Ειδήσεις

Το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Καρδίτσας στο Lugoj της Ρουμανίας


Το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Καρδίτσας στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «Grow All Together, Bea Chain» συμμετείχε στην  4η διακρατική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Lugoj της Ρουμανίας. Τα σχολεία τα οποία συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό εκτός από το 1ο ΓΕΛ Καρδίτσας είναι το Εργαστηριακό Κέντρο Πάτρας, το I.I.S. Via Copernico στην Pomezia της Ιταλίας και το Liceul Tehnologic Aurel Vlaicu.

Στόχος του προγράμματος  είναι να υποστηρίξει πρωτοβουλίες που αφορούν βασικούς τομείς της εκπαίδευσης, την κατάρτιση της  νεολαίας και την προώθηση της καινοτομίας, της ανταλλαγής εμπειριών και της τεχνογνωσίας μεταξύ των διαφορετικών τύπων σχολείων που εμπλέκονται στην εκπαίδευση, να αναπτύξουν την ανοιχτή εκπαίδευση μαθητών, καινοτόμες πρακτικές, βελτίωση όλων των δεξιοτήτων που απαιτούνται σήμερα στην ψηφιακή εποχή. Η εκμάθηση και η χρήση των  ψηφιακών  τεχνολογιών είναι ένα βασικό βοήθημα για την ενεργό συμμετοχή του πολίτη και την κοινωνική ένταξή του, συνεργασία με άλλων και τη δημιουργικότητα στην επίτευξη προσωπικών, κοινωνικών ή εμπορικών στόχων. Οι δεξιότητες στον 21ο αιώνα πρέπει να περιλαμβάνουν δεξιότητες μάθησης (Επικοινωνία, Δημιουργική Σκέψη, Συνεργασία, Κριτική Σκέψη), δεξιότητες αλφαβητισμού (Ενημέρωση, Παιδεία στα Μέσα και Τεχνολογία) και δεξιότητες ζωής (Κοινωνικές Ικανότητες, Αποτελεσματικότητα, Ευελιξία, Πρωτοβουλία, Ηγεσία). Οι δραστηριότητες του προγράμματος περιλάμβαναν  έρευνα εργασίας, ανάλυση δεδομένων και τις παρουσιάσεις τους, σεμινάρια και εργαστήρια με ασκήσεις όπου οι μαθητές αναπτύσσουν αυτές τις δεξιότητες και  βελτιώνουν τις ευκαιρίες για απασχολησιμότητα για  να είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στις τάσεις απασχόλησης που θα προκύψουν στο μέλλον. Δουλεύοντας όλοι μαζί μάθαμε  να ξεπερνάμε τις διαφορές, να βελτιώνουμε τη γλώσσα και να αντιμετωπίζουμε την πολιτιστική ποικιλομορφία.

Μια άλλη βασική παράμετρος του προγράμματος που αναλύθηκε, ήταν η τεχνολογία Blockchain. Οι τεχνολογίες γύρω από το blockchain μετασχηματίζουν ριζικά τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της οικονομίας καθώς δημιουργούν την τεχνολογική δυνατότητα για ύπαρξη κατανεμημένης μορφής εμπιστοσύνης. Αυτό έχει τεράστια σημασία, καθώς μπορεί να επηρεάσει τις μέχρι σήμερα παραδοσιακές έμπιστες οντότητες (trusted authorities), τις συναλλαγές και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Με την τεχνολογία blockchain, η εμπιστοσύνη που μέχρι τώρα υπήρχε λόγω μιας συμβατικής σχέσης δημιουργείται λόγω του κατανεμημένου και ασφαλούς τρόπου αποθήκευσης, διαχείρισης και ανταλλαγής πληροφορίας και διενέργειας ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Οι μαθητές κατά την παραμονή τους στην πόλη Lugoj, εκτός των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν για τις ανάγκες του προγράμματος, είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Δημαρχείο της πόλης, να επισκεφτούν αξιοθέατα της πόλης , να θαυμάσουν την γέφυρα Iron Bridge στον ποταμό Timis, το Statue of the Unknown Soldier of the Great War, το “saint Nicholas” Church Tower και πολλά άλλα. Φεύγοντας με τις καλύτερες εικόνες και εμπειρίες από ένα αξιόλογο πρόγραμμα , όλοι οι συμμετέχοντες,  ευχηθήκαμε να ξανασυναντηθούμε σε κάποιο μελλοντικό πρόγραμμα ERASMUS.

Στη διακρατική συνάντηση συμμετείχαν οι μαθητές, Ηλίας Βλάχος, Μιχαέλα Γιαννάκου, Δανάη Καϊμάρη, Βαγγέλης Καϊμάρης, Παναγιώτα Μπάτρα και οι εκπαιδευτικοί Παναγιώτης Τσίνας, Γιάννης Γεννάδιος και Ανδρέας Λάππας.

 

Προηγούμενο άρθρο Κατά του Υδροηλεκτρικού έργου Αυλακίου, στην Κοιλάδα Αχελώου
Επόμενο άρθρο Οι κάρτες διαρκείας του Α.Σ. Καρδίτσας, για την ιστορική πρώτη χρονιά στη Basket League είναι πλέον διαθέσιμες !!!