Ειδήσεις

ΕΛΜΕ Καρδίτσας: Η κυβέρνηση επιχειρεί να ξεκινήσει η ατομική αξιολόγηση


Σ’ ένα άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, όπως μας έχει πια συνηθίσει, το Υπουργείο Παιδείας φέρνει τροπολογία, ώστε να επισπεύσει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία δίνεται η δυνατότητα, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής Συμβούλων, να ξεκινήσει άμεσα η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων.

Πίσω από τις κάλπικες διακηρύξεις περί «στήριξης και αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», η κυβέρνηση επιχειρεί να κρύψει τις πραγματικές της επιδιώξεις με την εφαρμογή της αξιολόγησης.

  • Στοχεύει στον εξοβελισμό από τα σχολεία, της ελευθερίας σκέψης και δράσης, στην επικράτηση μέσα στον κλάδο κλίματος τρομοκρατίας, στον έλεγχο και στην πειθάρχηση των καθηγητών.
  • Στοχεύει στην αντικατάσταση της αλληλεγγύης και της συνεργασίας από τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
  • Στοχεύει στην ανατροπή των σταθερών εργασιακών σχέσεων, της μονιμότητας, στη σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθό ή και με την απόλυση.
  • Στοχεύει στο να επιρριφθεί η ευθύνη, για όλα τα προβλήματα που το ίδιο το σύστημα και οι κυβερνήσεις του δημιουργούν, στους εκπαιδευτικούς, επιδιώκοντας να τους μετατρέψουν σε πειθήνια όργανα, για να υλοποιηθούν όλοι οι ταξικοί σχεδιασμοί της κυβέρνησης.
  • Στοχεύει στην μετακύλιση της ευθύνης για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων ή στις πλάτες των γονιών (στα ΑΕΙ, η χρηματοδότησή τους κατά 80% καθορίζεται από την αξιολόγησή τους) ή στη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου με ιδιωτικοοικονομικα κριτήρια.

Τα περί «βελτιωτικής και μη τιμωρητικής αξιολόγησης» καταρρίπτονται από τη μη μονιμοποίηση των νεοδιορίστων συναδέλφων. Ίδια είναι και η αντιμετώπιση των αναπληρωτών, που καλούνται σε διαγωνισμό (ΑΣΕΠ) για να βρουν δουλειά. Αποδεικνύεται ότι οι τίτλοι σπουδών, τα σεμινάρια και όλα τα ακριβοπληρωμένα προσόντα των νεοδιόριστων αποτελούν μόνο «μια γραμμή στο βιογραφικό τους» κι όχι επαρκή συνθήκη για να κρατήσουν τη δουλειά τους. Πρέπει να υποστούν και την ατομική αξιολόγηση.

Πρέπει να είναι σαφές ότι δεν βάλλονται οι νεοδιόριστοι, ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΛΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ, Η ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΛΩΝ! Αν για τους νεοδιόριστους από την αξιολόγησή τους εξαρτάται η μονιμοποίησή τους, μπορούμε να φανταστούμε ότι αντίστοιχη σύνδεση της αξιολόγησης με τις εργασιακές σχέσεις θα υπάρχει και για τους μόνιμους.

Αν δεν υπάρξει απάντηση από τον κλάδο, σύντομα τα σχολεία θα γεμίσουν από τους νέους επιθεωρητές, που θα μπαίνουν στις σχολικές αίθουσες για να τρομοκρατούν τους εκπαιδευτικούς.

Αν δεν υπάρξει απάντηση θα υποστούμε τις συνέπειες αυτής της καταστροφικής πολιτικής. Άλλωστε, τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δείχνουν ότι, όπου εφαρμόστηκε, όχι μόνο δεν επήλθε βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά αντίθετα, έφερε επαγγελματική εξουθένωση, απογείωση του ανταγωνιστικού κλίματος, κατηγοριοποιήσεις και διαχωρισμούς σε «καλά και κακά σχολεία» και γιγάντωση των μορφωτικών ανισοτήτων.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δεν περιμένουν τις εκλογές. Παίρνουν αποφάσεις και δημιουργούν τετελεσμένα. Η αναμονή των εκλογών, χωρίς τους εργαζόμενους στο προσκήνιο, το μόνο που μπορεί να εγγυηθεί είναι την εφαρμογή των σχεδίων της κυβέρνησης. Γι’ αυτό και η μόνη δύναμη που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα είναι οι εκπαιδευτικοί και οι αγώνες τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ!

Βασική προϋπόθεση για να ξεδιπλωθεί αγώνας με προοπτική νίκης είναι να γίνουν μαζικές συνελεύσεις, που θα πάρουν αγωνιστικές αποφάσεις, όπως στάσεις εργασίας, διαδηλώσεις, συλλαλητήρια, μαζικές απεργίες.

Γενική συνέλευση της ΕΛΜΕ Καρδίτσας Πέμπτη 2/2 στο Εργατικό Κέντρο 7μμ

 

  • ΚΑΤΩ η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
  • Μονιμοποίηση των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών
  • ΑΥΞΗΣΕΙΣ στους ΜΙΣΘΟΥΣ

 

Προηγούμενο άρθρο Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Σοφάδων
Επόμενο άρθρο Κοπή Πρωτοχρονιάτικης πίτας από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε.