«Τιμούμε την πολιτιστική μας κληρονομιά» (Όχι όμως την αδιαλλαξία)


Κύριε Διευθυντά

Στις 9-5-2009 δημοσιεύσατε στην έγκριτη εφημερίδα σας άρθρο του κ. Χατζηαγγελάκη  Λεωνίδα Διευθυντή της ΛΔ’ Εφορείας Προϊστορικών και  Κλασικών Αρχαιοτήτων (ΛΔ ‘ ΕΠΚΑ) με τίτλο << Τα αρχαία είναι ο πολιτισμός μας>> και υπότιτλο <<ένα σχόλιο σχετικά με το Δημοτικό Σχολείο Προδρόμου>>.      

Το άρθρο αυτό μας αφορά άμεσα καθότι ασκεί αρνητική κριτική στον αγώνα μας για την κατασκευή του νέου Σχολείου στον Πρόδρομο και στρεβλώνει ή ερμηνεύει κατά το δοκούν ή το <<συμφέρον>> ένα από τα συνθήματά μας.

Κατά συνέπεια είμαστε υποχρεωμένοι να επισημάνουμε τα παρακάτω:

   1.  Ασφαλώς και τα αρχαία είναι ο πολιτισμός μας , είναι ο ίδιος μας ο εαυτός διαχρονικά, είναι η ιστορία μας, είναι η ψυχή μας. Γι’ αυτό πολύ σωστά η πολιτεία θέσπισε νόμους προστασίας των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Το πρόβλημα είναι στην πιθανή καταστρατήγηση αυτών των νόμων, είτε για την υπηρέτηση προσωπικών αντιλήψεων, φιλοδοξιών ή ωφελημάτων είτε για λόγους συντεχνιακούς ή ακόμα -ακόμα γιατί η εξουσία που μας παρέχουν αυτοί οι νόμοι μας δίνει μια αίσθηση υπεροχής και νοιώθουμε ότι εμείς είμαστε κάτι το διαλεχτό, το ξεχωριστό, οι εκλεκτοί, οι μοναδικοί που μπορούμε να αντιληφθούμε <<το καλό>> μιας κοινωνίας ερήμην αυτής τις περισσότερες φορές.

  2.  Ο ψυχικός κόσμος, η πολιτιστική και πνευματική καλλιέργεια και εν τέλει η διαπαιδαγώγηση των παιδιών κατεδαφίζεται όταν το <<προσωρινό>> γίνεται μόνιμο , όταν οι υποσχέσεις δεν υλοποιούνται, όταν εδώ και τρία χρόνια κανένας υπεύθυνος της αρχαιολογίας δεν τους εξήγησε γιατί πρέπει να κάνουν μάθημα σε αίθουσες 2Χ3 και 3Χ3 χωρισμένες με συμπιεσμένο χαρτόνι, όταν τα όνειρά τους για ένα νέο και σύγχρονο σχολείο – χώρο του πνεύματος και του πολιτισμού – σκορπούν στον άνεμο σαν τα φύλλα του φθινοπώρου. Και δυστυχώς δεν καταρρέει μόνο ο ψυχικός τους κόσμος. Καταρρέει και η σωματική τους υγεία. Ως γονείς έχουμε το δικαίωμα – ειδικά σ΄αυτόν τον τομέα – να ισχυριζόμαστε ότι κάτι ξέρουμε παραπάνω.

   3.  Επί τρία χρόνια υπομένουμε αδιαμαρτύρητα  αυτή την κατάσταση. Οι μόνες πιέσεις που ασκήσαμε προς τον Δήμαρχο και τους πολιτικούς του Νομού – ιδιαίτερα προς τον Υφυπουργό ΥΠΕΠΘ – ήταν για τη χρηματοδότηση των σωστικών ανασκαφών που πραγματοποιούσε η ΛΔ ‘ ΕΠΚΑ. Πράγματι εκταμιεύθηκαν από τον ΟΣΚ 432.000 € (πλέον Φ.Π.Α.) για το σκοπό αυτό. Κανείς όμως από την πλευρά της ΛΔ ‘ ΕΠΚΑ δεν μας εξήγησε αν άσκησε κάποια επί πλέον πίεση και προς ποιόν φορέα. Κανείς ποτέ από την ΛΔ ‘ ΕΠΚΑ δεν μας εξήγησε για το κάτι παραπάνω που θα έπρεπε να κάνει ώστε να απελευθερωθεί ο χώρος μία ημέρα γρηγορότερα. Αντί λοιπόν να μας μέμφεται ο κ. Χατζηαγγελάκης για το σύνθημα – που τα ίδια τα παιδιά έγραψαν με δική τους πρωτοβουλία – θα έπρεπε να μας ευχαριστεί για τα 220 κιβώτια ευρημάτων που περισυνέλεξε από το χώρο και που και τον ίδιο τον αναβαθμίζουν προσωπικά στο αρχαιολογικό γίγνεσθαι.

