Ειδήσεις

Ευρωπαϊκός Προσανατολισμός του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καρδίτσας


To Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) Καρδίτσας σχεδίασε και υλοποίησε πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ με κωδικό (2021-1-EL01-KA122-ADU-000030576, στη Δράση ΚΑ1/ «Κινητικότητα Προσωπικού Εκπαίδευσης Ενηλίκων». Είχε διάρκεια 2 εβδομάδες από 3/7/2022 έως 16/7/2022. Αφορούσε εκπαιδευτική επίσκεψη δεκαπέντε (15) εκπαιδευτικών στον Οργανισμό BERLINK ETN GMBH στην Γερμανία (Βερολίνο) με θέμα «Περιβαλλοντική Κρίση (Υπερθέρμανση Γης και Κλιματική Αλλαγή). Η αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (πολιτικές)».

Τα προγράμματα κινητικότητας Erasmus+, χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. και αξιολογούνται από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού κάθε χώρας- μέλους που για την Ελλάδα είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

Συνοπτικά στοιχεία του προγράμματος

Το ΣΔΕ Καρδίτσας βρήκε το φορέα υποδοχής, επέλεξε τους συμμετέχοντες και γενικότερα είχε την ευθύνη της οργάνωσης και διαχείρισης του προγράμματος αυτού. Το σχολείο μας, ακολουθώντας τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, παρέχει μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων βελτίωση των γνώσεων και των εμπειριών των εκπαιδευτικών του.

Η συμβολή του BERLINK ETN GMBH ως εταίρου υποδοχής ήταν αποφασιστική στην υλοποίηση του προγράμματος. Η οργάνωση της εκπαίδευσης ήταν άρτια. Είχε την ευθύνη της οργάνωσης της εκπαίδευσης με υλοποίηση δομημένων σεμιναρίων – τεχνικών επισκέψεων καθώς και της πολιτιστικής ενημέρωσης. Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης η φροντίδα των υπευθύνων του φορέα υποδοχής ήταν συνεχής. ¶

Η χρησιμοποιούμενη γλώσσα εργασίας κατά την διάρκεια της τοποθέτησης ήταν η Αγγλική. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας οπότε δεν απαιτήθηκε διερμηνεία.

Τα θεματικά αντικείμενα των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν ήταν τα εξής:

  • Αλληλεπίδραση ανθρωπογενούς και φυσικού περιβάλλοντος (1 ημέρα)
  • Η υπερθέρμανση του πλανήτη ως αιτία της κλιματικής αλλαγής (2 ημέρες)
  • Μέθοδοι καταπολέμησης της Κλιματικής Αλλαγής (2 ημέρες)
  • Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Μέθοδοι και τρόποι Αξιοποίησης ΑΠΕ (στοχεύοντας σε πολίτες)» (2 ημέρες)
  • Τεχνολογίες – Συστήματα Προστασίας Περιβάλλοντος» (2 ημέρες)
  • Μέθοδοι και συστήματα στην Περιβαλλοντική εκπαίδευση (2 ημέρες)
  • Αξιολόγηση Έργου (1 ημέρα)

Οι τεχνικές επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν στους εξής φορείς:

  • Technology Park Adlershof
  • Effizienzhaus
  • Euref Campus
  • IMDrive
  • Futurium
  • Humboldt Forum (after Nature)
  • TBC

Οι πολιτιστικές επισκέψεις περιλάμβαναν ξενάγηση πόλης, το MuseumIsland καιτο BerlinWallMemorial.

Οι συμμετέχοντες μετά το πέρας των μαθημάτων έλαβαν Βεβαίωση/Πιστοποιητικό Παρακολούθησης για την πιστοποίηση των γνώσεων που αποκόμισαν.

Το σχέδιο αυτό ήταν το 4ο πρόγραμμα Erasmus+ που υλοποιεί το ΣΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ (τα τρία  προηγούμενα ήταν 2014, 2016 και 2020).Τα αποτελέσματα που αναμένονται για τους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευόμενους και συνολικά για σχολείο μας είναι:

  • Κατανόηση της σοβαρότητας του προβλήματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη που έχει ως αποτέλεσμα την κλιματική αλλαγή
  • Συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής (περιορισμός υπερθέρμανσης) με εφαρμογή:

α) από τους πολίτες απλών καθημερινών ενεργειών που συμπυκνώνονται στο τετράπτυχο: Ρύθμισε το θερμοστάτη, Κλείσε το διακόπτη, Ανακύκλωσε, Περπάτα. β) από τις Κυβερνήσεις λήψη μέτρων για περιορισμό των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (βελτίωση απόδοσης κινητήρων αυτοκινήτων ή/και δημιουργία νέων κινητήρων που δεν χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα, κλείσιμο των θερμοηλεκτρικών σταθμών παραγωγής ρεύματος).

  • Ανάπτυξη περιβαλλοντικού εκπαιδευτικού υλικού (φύλλα εργασίας) για εφαρμογή στην εκπαίδευση του ΣΔΕ
  • Υλοποίηση περιβαλλοντικών διαθεματικών σχεδίων δράσης από εκπαιδευόμενους
  • Ευαισθητοποίηση των περιβαλλοντικών ζητημάτων
  • Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ
  • Παρακίνηση των εκπαιδευομένων για επιχειρηματική δράση στις ΑΠΕ (σταθερό εισόδημα).
  • Ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης
  • Εμπλουτισμός διδασκαλίας, αύξηση ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και εφαρμογή καινοτομιών στο σχολείο
  • Προώθηση της ευρωπαϊκής ιδέας
  • Προώθηση της εκμάθησης γλωσσών και της γλωσσικής ποικιλομορφίας

 

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο Νέες Υπηρεσίες Ψηφιακών Συναλλαγών από τη Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας
Επόμενο άρθρο Κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα για τα Άγραφα σε έκτακτη σύσκεψη