Ειδήσεις

Η περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, είναι έκθετη για τη μη επίλυση των προβλημάτων που βασανίζουν τα ορεινά χωριά του Δ. Καρδίτσας


Η περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, αντι να δώσει λύση σε χρόνια προβλήματα ορεινών χωριών του Δήμου Καρδίτσας, όπως: Α) η αποκατάσταση των ζημιών από τον ΙΑΝΟ στα οδικά τμήματα Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι, που δεν μπήκαν στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ, Β) τη χαλικόστρωση των 8 χλμ του Παραμεγδόβιου δρόμου και την κατασκευή της γέφυρας Μέγδοβα και Γ) την τοποθέτηση γέφυρας στη θέση «Ρογκάκια» μεταξύ Νεράϊδας- Καροπλεσίου, που ανέδειξε επανειλημμένα η Λαική Συσπείρωση, μας κατηγορεί στην «απάντηση» της, ότι κάνουμε αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση, για την δημιουργία εντυπώσεων.

Δηλαδή η περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, έλυσε έστω και ένα από τα συγκεκριμένα προβλήματα ή βρίσκεται σε φάση υλοποίησης της λύσης τους και δεν το αντιληφθήκαμε ως Λαική Συσπείρωση;  Και καλά εμείς, οι κάτοικοι της περιοχής δεν τα βλέπουν ούτε αυτοί;

Από τις 21/1/21 έως σήμερα, στις επερωτήσεις που έχουμε κάνει ως Λαική Συσπείρωση, μας δίνετε τις ίδιες περίπου απαντήσεις, χωρίς να έχετε κάνει τίποτα για τη λύση των συγκεκριμένων προβλημάτων. Αυτό έγινε και στη συνεδρίαση του Π.Σ (17.2.23).

Ας μιλήσουμε συγκεκριμένα κύριοι της περιφερειακής αρχής:

  • Στο Π.Σ της 17/2/23, μας απαντήσατε ότι υπάρχει νομικό πρόβλημα που δεν επιτρέπει την ένταξη της αποκατάστασης των οδικών τμημάτων Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι, που έμειναν περιέργως έξω από την εργολαβία των 143 εκ. ευρώ της ΤΕΡΝΑ. Δεν μας είπατε όμως σε τι συνίσταται το νομικό πρόβλημα, πότε ανέκυψε, τι κάνατε, αν κάνατε, για να λυθεί.

Μήπως αιτία της μη ένταξης στην εργολαβία του υπουργείου Υποδομών στην ΤΕΡΝΑ, των παραπάνω οδικών τμημάτων, είναι η εργολαβία που βγάλατε ως περιφερειακή αρχή στο δρόμο για Νεράϊδα, από το 2017 και που ακόμα δεν άρχισαν οι εργασίες, με την παραπλανητική ονομασία «Αποκατάσταση κατολισθητικών Επαρ. Οδού 6 Σαραντάπορο – Νεράϊδα», με πίστωση 981.500 ευρώ (δημοπρασία Δεκέμβριος 2019 / Σύμβαση Μάρτης 2021 / ανάδοχος Κατσιάβας Χρ. / με έκπτωση 42,53% / Μάρτης 2022 πρώτη παράταση έως Σεπτέμβρη 2022 / δεύτερη παράταση έως Δεκέμβρη 2022 / και η τρίτη παράταση έως Ιούνιο 2023);

Μια εργολαβία που αφορά μόνο το σημείο στη θέση «Βερτσούλες», όπου έγιναν γεωτρήσεις και από τότε δίνετε συνεχείς παρατάσεις. Μήπως αυτή ήταν η αφορμή, που το υπουργείο Υποδομών ΔΕΝ έβαλε το τμήμα αυτό στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ;  Μήπως αυτή η εργολαβία σας είναι το «νομικό θέμα»; Αποδείξτε μας ότι δεν είναι αυτή η εργολαβία σας το πρόβλημα που δεν μπαίνει ο δρόμος αυτός στην ΤΕΡΝΑ.

Λέτε ότι έχετε για δημοπράτηση εργολαβία 1,5 εκ. ευρώ, με την οποία θα γίνουν παρεμβάσεις όπου χρειάζεται.

