Σπ. Ταλιαδούρος: «Χρειάζεται μια άλλη πολιτική. Ανάγκη να στηριχθεί η παιδεία, η ανάπτυξη, και η επιχειρηματικότητα. Να προχωρήσουν οι διαρθρωτικές αλλαγές.»


 Ο Βουλευτής, τ. Υφυπουργός Παιδείας και Αναπληρωτής Τομεάρχης του Τομέα Παιδείας της Ν.Δ., κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, κατά τη συζήτηση στη Βουλή της Ψήφου Εμπιστοσύνης προς την Κυβέρνηση, επεσήμανε ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική και ότι είναι ανάγκη να στηριχθεί η παιδεία, η ανάπτυξη, η επιχειρηματικότητα και να προχωρήσουν οι διαρθρωτικές αλλαγές.

 Ειδικότερα, η ομιλία του κ. Σπύρου Ταλιαδούρου έχει ως εξής:

«Η κυβερνητική πολιτική απέτυχε. Ο φαύλος κύκλος της ύφεσης βαθαίνει. Τα έσοδα καταρρέουν, οι πρωτογενείς δαπάνες διογκώνονται, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων βουλιάζει και το έλλειμμα τελικά διευρύνεται. Οι θυσίες του ελληνικού λαού εξανεμίζονται.

          Τα στοιχεία του πρώτου πενταμήνου του 2011 είναι σαφή. Συγκεκριμένα:

α) Τα καθαρά έσοδα αποκλίνουν από τον προβλεπόμενο στον προϋπολογισμό στόχο κατά 2,16 δισ. Ευρώ.

β) Οι δαπάνες είναι αυξημένες κατά  1,7 δισ. Ευρώ.

γ) Οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων είναι μειωμένες κατά 47,3 %.

δ) Το έλλειμμα είναι αυξημένο κατά 12,9 %.

          Αποτέλεσμα αυτής της συνεχιζόμενης ύφεσης, η οποία δυστυχώς μέρα με την μέρα βαθαίνει, είναι η αύξηση της ανεργίας, η οποία κινείται γύρω στο 16,2%. Ο κλάδος της οικοδομής έχει υποστεί καθίζηση, αφού έχει συρρικνωθεί κατά  62,8%, ενώ υποχώρηση της τάξης του 17,5% παρατηρείται στα λιανεμπόριο. Είναι αδύνατο με τους αυξημένους φορολογικούς συντελεστές και με τον αυξημένο Φ.Π.Α. να επιτύχει η Κυβέρνηση την ανάπτυξη της οικονομίας. Η εμμονή της στην αναδιανομή της φτώχειας του κράτους με την μείωση των μισθών και των συντάξεων και της αύξησης των φόρων έχει αποτύχει πλήρως.

          Χρειάζεται μια άλλη πολιτική. Πολιτική που θα στηρίζει την ανάπτυξη και θα φέρει την αισιοδοξία στην ελληνική κοινωνία. Πολιτική που θα στηρίξει την επιχειρηματικότητα, που θα προχωρήσει στις διαρθρωτικές αλλαγές, που θα βοηθήσει στην επανεκκίνηση της οικονομίας.

          Ο Πρόεδρος της Ν.Δ. Αντώνης Σαμαράς κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις (Ζάππειο ΙΙ) για λήψη μέτρων που ενισχύουν την προσφορά και την επιχειρηματικότητα, μέτρα που ενισχύουν την ζήτηση και την ρευστότητα.

          Είναι ανάγκη να προχωρήσουμε σε αλλαγή των όρων του Μνημονίου που δεν αποδίδουν για να πετύχουμε τους στόχους της δημοσιονομικής προσαρμογής. Η επαναδιαπραγμάτευση είναι και απαραίτητη και ρεαλιστική.

Δυστυχώς και στον χώρο της παιδείας και δη της Ανώτατης χρειάζεται μια άλλη πολιτική. Η ανώτατη εκπαίδευση θα μπορούσε να αποτελέσει την ατμομηχανή για την ανάπτυξη της πατρίδας μας. Ιδιαίτερα μάλιστα, στις μέρες μας, όπου η χώρα μας βρίσκεται στη μέση μιας εξαιρετικά δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, η αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος και η επένδυση στην κοινωνία της γνώσης είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς μπορούν να αποτελέσουν βασικούς μοχλούς ανάπτυξης της πατρίδας μας.

