ΣΕΙΡΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ


 Μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη διάσωση, προώθηση και προβολή των τοπικών προϊόντων τόσο σε επίπεδο Θεσσαλίας όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα και διεθνώς, επεξεργάζεται το τελευταίο διάστημα η διοίκηση του Επιμελητηρίου Καρδίτσας, την οποία και συζήτησε στην τελευταία συνεδρίασή της. Πλην του Τοπικού Συμφώνου Ποιότητας για το οποίο συμφώνησε όλο το σώμα ότι πρέπει να είναι το μέσο για την ισόρροπη και αειφόρο ανάπτυξη της Καρδίτσας, κατατέθηκαν στο τραπέζι της συζήτησης και οι δράσεις προβολής, οι προδιαγραφές, τα βήματα πιστοποίησης των επιχειρήσεων, οι δράσεις τόνωσης και στήριξης της τοπικής αγοράς. Αναλυτικά:

 Οφέλη Πιστοποιημένων  Επιχειρήσεων Μαζικής  Εστίασης  με  το «Σήμα Ποιότητας Τοπικής Κουζίνας»

Οι άξονες από τους οποίους θα πηγάζουν οφέλη για τις πιστοποιημένες επιχειρήσεις μαζικής εστίασης με το «Σήμα Ποιότητας Τοπικής Κουζίνας» είναι οι εξής:

> Προβολή

> Δικτύωση

> Κατάρτιση

  1. 1.1 Προβολή

Στόχος είναι η δημιουργία ενός Σήματος Ποιότητας με υψηλό κύρος, αξιοπιστία και διεθνή αναγνωρισιμότητα, το οποίο θα καθιερωθεί στις συνειδήσεις των κατοίκων και των επισκεπτών του νομού και θα ενισχύσει την φήμη του Τοπικού Διατροφικού Προτύπου, την άνοδο της ζήτησης για την παροχή αυθεντικής Τοπικής Κουζίνας καθώς και την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού.

Οφέλη  για  τις  πιστοποιημένες  επιχειρήσεις  θα  προκύψουν  από την προβολή:

του «Σήματος Ποιότητας Τοπικής Κουζίνας» των Πιστοποιημένων με το Σήμα Εστιατορίων της Τοπικής Διατροφής και των τοπικών προϊόντων.

Κυριότερες δράσεις προβολής:

Εκδόσεις:

Έκδοση διαφημιστικών και ενημερωτικών φυλλαδίων που θα προβάλλουν την Τοπική Διατροφή, τα τοπικά προϊόντα και το Σήμα. Τα διαφημιστικά έντυπα θα είναι μεταφρασμένα σε μια έως τρείς ξένες γλώσσες.

Έκδοση   ειδικού   εντύπου   αποκλειστικά   για   την   προβολή   του Σήματος και των πιστοποιημένων εστιατορίων.

Εκθέσεις:

Συμμετοχή    σε     εθνικές    και    διεθνείς    Εκθέσεις    τουρισμού,
γαστρονομίας και συναφών θεμάτων.

» Προώθηση του Σήματος στα 7τερίπτερα των εθνικών και διεθνών εκθέσεων που συμμετάσχουν τόσο το Επιμελητήριο Καρδίτσας όσο και η Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας.

Διαδίκτυο:

Ιστοσελίδα     «Τοπικού       Συμφώνου     Ποιότητας» (μπορεί να φιλοξενηθεί στο site www.karditsasfoodnet.gr):

Κόμβος γνώσης για την Τοπική Διατροφή και τα τοπικά προϊόντα

β Εύκολη αναζήτηση πιστοποιημένων εστιατορίων αλφαβητικά και ανά περιοχή (μέσω χάρτη)

Πληροφορίες και φωτογραφίες για τα εστιατόρια

Βάση δεδομένων με συνταγές (δυνατότητα καταχώρησης από κάποιο εστιατόριο)

« Ακολουθώντας τις διεθνείς επικοινωνιακές τάσεις θα γίνει προβολή του Σήματος μέσα από διάφορες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, όπως: blogs, facebook, twitter, myspace. (Πλεονέκτημα: η δυνατότητα γρήγορης, διαδραστικής και άμεσης ενημέρωσης των χρηστών/καταναλωτών)

Προβολή του Σήματος και δημιουργία συνδέσμων στις ιστοσελίδες του Επιμελητηρίου, Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, επιχειρήσεων κλπ.

Καταγραφή των πιστοποιημένων επιχειρήσεων στο γαστρονομικό χαρτοφυλάκιο που συντάσσει ο ΣΕΤΕ.

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης:

Προβολή των δράσεων και των στόχων του «Τοπικού Συμφώνου Ποιότητας», του
Σήματος και των πιστοποιημένων εστιατορίων στα τοπικά και εθνικά μέσα μαζικής
ενημέρωσης

Καθιέρωση του Σήματος σε ελληνικούς και διεθνείς τουριστικούς οδηγούς ως αξιόπιστου και υψηλού κύρους Σήματος Ποιότητας, ώστε οι επισκέπτες του νομού να αναγνωρίζουν και να επιζητούν τα Πιστοποιημένα Εστιατόρια.

Καταχωρήσεις σε επιλεγμένα έντυπα και τουριστικούς οδηγούς για την καλύτερη ενημέρωση του κοινού.

Τουριστικοί πράκτορες:

  • Προβολή του Σήματος και των πιστοποιημένων εστιατορίων σε τουριστικούς

πράκτορες για την ένταξη τους στα πακέτα διακοπών και εκδρομών τους.2.2.2 Δικτύωση

Το   «Τοπικό   Σύμφωνο   Ποιότητας»   θα   πάρει   πρωτοβουλίες   για   την   προώθηση   της συνεργασίας:

  • μεταξύ των πιστοποιημένων επιχειρήσεων, με την δημιουργία ενός «Δικτύου

Πιστοποιημένων Εστιατορίων» στα οποία θα προσφέρει συστηματικά πληροφόρηση και
υποστήριξη για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.

  • μεταξύ παραγωγών τοπικών προϊόντων και πιστοποιημένων επιχειρήσεων

για οικονομίες κλίμακας σε προμήθειες. Αυτό     θα συνεπάγεται:^       χαμηλότερο   κόστος   προμήθειας   πρώτων   υλών   σε   ικανοποιητικές

τιμές για τους παραγωγούς (οικονομίες κλίμακας)

^ Διευκόλυνση της ιχνηλασιμότητας και διαπίστωσης της εντοπιότητας των προϊόντων που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις και απλοποίηση της διαδικασίας πιστοποίησης.

  • Κατάρτιση

Το «Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας» θα μεριμνά για την κατάρτιση των ιδιοκτητών και του προσωπικού των πιστοποιημένων εστιατορίων σε διάφορα πεδία σχετικά με το πεδίο πιστοποίησης, όπως:

Κανόνες  υγιεινής  και  ασφάλειας  Τροφίμων   (σύμφωνα   με   τον Κώδικα Υγιεινής και Ασφάλειας Τροφίμων και σε συνεργασία με τον ΕΦΕΤ)

Χρήση ελαιολάδου για τηγάνισμα

«    Εξυπηρέτηση   πελατών  και τεχνικές  σερβιρίσματος,   με  έμφαση στην ενημέρωση για τα Τοπικά πιάτα και προϊόντα.

  • Προβολή της Τοπικής Διατροφής και των τοπικών προϊόντων

«*    Ορθές πρακτικές συντήρησης και χειρισμού κρασιών.1.2 Προδιαγραφές «Σήματος Ποιότητας Τοπικής Κουζίνας» 

Για την Πιστθ7ΐοίηση Επιχειρήσεων Μαζικής Εστίασης

1.       ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η επιχείρηση οφείλει να γνωρίζει το νομικό πλαίσιο που υπαγορεύει, την νόμιμη λειτουργία της, να τηρεί όλες τις νόμιμες διατάξεις και να φέρει τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις.

2.       ΥΓΙΕΙΝΗ

Η πιστοποιημένη επιχείρηση οφείλει να μεριμνά για την καλή υγιεινή των χώρων και του εξοπλισμού που διαθέτει για την παροχή των υπηρεσιών στους πελάτες της. Οφείλει να συμμορφώνεται προς τους κανονισμιούς της ΚΥΑ 487/ΦΕΚ 1219Β'(2000) σχετικά με την υγιεινή των Τροφίμων η οποία εκδόθηκε σε εναρμόνιση με την κοινοτική οδηγία 93/43/ΕΟΚ.

3.       ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ

Ο   τρόπος    αντιμετώπισης    των    πελατών    και   η    γενική    επαγγελματική        συμπεριφορά

είναι σημαντικοί παράγοντες για την πιστοποίηση μιας επιχείρησης εστίασης και θα πρέπει να διέπονται από τις αρχές της Τοπικής φιλοξενίας. Οι πιστοποιημένες επιχειρήσεις θα πρέπει να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες των πελατών τους και να επιδιώκουν πάντα την άριστη εξυπηρέτηση τους.

6. ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ

Οι 7τιστοποιημένες επιχειρήσεις οφείλουν να αποφεύγουν την χρήση πλαστικών τραπεζοκαθισμάτων και πλαστικών τραπεζομάντιλων μιας χρήσης.

7. ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

Τα προαιρετικά κριτήρια που θεσπίζονται είναι τα παρακάτω:

Εύκολη πρόσβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) στους χώρους της επιχείρησης μαζικής εστίασης.

Το εδεσματολόγιο είναι μεταφρασμένο σε ξένες γλώσσες, πέραν της αγγλικής.

Η επιχείρηση διαθέτει ενημερωτικό υλικό και μεριμνά για την ενημέρωση των πελατών της σε θέματα που αφορούν τα τοπικά προϊόντα, την τοπική γαστρονομική παράδοση της περιοχής και την ιστορία του τόπου.

Συμμετοχή της επιχείρησης σε τοπικά δίκτυα.

»    Η   αρχιτεκτονική  αισθητική  της   επιχείρησης   είναι   προσαρμοσμένη   στα 7ταραδοσιακά   πρότυπα,   της   περιοχής    που   δραστηριοποιείται.   Επίσης, χρησιμοποιεί φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, όπως ξύλο & πέτρα.

Η επιχείρηση εφαρμόζει πρόγραμμα ανακύκλωσης.

Χρήση κατάλληλων εξαρτημάτων σερβιρίσματος των εμφιαλωμένων οίνων, όπως ποτήρι «τουλίπα», σαμπανιέρες, drop stops.

» Η επιχείρηση μεριμνά για την διατήρηση των οίνων σε ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας, υγρασίας και έκθεσης στο φως, με την χρήση κατάλληλων συντηρητών οίνου.

  • Βήματα για την πιστοποίηση επιχειρήσεων μαζικής εστίασης με το «Σήμα Τοπικής Κουζίνας»

Βήμα 1°: Αποστολή συμπληρωμένης Αίτησης Πιστοποίησης στο «Τοπικό Σύμιφωνο Ποιότητας». Με την αίτηση επισυνάπτονται αντίγραφα του καταλόγου (μενού) και της άδειας λειτουργίας της επιχείρησης.

Βήμα 2°: Σύσταση διορθωτικών ενεργειών (αν κριθεί αναγκαίο) από το Τμήμα Πιστοποίησης προκειμένου η επιχείρηση να εναρμονιστεί με τις απαιτήσεις του Σήματος.

Βήμα 3°: Καταβολή προκαταβολής (150 ευρώ συν ΦΠΑ).

Βήμα. 4°: Επιθεώρηση ενδιαφερόμενης επιχείρησης.

Βήμα 5°: Αξιολόγηση ευρημάτων επιθεώρησης: αξιολογείται η συμμόρφωση της ε7τιχείρησης με τις Προδιαγραφές Πιστοποίησης.

Βήμα 6°: Σύσταση διορθωτικών ενεργειών (αν κριθεί αναγκαίο)

Βήμα 7°: Αποπληρωμή συνδρομής (150 ευρώ συν ΦΠΑ).

Βήμα 8°: Απονομή «Σήματος Ποιότητας Τοπικής Κουζίνας» και ένταξη στο Μητρώο Πιστοποιημένων Επιχειρήσεων: η πιστοποιημένη επιχείρηση υπογράφει Σύμβαση Συνεργασίας με το «Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας».

Διάρκεια ισχύος «Σήματος Ποιότητας Τοπικής Κουζίνας»: ένα (1) έτος

Δράσεις τόνωσης της Τοπικής Αγοράς.

Επιδιώκουμε μια κοινή συμφωνία για την ανάπτυξη της τοπικής αγοράς, που να ταιριάζει στο τοπικό, κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον του νομού μας, που θα εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται και θα μετατρέπει τις προκλήσεις σε δημιουργικές δράστηριότητες.

Ποιοι Θα είναι οι ωφελημένοι;

ι. Οι άμεσα εμπλεκόμενοι επιχειρηματίες, γιατί χωρίς τον επιχειρηματία και την επιχειρηματική πρωτοβουλία, ανάπτυξη δεν υπάρχει

2. Ο πολίτης – καταναλωτής, γιατί πρέπει ο καθένας από εμάς να γνωρίζει ότι η ενίσχυση της τοπικής κατανάλωσης, διασφαλίζει πόρους που επιστρέφουν τελικά στον καταναλωτή

» Ποιες είναι οι θέσεις μας και οι προτάσεις μας γιο την τοπική αγορά, η Η προβολή της τοπικής αγοράς μέσω ολοκληρωμένου προγράμματος και η διαμόρφωση κινήτρων ώστε να ενισχυθεί η τοπική κατανάλωση.

Τρόπος επίτευξης στόχου.

Δημιουργία ενός Διαγωνισμού στον οποίον θα συμμετάσχουν οι εμπορικές επιχειρήσεις του νομού Καρδίτσας (Εμπόριο Ενδυμάτων, υαλικών, οπτικών κλπ), όπου ο καταναλωτής με την αγορά άνω ενός συγκεκριμένου ποσού (πχ. 50 ευρώ) θα αποκτά ένα κουπόνι που θα του δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής σε μία κλήρωση με πρώτο δώρο ένα αυτοκίνητο (μικρών κυβικών για να ανταποκρίνεται στο πνεύμα οικονομίας). Οι επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα με τίτλο «Ψωνίζω. & Κερδίζω, στη Καρδίτσα» θα πληρώνουν ένα κόστος συμμετοχής (π.χ. 20 ευρώ) που θα της δίνει το δικαίωμα να αποκτήσει μία αφίσα για την βιτρίνα της καθώς και ένα μπλοκάκι 50 κουπονιών (κάθε επιπλέον μπλοκάκι θα χρεώνεται π.χ. 10 ευρώ), όπως και προβολή μέσω των διαφημιστικών καταχωρήσεων και του ιντερνέτ που θα προβάλει καθόλη την διάρκεια του διαγωνισμού τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις.   

Διάρκεια διαγωνισμού:5-6 μήνες

Προβολή διαγωνισμού: ευελπιστούμε στην δωρεάν προβολή των μαζικών μέσων ενημέρωσης του νομού Καρδίτσας καθώς και στη χρήση του Ιντερνέτ.

Δώρα: Για το πρώτο δώρο που θα είναι ένα μικρό αυτοκίνητο θα προσπαθήσουμε να βρούμε μια αντιπροσωπεία που θα θελήσει να γίνει χορηγός στο όλο μας εγχείρημα.

Όροι συμμετοχής: με την αγορά ενός ποσού προϊόντων συγκεκριμένης αξίας ή υπηρεσιών ο πελάτης θα παίρνει από την επιχείρηση δύο κουπόνια όπου στο ένα θα αναγράφει τα στοιχεία του καθώς και τα στοιχεία της απόδειξης και θα πρέπει να τα τοποθετήσει σε συγκεκριμένες κάλπες (θα μπορούσαν να είναι τα καταστήματα της εθνικής τράπεζας Ελλάδας αν δεχθεί η τράπεζα να γίνει χορηγός μας) και ένα που θα χρειαστεί για την παραλαβή του δώρου του.

Άμεσα οφέλη: Τόνωση της αγοραστικής κίνησης του νομού μας, αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων.

Προϋπολογισμός Δράσης

Για να έχει επιτυχία η δράση θα πρέπει να ενεργοποιηθούν τουλάχιστον 200 επιχειρήσεις οι οποίες θα πάρουν τουλάχιστον 3 μπλοκάκια των 50 κουπονιών.

Στήριξη της τοπικής Αγοράς

Σχέδιο για την προώθηση των τοπικά παραγόμενων προϊόντων. Σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς να βρεθεί μία ικανή μάζα επιχειρήσεων μαζικής εστίασης καθώς και επιχειρήσεων παραγωγής τοπικών   προϊόντων   με   στόχο   να   καταρτίσουν   ένα   πλάνο προώθησης των τοπικά παραγόμενων προϊόντων ως εξής:

Δημιουργία συγκεκριμένων μενού για τους πελάτες της επιχείρησης, στο οποίο θα χρησιμοποιούνται επί το πλείστον τοπικά παραγόμενα προϊόντα, παροχή έκπτωσης από τους παραγωγούς των τοπικών προϊόντων της τάξης του 20%, προώθηση της κάρτας Μπες μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις μαζικής εστίασης θα δίνουν αντίστοιχη έκπτωση στους πελάτες τους.

Προηγούμενο άρθρο Αστ. Βασιλάκος: Ενημέρωση – Απαντήσεις και Ερωτήματα σχετικά με τα χρέη του Δήμου Μουζακίου
Επόμενο άρθρο Έκθεση φωτογραφίας των μελών της Φωτογραφικής Λέσχης Λιβαδειάς στην Καρδίτσα