Ειδήσεις

Το 2ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας σε διακρατική συνάντηση στην Πολωνία


Στο πλαίσιο της 1ης κινητικότητας του προγράμματος ERASMUS+ με κωδικό 2021-1-PL01-KA210-SCH-000031418 και τίτλο “Healthymind – mentalresilience, strength and focus” που υλοποιεί το 2ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας, ομάδα οχτώ (08) μαθητών του σχολείου αποτελούμενη από τους Λαρίση Μαργαρίτα, Κατερίνα Μπριάνα, Έλενα Καρασιώτα, Ασημίνα Σακελλαρίου, Μάρκου Ελένη, Παπαευθυμίου Εβελίνα, Αργύρη Στέφανο και Χαβρουζά Δημήτριο με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών Κουτσώνη Ευαγγέλου και Κοραή Αγγελικής ταξίδεψαν στην πόλη Leszno της Πολωνίας. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε από τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022 έως την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022 με την συμμετοχή τριών χωρών (Πολωνία, Ελλάδα και Τσεχία).

Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους και να μπορέσουν να διαχειριστούν τιςσυναισθηματικές τους μεταβολές και το άγχος τους, στα πλαίσια της ρευστής πραγματικότηταςκαι της πολυπλοκότητας του σύγχρονου τρόπου ζωής. Απώτερος στόχος είναι η μείωση του φόβου και της ανασφάλειας καθώς και η ενδυνάμωση της προσωπικότητας των μαθητών, μέσω της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και της ενσυνειδητότητας. Ως εκ τούτου ιδιαίτερα σημαντική είναι η εμπειρία της συνύπαρξης με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες για μεγάλο χρονικό διάστημα, για να ανταλλάξουν απόψεις, να καταρρίψουν στερεότυπα που είχαν για τους διαφόρους λαούς, αναπτύσσοντας μεγαλύτερη ανεκτικότητα και σεβασμό προς τις άλλες ομάδες, με τις οποίες συνεργάστηκαν, δημιούργησαν σχέσεις και φιλίες και στο τέλος συνδιαμόρφωσαν έναν οδηγό-εργαλείο για την νοητική υγεία.

Η ελληνική αποστολή έφτασε με μισθωμένο λεωφορείο στο αεροδρόμιο Αθηνών όπου με απευθείας πτήση της αεροπορικής εταιρείαςRYANAIR, έφτασε στην Πολωνία. Εκεί με μισθωμένο λεωφορείο, έφτασε στην πόλη LESZNO, τακτοποιήθηκε στο ξενοδοχείο, δείπνησε και ετοιμάστηκε για τις δραστηριότητες του προγράμματος  της επόμενης ημέρας.

Την 1η ημέρα, εκπαιδευτικοί και μαθητές επισκέφτηκαν το σχολείο υποδοχής Zespół Szkół Ekonomic znych w Lesznieim. Jana Amosa Komeńskiego. Είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο σχολικό συγκρότημα με την αρχιτεκτονική και τις υπέροχες τοιχογραφίες της artnouveau και να επισκεφτούν εργαστήρια μαγειρικής, πληροφορικής και logistics. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και με την βοήθεια βιωματικών παιχνιδιών αλληλεπίδρασης και ενσωμάτωσης, οι μαθητές γνωρίστηκαν και ετοίμασαν νοητικούς χάρτες σχετικά με τη λειτουργία του ανθρώπινου μυαλού. Το μεσημέρι οι συμμετέχοντες γεύτηκαν την παραδοσιακή πολωνική κουζίνα. Ακολούθησε ξενάγηση στο κέντρο της πόλης και η μέρα τελείωσε με ένα παιχνίδι μπόουλινγκ και μια βραδινή ξενάγηση στο Leszno.

Η 2η μέρα περιλάμβανε επίσκεψη στο Walbrzych, μια πόλη κοντά στα σύνορα με την Τσεχία και σε απόσταση 180 km από το Leszno. Εκεί οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στο κάστρο Książ το οποίο περιλαμβάνει 400 δωμάτια (δεν είναι όλα επισκέψιμα) και καταλαμβάνει έκταση περίπου 11.000 τετραγωνικών μέτρων. Ταξίδεψαν στον χρόνο και γνώρισαν την ιστορία του κάστρου από την κατασκευή του το 1288 από τον δούκα Bolko έως σήμερα, θαύμασαν την διακόσμηση, τα έργα τέχνης που κοσμούν τους χώρους του και τους εντυπωσιακούς πίνακες ζωγραφικής.

Ακολούθησε επίσκεψη και workshop στους χώρους του Palm House. Χτισμένο στα έτη 1911-1913, το κτίριο, σύμφωνα με το μύθο, ήταν δώρο από τον τελευταίο αριστοκρατικό ιδιοκτήτη του Κάστρου Książ, Jan Henry XV, για την αγαπημένη του σύζυγο Maria Teresa Cornwallis-West, γνωστή ως Daisy. Για την Δούκισσα, το Palm House έγινε από την πρώτη στιγμή ξεχωριστός χώρος. Η Νταίζη, ως μεγάλη λάτρης των λουλουδιών, έφερε προσωπικά νέα είδη φυτών στο Palm House, συμμετέχοντας και αυτή στο φύτεμά τους. Από την αρχή, η Δούκισσα ήθελε το δώρο να ευχαριστήσει όχι μόνο εκείνη, αλλά και τους κατοίκους της περιοχής. Γι’ αυτό και το Palm House ήταν ανοιχτό στους επισκέπτες σχεδόν από την αρχή της ύπαρξής του.

