Ειδήσεις

Κοινή Δράση Εκπαιδευτικών Καρδίτσας: Η εκπαίδευση σε κρίσιμο σταυροδρόμι


«Είμαι τόσο φοβισμένος, που όταν μού έπαιρναν κάτι τους ευγνωμονούσα που μού άφηναν τουλάχιστον την ανάμνησή του». Ο Τάσος  Λειβαδίτης ίσως να μιλούσε για κάποιον από μας, για σένα ή ακόμα και για μας, που τώρα σου γράφουμε αυτές τις γραμμές. Και τώρα ήρθε η στιγμή να απαντήσουμε καθαρά στο δίλημμα της Κεραμέως: θα φοβηθούμε ή θα αντισταθούμε; Θα σιωπήσουμε και θα υποταχτούμε ή θα αγωνιστούμε; Ξέρουμε ότι κανένας αγώνας δεν είναι βέβαιο ότι θα νικήσει, αλλά αν δεν αγωνιστούμε είναι βέβαιο πως θα χάσουμε. Κι όταν μιλάμε για αγώνα, δεν εννοούμε μια κινητοποίηση λίγων εκατοντάδων. Αναφερόμαστε σε ένα μαζικό και ανυπόταχτο εκπαιδευτικό κίνημα και θα συγκρουστεί μετωπικά με την Ιερή Συμμαχία της Κεραμέως, της κυβέρνησης των «αρίστων» και των ολιγαρχών του πλούτου και της μαφίας. Όπως ομολογεί η Φρικαντέλα της εκπαίδευσης, 41 χρόνια τώρα τους νικάμε. 41 χρόνια νόμοι και σχέδια επί σχεδίων για την αξιολόγηση έμειναν στα χαρτιά κάτω από τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Να μην τους επιτρέψουμε να νικήσουν τώρα αυτοί συνθλίβοντας τις ζωές μας και το δημόσιο σχολείο.

Τι ακριβώς συμβαίνει;

Η Κεραμέως κυριολεκτικά σαν τον λωποδύτη και αφού για δεύτερη χρονιά η πολιτική της αξιολόγησης συναντά πολύ ισχυρές αντιστάσεις, εισάγει σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, 5 τροπολογίες για την εκπαίδευση με τις οποίες επιδιώκει να επιταχύνει τις διαδικασίες για την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης!

Ταυτόχρονα, δηλώνει ότι η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει άμεσα και τμηματικά: όπου ολοκληρώνονται οι κρίσεις συμβούλων από τα γαλάζια συμβούλια, η διαδικασία θα ξεκινάει αυτόματα. Ότι η «ελληνική PISA» θα εφαρμοστεί κανονικά φέτος.

Εξάλλου, η Ευρωπαϊκή Ένωση στην πρόσφατη Έκθεση Παρακολούθησης για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση για τη χώρα μας το δηλώνει καθαρά: «η παρακολούθηση και η περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης εξαρτάται από την πλήρη εφαρμογή της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που βρίσκεται σε εξέλιξη».

Ο Αρμαγεδδώνας είναι μπροστά     Η ακρίβεια τραβά την ανηφόρα, καταβροχθίζει τους πενιχρούς μισθούς. Οι εργαζόμενοι βλέπουν το εισόδημά τους να σαρώνεται από την πληθωρισμό και την ακρίβεια και την κυβέρνηση να επιχαίρεται για τα επιδόματα και τα κουπόνια. Οι αυξήσεις στους μισθούς ακούγονται μόνο στα προεκλογικά μπαλκόνια ενώ στην πραγματικότητα έχουμε βίαιη αναδιανομή του εισοδήματος, όλα δουλεύουν για τα κέρδη των ολιγαρχών του πλούτου. Οι εντεταλμένοι των funds, διαλύουν πόρτες για να επιβάλουν τις κατασχέσεις… οι τιμές των ενοικίων εκτοξεύονται καθημερινά σαν το χρηματιστήριο τη δεκαετία του ’90 και ακολουθούν την ανηφόρα των τιμών στην ενέργεια και στα είδη πρώτης ανάγκης…

Η ΕΕ ζητάει από τις χώρες – μέλη της την επιστροφή στους ματωμένους πλεονασματικούς προϋπολογισμούς, που μεταφράζεται σε νέα μνημόνια και μέτρα σκληρής λιτότητας ενώ από το 2023 ξεκινά η επιστροφή των όποιων δανείων δόθηκαν στις χώρες της ΕΕ, ανάμεσα τους και στην Ελλάδα.

