Προς ένταξη στο «Πίνδος» η οδός Σαραντάπορο – Μολόχα κ.τ.


Μεγάλος στόχος των τοπικών φορέων να αποτελέσει δρόμο-γέφυρα για την οδική σύνδεση, των τεσσάρων Λιμνών Στεφανιάδας – Συκιάς –  Ν. Πλαστήρα –  Σμοκόβου. 

Ακόμη πιο κοντά στην υλοποίηση του μεγάλου ονείρου της οδικής σύνδεσης της Λίμνης Πλαστήρα με την Λίμνη Σμοκόβου έρχεται ο νομός Καρδίτσας, καθώς σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, σύντομα αναμένεται η ένταξη της οδού Σαραντάπορο – Μολόχα στο πρόγραμμα ανάπτυξης ορεινών και μειονεκτικών περιοχών «Πίνδος».

Ο συγκεκριμένος άξονας έχει διανομαρχιακό χαρακτήρα δεδομένου ότι επεκτείνεται προς την περιοχή των Αγράφων ο δρόμος που συνδέει την Καρδίτσα με το Καρπενήσι, ενώ ανοίγει νέες προοπτικές υλοποίησης των απαραίτητων οδικών έργων, ώστε να γίνει πραγματικότητα μέσα στα επόμενα χρόνια το οδικό κύκλωμα των τεσσάρων Λιμνών Στεφανιάδας – Συκιάς – Ν. Πλαστήρα – Σμοκόβου και να επιτευχθεί έτσι ο κεντρικός στόχος της τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης του ορεινού όγκου του νομού μας.

Το έργο

Ειδικότερα στο σχετικό τεχνικό δελτίο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Καρδίτσας αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:

Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή – βελτίωση της επαρχιακής οδού, στο τμήμα από Σαραντάπορο προς Μολόχα με συνολικό μήκος 4,5 χλμ..

Η βελτίωση της οδού έχει ως σκοπό την εξασφάλιση μιας ασφαλούς και αξιόπιστης οδικής σύνδεσης των ανωτέρω τοπικών διαμερισμάτων. Η υφιστάμενη οδός είναι χωματόδρομος χωρίς υποδομή, με ομαλές κλίσεις και προβλήματα βατότητας λόγω καταπτώσεων, ιδιαίτερα στο τμήμα πριν τη Μολόχα, όπου υπάρχουν πολλά σημεία εμφάνισης νερού ενώ και τα πρανή παρουσιάζουν ιδιαίτερα μορφολογικά χαρακτηριστικά. Έτσι, κρίνεται αναγκαία η μελέτη βελτίωσης της οδού με την εφαρμογή σύγχρονων, ασφαλών γεωμετρικών χαρακτηριστικών.

Συνολικά, το έργο θα διευκολύνει την πρόσβαση και την επισκεψιμότητα της περιοχής καθώς πρόκειται και για διανομαρχιακή οδό προς Καρπενήσι, θα μειώσει το κόστος παραγωγής και διακίνησης των τοπικών προϊόντων, θα υποστηρίξει την τουριστική κίνηση και τις παρεχόμενες υπηρεσίες και γενικά θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και επισκεπτών της περιοχής.  Μακροπρόθεσμος στόχος των τοπικών φορέων που προωθούν την υλοποίησή του είναι ο συγκεκριμένος άξονας να αποτελέσει τον δρόμο-γέφυρα για την οδική σύνδεση, της Λίμνης Πλαστήρα με την υπό κατασκευή Λίμνη Συκιάς και στη συνέχεια με την σημερινή Λίμνη Σμοκόβου. 

Η μελέτη εντάχθηκε το 2007 στο πρόγραμμα ΕΑΠΝΑ-2 με προϋπολογισμό 170.000 ευρώ και πολύ σύντομα θα ανατεθεί προκειμένου να εκπονηθεί μέσα σε τέσσερις περίπου μήνες. Η οριστική μελέτη περιλαμβάνει μελέτες Τοπογραφίας, Συγκοινωνιακών και Στατικών Έργων, Υδραυλική, Γεωλογική και Περιβαλλοντική μελέτη καθώς και τη σύνταξη ΣΑΥ-ΦΑΥ.

Προηγούμενο άρθρο Δημιουργίες από σπουδαστές Τμήματος Σχεδιασμού Ξύλου & Επίπλου
Επόμενο άρθρο Την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία