ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ Η ΔΙΑΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ & ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ


  Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε στη Νομαρχία Καρδίτσας μεταξύ του Νομάρχη Καρδίτσας κ Φώτη Αλεξάκου και του Νομάρχη Μαγνησίας         κ Απόστολου Παπατόλια στην οποία συμμετείχαν και οι Αντινομάρχες Καρδίτσας Δέσποινα Μανασή, Μαρία Αποστολοπούλου και Κώστας Τέλιος, οι Αντινομάρχες Μαγνησίας Δημήτριος Μεργιαλής και  Ηλίας Ξηρακιάς, ο Νομαρχιακός Σύμβουλος Μαγνησίας Απόστολος Καναβός καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες και των δυο Νομαρχιών.

Σκοπός της  συνάντησης ήταν η παρουσίαση της τεχνικής έκθεσης «Διερεύνηση Εφικτότητας Ανάπτυξης Οδικών Διανομαρχιακών Δικτύων Διασύνδεσης Νοτιοδυτικής Θεσσαλίας και Βόρειας Στερεάς Ελλάδας με τον Νομό Μαγνησίας».

Η παρούσα Τεχνική Έκθεση αφορά στο ερευνητικό έργο με τίτλο «Διερεύνηση Εφικτότητας Ανάπτυξης Οδικών Διανομαρχιακών Δικτύων Διασύνδεσης Νοτιοδυτικής Θεσσαλίας και Βόρειας Στερεάς Ελλάδας με τον Νομό Μαγνησίας» που ανατέθηκε με προγραμματική σύμβαση, στο Εργαστήριο Οδοποιίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από την Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Μαγνησίας. Το ερευνητικό έργο ανατέθηκε στο Πανεπιστήμιο, με στόχο να διερευνηθεί η Τεχνική και Οικονομική εφικτότητα ανάπτυξης διανομαρχιακών αξόνων ώστε να διασυνδεθούν οι περιοχές της Νοτιοδυτικής Θεσσαλίας και της Βόρειας Στερεάς Ελλάδας με τον Νομό Μαγνησίας. Γίνεται επίσης προσπάθεια να διαπιστωθεί η κατ’ αρχάς σκοπιμότητα της ανάπτυξης αυτών των αξόνων μέσα στο πλαίσιο και την λογική του ΕΣΠΑ.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί τόσο στην αποκατάσταση γρήγορης και ασφαλούς πρόσβασης στις υποδομές της Βιομηχανικής Περιοχής και του Αεροδρομίου του Αλμυρού.

Στο πλαίσιο των εργασιών που υλοποιήθηκαν μέσα από την Προγραμματική Σύμβαση, είναι :

 Συλλογή Αναπτυξιακών Δεδομένων της ευρύτερης περιοχής διερεύνησης.

 Συλλογή χαρτογραφικού υλικού με μορφολογικά και υψομετρικά στοιχεία, σε συνδυασμό με πρόσφατες δορυφορικές εικόνες.

 Συλλογή και παράθεση των απόψεων τοπικών φορέων (Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ Βαθμού), Διευθύνσεων Τεχνικών Υπηρεσιών Νομαρχιών και περιφερειών.

 Διερευνητικές – Αναγνωριστικές επισκέψεις στην ευρύτερη περιοχή ενδιαφέροντος. Λήψη φωτογραφιών και εντοπισμός πιθανών ζωνών διέλευσης των διανομαρχιακών αξόνων.

Μετά από την ανάλυση όλων των στοιχείων της έκθεσης συμπεραίνει κανείς ότι η αναβάθμιση του Εθνικού Οδικού Άξονα Α/Κ Μικροθηβών – Φαρσάλων – Σοφάδων (Ε65) – Καρδίτσας είναι κεφαλαιώδους σημασίας διανομαρχιακό έργο. Το γεγονός αυτό αναδεικνύεται από την στοιχειώδη ανάγνωση των πληθυσμιακών στοιχείων, αλλά και την ανάγκη της βελτίωσης οδικής υποδομής για το μεταφορικό έργο 3 Νομών, που θα συνδυάζει (ΒΙΠΕ Αλμυρού, , ΒΙΠΕ Βόλου, ΒΙΠΕ Γοργοβιτών, Βιοτεχνικές Ζώνες και Βιοτεχνικά Πάρκα καθώς και Εμπορευματικά Κέντρα) με Αεροδρόμιο Αλμυρού, ΠΑΘΕ, Λιμάνι Βόλου κλπ.

Ο κ. Αλεξάκος

«Τα δεδομένα που παρουσιάζονται στην Νότια Θεσσαλία (Καρδίτσα-Μαγνησία) με τον υπό διαμόρφωση νέο οδικό χάρτη της περιοχής, λόγω της κατασκευής του άξονα  Ε65 και σε συνδυασμό με τον οδικό άξονα Βόλου-Ε65 (περιοχή κόμβου Σοφάδων), μπορούν να κατατάξουν την Καρδίτσα και τη Μαγνησία σε ένα σημαντικό κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, παίζοντας έτσι ένα πιο ενισχυτικό οικονομικό ρόλο στην ευρύτερη περιφέρεια της Θεσσαλίας.

Η πλήρης ανατροπή που επιτυγχάνεται στα οδικά, συγκοινωνιακά και διαμετακομιστικά δεδομένα της ευρύτερης περιοχής, συνθέτουν ένα ισχυρό  διεκδικητικό πλαίσιο για την δημιουργία ενός συνδετήριου οδικού άξονα στο κόμβο της Ε65 που δημιουργείται στους Σοφάδες.