Η αξιολόγηση επιδιώκεται να επιβληθεί την ώρα που βιώνουμε αφόρητη κατάσταση σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας  και  έρχεται να την συμπληρώσει, να την εντείνει και να την επικυρώσει στο επίπεδο της εργασίας.

 

Μαζί και πλάι στην αξιολόγηση το ΥΠΑΙΘ κρατά όμηρους τις/τους νεοδιόριστους και τους απειλεί με τη μονιμοποίησή τους, ετοιμάζει νέο σύστημα προσλήψεων που θα συμπεριλαμβάνει τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ώστε να εμπεδωθεί πλήρως και απολύτως το καθεστώς της εργασιακής ανασφάλειας που καθιερώνει το αέναο κυνήγι προσόντων, μορίων, σεμιναρίων που άνοιξε το προσοντολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ και ολοκληρώνει ο ΑΣΕΠ και η αξιολόγηση. Φέρνει καθολική εφαρμογή των εξετάσεων PISA ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών κι εκπαιδευτικών και την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις απαιτήσεις της αγοράς.

Υλοποιεί με ευλάβεια όλες τις κατευθύνσεις της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων, κολέγια, πανεπιστημιακή αστυνομία και νόμος πλαίσιο, με στόχο το ξεθεμελίωμα της δημόσιας εκπαίδευσης, και την ενίσχυση του ταξικού και κατηγοριοποιημένου σχολείου.

 ‘Όλοι οι Σύλλογοι  ΠΕ και οι ΕΛΜΕ στις έκτακτες ΓΣ να πάρουν απόφαση άμεσα για απεργία που θα τη μετατρέψουμε σε πανεκπαιδευτικό σεισμό, για αγωνιστικό σχέδιο ικανό να μπλοκάρει τα σχέδια κυβέρνησης και Κεραμέως. Καλούμε τους/τις αναπληρωτές και νεοδιόριστους/ες να πρωταγωνιστήσουν σε αυτό το κίνημα.

Ο Σύλλογος  Εκπαιδευτικών ΠΕ και η ΕΛΜΕ Καρδίτσας  να προχωρήσουν σε συντονισμό της δράσης τους. Να συναποφασίσουν οργάνωση μαζικών πανεκπαιδευτικών-παλλαϊκών συλλαλητηρίων, σε πολύμορφο αγώνα διαρκείας, με γράμμα προς τους γονείς, πανό στα σχολεία, εκδηλώσεις, τοπικούς συντονισμούς για την οργάνωση ακύρωσης του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA» σε κάθε περιοχή.

Είναι ώρα αγώνα, αντίστασης, μάχης… 

  • Στις γενικές Συνελεύσεις να επιδιώξουμε να έχουμε απαρτία για να πιέσουμε για πανεκπαιδευτική απεργία άμεσα και να μπορέσουμε να δεσμεύσουμε τις ολομέλειες προέδρων αμέσως μετά για κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων
  • Να προβάλουμε το σύνολο των εκπαιδευτικών αιτημάτων με ιδιαίτερη αιχμή το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης, αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις-μέτρα ενάντια στην ακρίβεια, για τα ζητήματα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων, τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και το προσοντολόγιο, για μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, για τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα.
  • Πολύμορφες δράσεις με ενημερωτικές εκδηλώσεις, αποκλεισμούς- καταλήψεις των διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ  και συλλαλητήρια με αιχμή την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων’
  • Συντονισμός και αλληλέγγυες δράσεις με όλα τα αγωνιζόμενα τμήματα των εργαζομένων και αγροτών και ιδιαίτερα τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας.

Ειδικά για την αξιολόγηση

  • Κήρυξη νέας Απεργίας-Αποχής από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 (αυτοαξιολόγηση και ατομική αξιολόγηση)
  • Κήρυξη στάσεων εργασίας για την κάλυψη των εκπαιδευτικών, για να μην μπει κανένας επιθεωρητής στην τάξη

 

Προηγούμενο άρθρο Αναρτήθηκε ο πίνακας µε τα πορίσµατα εκτίµησης των ζηµιών σε καλλιέργειες στη Μέλισσα
Επόμενο άρθρο Η εορτή Αγίων τριών Ιεραρχών