Η 3η ημέραπεριλάμβανε workshopsσχετικά με την ενσυνειδητότητα στους χώρους του σχολείου. Βιωματικά παιχνίδια έφεραν τους μαθητές σε επαφή με το περιεχόμενο του όρου και την σημασία του.Ακολούθησε διάλεξη από την ψυχολόγο του σχολείου σχετικά με το άγχος και την διαχείρισή του ενώ προηγήθηκε χαιρετισμός του προγράμματος από τον Δήμαρχο της πόλης. Τους καθηγητές τους υποδέχτηκε στο γραφείο της η διευθύντρια του σχολείου και μέσα σε ιδιαίτερα ζεστό κλίμα τους μίλησε για την αναγκαιότητα τέτοιων προγραμμάτων και τους πρόσφερε γλυκίσματα της πολωνικής κουζίνας. Ακολούθησε γεύμα στους χώρους του σχολείου και ξενάγηση από πολωνούς μαθητέςστην πλατεία της πόλης με τα ιστορικά κτίριά της, τη βιβλιοθήκη και το μουσείο. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης οι μαθητές απαντούσαν σε ερωτήσεις και συμπλήρωναν εργασίες που τους ανέθεταν οι Πολωνοί συνομήλικοί τους. Στο τέλος επέστρεψαν στο σχολείο και ακολούθησε καλλιτεχνικό πρόγραμμα με μοντέρνους και παραδοσιακούς χορούς που χόρεψαν όλοι οι μαθητές δημιουργώντας ένα πολύ θερμό κλίμα.

Η 4η ημέρα του προγράμματος περιλάμβανε επίσκεψη με το τρένο στηντουριστική πόλη Wroclaw. Οι ομάδες ξεναγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης και επισκέφθηκαν το μουσείο του Πανεπιστημίου του Wroclaw. Σε αυτό θαύμασαν τιςδύο αίθουσες μπαρόκ (oratoriumMarianum και AulaLeopoldina) με τις καταπληκτικές διακοσμήσεις, με τα ζωγραφιστά ταβάνια και τον Πύργο των Μαθηματικών με ύψος 41μ. στο οποίο υπάρχει ένα παλιό αστρονομικό παρατηρητήριοκαι στο πάτωμα μια φωτεινή γραμμή που σημαδεύει την γραμμή ενός μεσημβρινού. Στην κορυφή του κτιρίου απόλαυσαν την υπέροχη θέα στο ποτάμι και σε ολόκληρη την πόλη. Ακολούθησε επίσκεψη σε θεματικό πάρκο στο κέντρο της πόλης. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τη γιορτή αποχαιρετισμού, που πραγματοποιήθηκε σε παραδοσιακή ταβέρναστην κεντρική πλατεία της πόλης.

Καθόλη τη διάρκεια της προγράμματος αλλά ιδιαίτερα την 5η ημέρα πραγματοποιήθηκε συνεργασία των συντονιστών, τακτοποίηση εκκρεμοτήτων της κινητικότητας και προετοιμασία της επόμενης κινητικότητας, στην Τσεχία.Συζητήθηκαν οι δραστηριότητες,  έγιναν προτάσεις για μελλοντικές κινητικότητες, συμπληρώθηκαν και παραδόθηκαν τα έγγραφα και τα πιστοποιητικά της κινητικότητας, και έγινε αξιολόγηση των δραστηριοτήτων και της επίτευξης των στόχων της.

Η λήξη πραγματοποιήθηκε σε κλίμα συγκίνησης και έκφρασης ευχαριστιών για το συνεργατικό πνεύμα απ’ όλες τις αποστολές.

Ακολούθησεη μετάβαση στο αεροδρόμιο, η απευθείας πτήση στην Αθήνα και η άφιξη με μισθωμένο λεωφορείο στην Καρδίτσα.

Ολοκληρώνοντας την κινητικότητα, οι Έλληνες μαθητές, απέδειξαν ότι μπορούν να συνυπάρξουν και να συνεννοηθούν με τα παιδιά των άλλων χωρών επιβεβαιώνοντας την πολύ καλή επικοινωνία που έχει καλλιεργηθεί από τις προηγούμενες δράσεις του προγράμματος. Θα πρέπει να σημειωθεί η εξαιρετική παρουσία των Ελλήνων μαθητών αλλά και συνολικά της ελληνικής αποστολής, άφησε μοναδικές εντυπώσεις σε όλους τους συμμετέχοντες. Μία ακόμη δράση του προγράμματος Erasmus+ ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία δίνοντας αφενός την ευκαιρία στους μαθητές να «ανοίξουν» τους ορίζοντές τους και αφετέρου επιβεβαιώνοντας την άποψη ότι η εκπαίδευση μπορεί να φέρει πιο κοντά και με τον πιο ουσιαστικό τρόπο ανθρώπους από διαφορετικές κουλτούρες και χώρες.

Προηγούμενο άρθρο Η Καρδίτσα υποδέχεται την Βασίλισσα των Αγγέλων που είναι η μοναδική στον Ελλαδικό χώρο
Επόμενο άρθρο Ρυθμίσεις κυκλοφορίας σε οδούς της πόλεως του Μουζακίου