Αφού έχετε τέτοια εργολαβία γιατί δεν την δημοπρατήσατε 2 χρόνια τώρα, αφού βλέπατε ότι δεν εντάσσονταν στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ και πότε σκοπεύετε να την δημοπρατήσετε; Πότε θα γίνουν αυτά τα έργα, σε 2,3,5,6 χρόνια ή όπως μ’ αυτή στις «Βερτσούλες» που από το 2017 δεν ξεκίνησαν ακόμα;

Αυτή αφορά όλα τα οδικά τμήματα που έμειναν έξω από την εργολαβία της ΤΕΡΝΑ ή μόνο το τμήμα Σαραντάπορο – Νεράϊδα ή και τους δρόμους Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι;

Όταν σας ρωτήσαμε γιατί η Περιφέρεια δεν συντηρεί τον υπάρχοντα δρόμο, δεν καθαρίζει τα γεμάτα πέτρες ρείθρα, αφήνοντας τα όμβρια να τρέχουν στο οδόστρωμα μεγαλώνοντας συνέχεια τις ζημιές, μας απαντήσατε στη συνεδρίαση, ότι θα δείτε τι μπορεί να κάνετε και τώρα λέτε ότι στους παραπάνω δρόμους υπάρχει εγκατεστημένο μηχάνημα στην περιοχή, το οποίο επεμβαίνει όταν χρειάζεται.

Αλήθεια υπάρχει τέτοιο μηχάνημα και τίνος είναι, της περιφέρειας ή ιδιώτη και ποιανού;

Πότε αλήθεια αυτό το μηχάνημα που γράφετε, καθάρισε τα βουλωμένα ρείθρα μετά τον «ΙΑΝΟ» αλλά και πριν και πως γίνεται τα ρείθρα στα 5 χλμ Σαραντάπορα – Νεράϊδα να είναι σχεδόν παντού βουλωμένα με πέτρες και χώματα;

Εμείς γνωρίζουμε από τους κατοίκους που έχουμε επαφή και τους επισκεπτόμαστε, ότι το μόνο μηχάνημα που επιχειρεί εκεί, είναι το εκχιονιστικό όχημα ιδιώτη, με λεπίδα μπροστά και αλατιέρα, που περνάει στο δρόμο αυτό, μόνο όταν έχει χιόνι και καθαρίζει μόνο το χιόνι και ρίχνει αλάτι. Αυτό το όχημα δεν καθαρίζει ρείθρα, ούτε «άρση καταπτώσεων» κάνει!

Τα ρείθρα του δρόμου αυτού μπορούν να καθαριστούν μόνο με γκρέϊντερ και γκρέϊντερ έχει να πάει εκεί πολύ πριν τον ΙΑΝΟ, ουσιαστικά από τότε που συνταξιοδοτήθηκε ο χειριστής του γκρέϊντερ της Νομαρχίας Καρδίτσας!!!

  • Πάμε στον «Παραμεγδόβιο» δρόμο Καρδίτσας – Καρπενησίου και την γέφυρα στον Μέγδοβα, που περιμένουν εδώ και πολλά χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής και από την απάντηση του κ. περιφερειάρχη, προκύπτει ότι θα περιμένουν πολύ ακόμα αν δεν κινητοποιηθούν ή δεν είναι έτσι;

Ο κ. περιφερειάρχης σε προηγούμενη επερώτηση της Λαικής Συσπείρωσης (27/7/22), είχε απαντήσει, ότι η παραλαβή της οριστικής μελέτης για την κατασκευή των 8 χλμ, του «παραμεγδόβιου» χωματόδρομου θα γινόταν τέλη Δεκεμβρίου 2022. Στη συνεδρίαση (17.2.23) είπε ότι θα παραληφθεί 30/10/23, ίσως και μέσα στο 2024, γιατί προέκυψαν νέα τεχνικά προβλήματα που πρέπει να μελετηθούν.

Το μόνο διαφορετικό απ’ αυτό που γράφουμε στην ανακοίνωση μας ως Λαική Συσπείρωση και στην γραπτή δήθεν απάντησή σας, είναι η ημερομηνία παραλαβής της μελέτης αντι για 30/10/23 που είπε ο περιφερειάρχης, τώρα λέτε 21/10/23.

Η αλήθεια είναι ότι για την κατασκευή των 8 χλμ. του παραμεγδόβιου δρόμου από την πλευρά του Ν. Καρδίτσας και της γέφυρας στον Μέγδοβα, θα περάσουν κάποια χρόνια για να τη δούμε και πάλι είμαστε επιφυλακτικοί.

Σε ότι αφορά το ερώτημα για τη μη χαλικόστρωση αυτών των 8 χλμ, αυτό που μας είπατε στη συνεδρίαση, ήταν η επανάληψη την προηγούμενης αρνητικής απάντησής σας, ότι δεν την κάνετε γιατί θεωρείται πως θα χαλάσει απο τις βροχές και θα ήταν άδικη σπατάλη χρημάτων. Επομένως ο δρόμος αυτός θα παραμείνει χωματόδρομος. Αυτό επαναλαμβάνεται και στην γραπτή υποτιθέμενη απάντησή σας.