 Μέχρι σήμερα, παρατηρούμε να λαμβάνονται από την Κυβέρνηση μέτρα που πλήττουν ουσιαστικά την έρευνα και το κύρος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας μας. Η αντιαναπτυξιακή πολιτική της Κυβέρνησης πλήττει με τον χειρότερο τρόπο την εκπαίδευση στην χώρα μας, καθώς στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων, περικόπτονται αδιακρίτως χρηματοδοτήσεις, επιδόματα, διοικητικές δομές και διορισμοί, χωρίς σχέδιο και διαβούλευση. Δεν μπορεί όμως να υπάρξει ποιοτική εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν αυτή αντιμετωπίζεται μόνο με λογιστικά κριτήρια. Στόχος θα πρέπει να είναι η στήριξη και η αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ώστε να ΑΕΙ της χώρας μας να δρουν ανταγωνιστικά μέσα στο σύγχρονο ευρωπαϊκό και διεθνές εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Συγκεκριμένα, στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης:

α) Δεν προχωρεί η υλοποίηση των τετραετών ακαδημαϊκών – αναπτυξιακών προγραμματισμών των ΑΕΙ.

β) Οι περικοπές στις λειτουργικές δαπάνες των ΑΕΙ έχουν προ πολλού ξεπεράσει το 40%. Δεν προχωρά η υλοποίηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

γ) Εκκρεμούν στο Υπουργείο Παιδείας περισσότεροι από 700 διορισμοί εκλεγέντων καθηγητών διάφορων βαθμίδων.

δ) Παρατηρείται καθυστέρηση στην έγκριση νέων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, Τμημάτων των Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. όλης της χώρας.

ε) Σημειώνεται σημαντική καθυστέρηση στην πληρωμή των εκτάκτων καθηγητών των περισσοτέρων ΤΕΙ της χώρας, ενώ με πρόσφατες αποφάσεις του Υπουργείου έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός τους, θέτοντας σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία των Ιδρυμάτων.

στ) Εκκρεμεί η επίλυση του θέματος της επαγγελματικής κατοχύρωσης των αποφοίτων ΤΕΙ, μολονότι η επεξεργασία Σχεδίων Προεδρικών Διαταγμάτων είχε από το τέλος του 2009 ολοκληρωθεί και αυτά είχαν διαβιβαστεί στα συναρμόδια Υπουργεία προς υπογραφή.

ζ) Δεν έχουν προωθηθεί οι προκηρύξεις για στελέχωση Τμημάτων ΤΕΙ και ΑΕΙ της χώρας με Διοικητικό προσωπικό.

η) Τέλος, με πρόσφατη απόφασή της, η Κυβέρνηση αποφάσισε άκριτα, πρόχειρα, αποσπασματικά, χωρίς επιστημονικά κριτήρια, χωρίς γνωμοδότηση των αρμοδίων οργάνων του ΕΣΥΠ, και χωρίς να διαβουλευτεί με την εκπαιδευτική κοινότητα, την μη εισαγωγή φοιτητών σε 25 Τμήματα Α.Ε.Ι, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα τόσο στα Τμήματα όσο και στις τοπικές κοινωνίες.

Αλλά και στον τομέα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η Κυβέρνηση προβαίνοντας σε περικοπές των δαπανών και προχωρώντας σε άκριτες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στους μαθητές, στο εκπαιδευτικό προσωπικό και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Με την πολιτική αυτή αποδεικνύεται ότι το δήθεν όραμα της Κυβέρνησης για ένα νέο ποιοτικό σχολείο, όχι μόνο δεν υφίσταται, αλλά το σχολείο υποβαθμίζεται και μετατρέπεται σε ένα “φθηνό σχολείο”.

Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, πιστεύουμε ακράδαντα ότι το κλειδί για το μέλλον του τόπου μας είναι η Παιδεία. Η επένδυση στην παιδεία είναι ο μόνος σίγουρος δρόμος για την  ανάπτυξη και για την έξοδο της πατρίδας μας από τα αδιέξοδα, ώστε να γίνει πραγματικότητα ένα καλύτερο αύριο.»

Προηγούμενο άρθρο Έκλεισε η θεατρική περίοδος 2010-2011 με την παράσταση «Τα Πουλιά»
Επόμενο άρθρο Η «Ανδρομάχη» στον Παλαμά