουλτούρας. Έτσι οι ημέρες παραμονής προσέφεραν όχι μόνον επαγγελματική αλλά και πολιτισμική επιμόρφωση.

Τέλος, το 3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας θα μοιράσει στους συμμετέχοντες, DVD-ROM με video και ήχο που περιέχει το χρονικό του προγράμματος. Επίσης το πρόγραμμα θα προβληθεί ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση του 3ου Ενιαίου Λυκείου Καρδίτσας στο διαδίκτυο (http://3lyk-kardits.kar.sch.gr/)

Εδώ θα πρέπει να γίνει ειδική μνεία για το έργο του Ι.Κ.Υ. (ως Εθνική Μονάδα Συντονισμού). που συντονίζει όλες τις διαδικασίες των ελληνικών φορέων και φροντίζει για την άριστη εικόνα της χώρας μας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στο εξειδικευμένο προσωπικό του που μας δίνουν τη δυνατότητα να βγούμε από τα όρια της πατρίδας μας και να αποκτήσουμε ευρωπαϊκή εκπαίδευση & κατάρτιση.

Προηγούμενο άρθρο 1η Παγκόσμια Συνέλευση Θεσσαλών Αποδήμων
Επόμενο άρθρο «Κόντρες» για τα τροφεία στο Δημοτικό Συμβούλιο