Η πρόταση αποσκοπεί στην απεικόνιση των κοινωνικών, αναπτυξιακών και οικονομικών παραμέτρων που χαρακτηρίζουν τις ευρύτερες περιοχές, οι οποίες πρόκειται να «κρεμαστούν» από το συγκεκριμένο οδικό άξονα Βόλου-Ε65 (περιοχή κόμβου Σοφάδων ).

Στόχος της πρότασής μας αποτελεί ο προσδιορισμός των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των συγκεκριμένων συνδέσεων (κυρίως των Σοφάδων), οι οποίοι θα διαμορφώσουν ένα νέο συγκοινωνιακό χάρτη στη Κεντρική Ελλάδα με διακριτά κεντροβαρή χαρακτηριστικά.

Η επιλογή της συγκεκριμένης οδικής παρέμβασης (Γεφύρια-Φάρσαλα-Μικροθήβες) εντάσσεται στη κατεύθυνση της ανταγωνιστικότητας των περιφερειών αλλά και της κοινωνικής και οικονομικής συνοχής των ενδοπεριφερειακών οντοτήτων.

Η οικονομική στήριξη για τη κατασκευή του εν λόγω δρόμου έχει σαν σκοπό να ευνοήσει την περιφερειακή ανάπτυξη, με τα εξής χαρακτηριστικά:

 Συμβολή στον αναπτυξιακό μετασχηματισμό της υπαίθρου που συνδέει τις περιοχές τριών Νομών [Ν. Καρδίτσας(Καρδίτσα-Σοφάδες)-Ν. Λάρισας(Φάρσαλα) & Ν. Μαγνησίας (Βόλος με προέκταση στον Αλμυρό)] της ίδιας περιφέρειας

 Δημιουργία πολλαπλών και πολλαπλασιαστικών οικονομικών επιδράσεων και κοινωνικών οφελών στις παρόδιες περιοχές

 Αποσυμφόρηση του δίπολου (Βόλος-Λάρισα), ενδυναμώνοντας την παραδοσιακή κοινωνική και οικονομική εξάρτηση των δύο Νομών

 Συμβολή στην άμεση εξυπηρέτηση του διαμετακομιστικού εμπορίου της

Μαγνησίας, Καρδίτσας αλλά και των Τρικάλων.

 Αξιοποίηση σημαντικών οικονομικών θυλάκων [ΒΙΠΕ Γοργοβιτών (Καρδίτσα), Βιοτεχν. Ζώνες ή πάρκα & οικιστικές ενότητες (Σοφάδες- Φάρσαλα), ΒΙΠΕ (Βόλος)] οι οποίοι «κρέμονται» κατά μήκος αυτού του άξονα

 Καθοριστική συμβολή στην ανάπτυξη διαφορετικών τομέων των τοπικών

οικονομιών, δεδομένου ότι:

 Διευκολύνει την διέξοδο του αγροτικού προϊόντος των ευρύτερων περιοχών της Καρδίτσας-Σοφάδων & Φαρσάλων προς τις συνδυασμένες διαμετακομιστικές εξόδους (λιμάνι Βόλου, αεροδρόμιο Αγχιάλου, σιδηρόδρομος (κόμβος Παλαιοφαρσάλων)

 Ενδυναμώνει την αύξηση του τουριστικού προϊόντος και για τους δύο Νομούς (Πήλιο-λίμνη Πλαστήρα & Σμοκόβου)

 Αύξηση της κινητικότητας του ενδογενούς παραγωγικού δυναμικού των τοπικών οικονομιών που ενεργοποιούνται κατά μήκος του άξονα (Καρδίτσα-Σοφάδες- Φάρσαλα-Βόλος)

 Προώθηση τη συνεργασίας και του συντονισμού των φορέων του εν λόγω οδικού άξονα

 Διευκόλυνση της διεκδίκησης της μελλοντικής χάραξης για την οριζόντια σύνδεση των δύο αξόνων Ε65 & Ιόνιας Οδού (ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΓΝΑΤΙΑ) ξεχωριστής σημασίας για τη Καρδίτσα και το Βόλο.

 Ενθάρρυνση κατά μήκος του άξονα, δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων με στόχο την βελτίωση της ποιότητας των αγροτικών προϊόντων, της ορθολογικής διαχείρισης και αποθήκευσής τους (logistics), την βελτίωση των συνθηκών μεταποίησης και εμπορίας με άμεσα οικονομικά θετικά αποτελέσματα και σημαντικά οφέλη για τους δείκτες απασχόλησης των τοπικών κοινωνιών μας.

Τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου είναι μια κοινή συνάντηση των 3 Νομαρχών (Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας) με την Γ.Γ. της  Περιφέρειας για την εξεύρεση πίστωσης για αναγνωριστική μελέτη στην α’ φάση, οριστική μελέτη και στη συνέχεια διεκδίκηση της κατασκευής του έργου από τα τομεακά προγράμματα ή των αποκεντρωμένων πόρων της Περιφέρειας εν όψει της νέας αρχιτεκτονικής της αυτοδιοίκησης του σχεδίου «Καλλικράτης».

Προηγούμενο άρθρο Νικηφόρα αποτελέσματα εκτός έδρας οι σχολικές oμάδες
Επόμενο άρθρο Με χιούμορ και γρήγορη δράση καθρεφτίζει την Καρδίτσα