   4. Σε ότι αφορά αυτό καθ’ αυτό το σύνθημα : «ΣΧΟΛΕΙΟ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ» το οποίο ακούσθηκε σε μία εκδήλωση διαμαρτυρίας για την επίλυση του συγκεκριμένου ΧΡΟΝΙΟΥ  προβλήματος μία και μόνο μία ερμηνεία επιδέχεται:

  –  Να απελευθερώσει το χώρο η αρχαιολογία – σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της – για να μπορέσει να γίνει το νέο σχολείο ώστε απρόσκοπτα τα παιδιά μας να  μετάσχουν στα της Ελληνικής Παιδείας. Όλες οι άλλες πιθανές εκδοχές – ερμηνείες είναι προπετάσματα καπνού, είναι η <<αντάρα>> που έχει ανάγκη ο <<λύκος>> για να χαίρεται.

    5. Θεωρούμε αξιέπαινη την πρωτοβουλία της συνδιοργάνωσης  εκδήλωσης από την ΕΛΜΕ, τους σχολικούς συμβούλους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την ΛΔ ‘ ΕΠΚΑ στο αρχαιολογικό μουσείο Καρδίτσας για τα προβλήματα των νέων και τις σχέσεις τους με την οικογένεια και το σχολείο. Αλήθεια τι θα αποφαίνονταν οι ειδικοί εισηγητές περί του ενσταλάγματος που αφήνει στον ψυχικό κόσμο των παιδιών μας η χρόνια παρελκυστική τακτική της ΛΔ ‘ ΕΠΚΑ

και οι ανακολουθίες του Διευθυντή της σε ότι αφορά την κατασκευή του νέου σχολείου τους;

  6. Διερωτόμαστε γιατί δόθηκαν στη δημοσιότητα οι φωτογραφίες του χώρου από την περίοδο που γινόταν η ανασκαφή – που τελείωσε τον Αύγουστο του 2008 –  και όχι κάποιες πρόσφατες ¨  Μήπως γιατί το ιστορικότερο  και ομορφότερο σημείο του χωριού μας, δίπλα στο μνημείο του Αη Γιάννη του Προδρόμου, τείνει να γίνει μία απέραντη χαβούζα;

   7. Παρακαλούμε τον Διευθυντή της ΛΔ ‘ ΕΠΚΑ  να είναι πιο προσεκτικός ειδικά  με την φωτογραφία εκείνη των οστών <<αρχαίου ίππου>> γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην πρόκειται για αρχαίο ίππο αλλά – όπως ισχυρίζονται οι πενηνταπεντάρηδες του χωριού – για τον γάιδαρο του δασκάλου που έν έτει 1965 αφού ψόφησε τον έθαψαν στο συγκεκριμένο χώρο.  Θα ήταν απελπιστικά οδυνηρό για όλους μας να δεχτούμε ότι χάριν των οστών του γαϊδάρου δεν γίνεται το σχολείο.

   8. Κλείνοντας να τονίσουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι όχι μόνο δεν έχουμε πρόβλημα με την αρχαιολογία γενικότερα αλλά ίσα – ίσα που στην προχθεσινή μας σύσκεψη στο Δημαρχείο Κάμπου με τους Υφυπουργούς Παιδείας κ.κ. Ταλιαδούρο και Λυκουρέντζο εμείς δεν ζητήσαμε <<τυφλά>> εδώ και τώρα να γίνει το σχολείο στο συγκεκριμένο χώρο. Ζητήσαμε και επιμένουμε να έλθει  επιτροπή εμπειρογνωμόνων από το Υπουργείο Πολιτισμού και αυτή να αποφανθεί: Αν ο εν λόγω χώρος έχει αυξημένη επιστημονική και αρχαιολογική αξία εμείς αδιαμαρτύρητα θα κατασκευάσουμε το σχολείο μας σε άλλο οικόπεδο του Δήμου. Διαφορετικά πρέπει να κατασκευασθεί άμεσα στο συγκεκριμένο χώρο και με διαδικασίες γρήγορες.

      Τέλος δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση να μας συνοδεύσει στην από ημέρες πριν προγραμματισμένη εκδρομή του σχολείου μας στους  Δελφούς την Παρασκευή 15-5-2009 οποιοδήποτε στέλεχος της ΛΔ ‘ ΕΠΚΑ το επιθυμεί με δικά μας φυσικά έξοδα.

                                           Για το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων

                                 Δημοτικού Σχολείου -Νηπιαγωγείου Προδρόμου

                                                          Η  ΠΡΟΕΔΡΟΣ

                                                    ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ  ΓΙΩΤΑ

Προηγούμενο άρθρο Aπάντηση για τον κ. Xαντζοπλάκη
Επόμενο άρθρο Παρέμβαση Σκόνδρα στον Υπ. Αγρ. Ανάπτυξης για το ΟΣΔΕ