Αυτό όπως σας είπαμε και στη συνεδρίαση, είναι μια δικαιολογία για να μην τον κάνετε, που δεν στέκει, αφού χαλικοστρωμένοι ήταν όλοι οι δρόμοι της περιοχής μέχρι να ασφαλτοστρωθούν (και από Καρδίτσα μέχρι την Νεράϊδα και Νεράϊδα – Τριφύλλα) και ούτε το χαλίκι πήρε ποτέ η βροχή και μια χαρά ασφαλείς ήταν αφού κανένα ατύχημα δεν έγινε ποτέ σε αυτούς. Ίδια εδάφη είναι και σε αυτό το δρόμο. Γι’ αυτό αντι για υπεκφυγές, χαλικοστρώστε το δρόμο αυτό, για να μην καταστρέφουν οι κάτοικοι τα αυτοκίνητα τους.

Σωστά οι κάτοικοι της περιοχής αναρωτιούνται, πώς τις δεκαετίες του ’80 και ’90 μπορούσαν και χαλικοστρώνονταν δεκάδες χιλιομέτρων δρόμων και γίνονταν και γέφυρες και ασφαλτοστρώσεις και τώρα που υπάρχουν σύγχρονα μέσα, η περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, με τα εκατοντάδες εκατομμύρια του ΕΣΠΑ που διαφημίζει, να μη τα κάνει.

Σε ότι αφορά τη γέφυρα στο Μέγδοβα, θα έπρεπε η περιφερειακή αρχή να την είχε εντάξει ήδη σε κάποιο από τα χρηματοδοτικά προγράμματα και να την κατασκευάζει.

  • Τέλος, σε σχέση με την μη τοποθέτηση γέφυρας στη θέση «Ρογκάκια» στον Μέγδοβα, ανάμεσα σε Νεράϊδα και Καροπλέσι, δεν λέτε στη γραπτή απάντησή σας τίποτα καινούργιο.

Λέτε ότι ο κ. περιφερειάρχης έθεσε το αίτημα στο ΓΕΕΘΑ, για να μεταφερθεί η γέφυρα bailey από τη θέση «Καραϊσκάκη» στη θέση «Ρογκάκια». Δεν μας λέτε πότε έγινε αυτό και κυρίως δεν διαψεύδεται αυτό που εμείς γράφουμε στην ανακοίνωσή μας, ότι δεν μας απάντησε αν ο στρατός θα παραχωρήσει την γέφυρα, ούτε πότε θα τοποθετηθεί, αν την παραχωρήσει ο στρατός.

Στο ερώτημά μας, αν θα προχωρήσει η περιφέρεια σε τοποθέτηση νέας γέφυρας απο προκάτ σκυρόδεμα, σε περίπτωση που δεν δοθεί από το στρατό η γέφυρα «Μπέλευ», από τη θέση «Καραϊσκάκης», απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο.

Ούτε μας εξηγήσατε γιατί δε βελτιώσατε με χαλικόστρωση το δρόμο των 218 μέτρων, ένθεν και ένθεν των υπαρχόντων βάθρων για τη γέφυρα, που οι κάτοικοι καθάρισαν πέρσι εθελοντικά από τη βλάστηση.

Η αλήθεια είναι αυτή που είχε πει την πρώτη φορά (22/4/21) ο κ. Νούσιος, ότι η περιφερειακή αρχή δεν έχει στις προτεραιότητες της αυτό το έργο εδώ και 12 χρόνια που έχει τη διοίκηση της περιφέρειας, κρατώντας αποκλεισμένους τους κατοίκους και επισκέπτες της Νεράιδας και του Καροπλεσίου από τη μεταξύ τους συγκοινωνία.

Εκ’ των πραγμάτων, στα συγκεκριμένα προβλήματα των ορεινών χωριών του Δ. Καρδίτσας, που σταθερά αναδεικνύει και θα συνεχίσει να διεκδικεί η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας, ούτε σχεδιασμό, ούτε παρεμβάσεις για τη λύση τους έχει κάνει η περιφερειακή αρχή, όπως ισχυρίζεται. Ας αφήσει τα λόγια και ας δώσει λύσεις όπως έχει υποχρέωση.

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο Αστέριος Βασιλάκος: Ανομία χωρίς κυρώσεις … στη ΔΗΚΕΔΗ Μουζακίου
Επόμενο άρθρο Προσλήψεις εργατών στο Δήμο Λίμνης Πλαστήρα