ΤΡΑΒΟΥΝ ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΤΑΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ – Την Πέμπτη 18/10 από τις 8 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα


Ακινητοποιημένα θα μείνουν την Πέμπτη από τις 8 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα τα ταξί στην Καρδίτσα, καθώς η Ομοσπονδία τους προχωρεί σε κινητοποιήσεις ενάντια στα νέα οικονομικά μέτρα που σχεδίασαν κυβέρνηση, Ευρωπαϊκή Ένωση και τρόικα. Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο πρόεδρος των Ραδιοταξί Καρδίτσας κ. Βασίλης Νταντάμης στη «Γνώμη» αναφέρθηκε στην κρίση που βιώνει ο κλάδος αλλά και στις επιλογές του Δήμου Καρδίτσας να ενισχύσει τη χρήση ποδηλάτων από τους Καρδιτσιώτες. Τέλος, στο περιθώριο της συνέντευξης, ο κ. Νταντάμης ευχαρίστησε το Επιμελητήριο Καρδίτσας για τη δωρεάν παραχώρηση περιπτέρου στην 12η Εμποροβιοτεχνική Έκθεση Καρδίτσας.

 

Ερ.: Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση το δικό σας κλάδο;

Β. Νταντάμης: Η κρίση εμφάνισε την επιθετικότητά της πρώτα απ’ όλα στον κλάδο των ΤΑΧΙ. Ωστόσο η πρώτη επίθεση που αναφερόταν στις άδειες, δεν κατάφερε να μας επηρεάσει, διότι ο κλάδος μας συσπειρώθηκε πραγματοποιώντας κινητοποιήσεις σε πανελλαδικό επίπεδο. Καταφέραμε να κερδίσουμε την πρώτη μάχη των επιτιθέμενων που σχεδίασαν τη λιτότητα σ’αυτή τη χώρα, γιατί μόνο ως σχεδιαζόμενη μπορεί να καταγραφεί. Κατάφεραν λοιπόν να κάνουν τα έσοδα λιγότερα από τα έξοδα προσπαθώντας να μας κάνουν περισσότερο ευάλωτους στις ορέξεις κάποιων. Τα ΤΑΧΙ και στην πόλη μας αντιμετωπίζουν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, με ανοιχτό μέτωπο κατά των νομοσχεδίων αλλά και με την εξαγγελία των τελευταίων μέτρων, βρισκόμαστε σε θέση μάχης, αρχής γενομένης από αύριο Πέμπτη 18 Οκτώβρη, με στάσεις εργασίας από το πρωί έως το απόγευμα.

Ερ.: Γιατί πιστεύετε ότι η τρόικα ζητά «άνοιγμα» του επαγγέλματος, όταν βλέπουμε μεγάλο αριθμό ΤΑΧΙ να περιμένουν στις πιάτσες; Τελικά δεν είναι ανοιχτό το επάγγελμα;

Β. Νταντάμης: Ο κλάδος των ΤΑΧΙ ουδέποτε ήταν κλειστός, αφού υπήρχαν τα πληθυσμιακά κριτήρια. Στόχος τους ήταν και είναι, κατηγορώντας εμάς σε σχέση με άλλους κλάδους ότι φοροδιαφεύγουμε, να δώσουν το χώρο μας στους «μεγάλους». Στα μεγάλα επιχειρησιακά κεφάλαια δηλαδή που λειτουργούν όπως όλοι ξέρουμε, με φθηνό εργατικό δυναμικό, αφού πρώτα καθαρίσουν τον χώρο από τους αυτοαπασχολούμενους. Οι άνθρωποι που δουλεύουν στο χώρο των ΤΑΧΙ είναι αυτοαπασχολούμενοι αφού πληρώνουν μόνοι τους τα ασφαλιστικά τους ταμεία και ο μισθός τους είναι ότι απομένει. Αυτή τη στιγμή ο μισθός σε ένα ΤΑΧΙ δεν ορίζεται ούτε ως τον κατώτερο που πιθανόν να έχουν στο μυαλό τους. Τα έσοδα είναι λιγότερα από τα έξοδα. Όποιος οικονομολόγος θεωρεί και δηλώνει ότι ο κλάδος είναι βιώσιμος, δυστυχώς λέει ψέματα.

Ερ.: Υπάρχει κάποια διέξοδος στην κρίση που βιώνει ο κλάδος;

Β. Νταντάμης: Έχει αποδειχθεί ότι η μοναδική διέξοδος και ο μοναδικός τρόπος άμυνας, είναι ο αγώνας. Έχουμε δηλώσει ότι εμείς δεν θα χαριστούμε και αποδεικνύεται έμπρακτα, ότι τον πρώτο γύρο τον έχασαν. Δεν μπορεί να αποδεικνύουμε τη νομιμότητά μας μόνο με τα λογιστικά βιβλία που μας ανάγκασαν να κρατάμε.  Δεν μπορούν να αναγκάσουν τον  κόσμο να ζει με 1 ευρώ την ημέρα, όπως στις θεωρητικά τριτοκοσμικές χώρες. Πρέπει να αλλάξει το φορολογικό σύστημα επειγόντως. Δεν μπορούν να μην παγώσουν τα χρέη μας προς τις τράπεζες και το δημόσιο. Δεν έχει νόημα να ζητήσουν από κάποιον να πληρώσει, ενώ δεν έχει.

Ερ.: Μιλώντας τοπικά, πόσο έχουν περιορίσει οι Καρδιτσιώτες τη μετακίνησή τους με ΤΑΧΙ;

Β. Νταντάμης: Η κίνηση όχι μόνο με το δικό μας μέσο, αλλά και με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, υπολογίζεται ότι έχει ξεπεράσει το 40%. Ας πάρουμε για παράδειγμα τα Τεχνολογικά Ιδρύματα του Νομού μας και την Κτηνιατρική Σχολή Καρδίτσας. Οι φοιτητές κατά μεγάλο ποσοστό μετακινούνται προς και από αυτά τα ιδρύματα, με ποδήλατα, μειώνοντας κατακόρυφα τη δουλειά μας. Το Νοσοκομείο Καρδίτσας μας έδινε επίσης δουλειά. Τώρα που και στον κλάδο της υγείας τα πράγματα είναι δύσκολα, δεν υπάρχουν «πελάτες» στο νοσοκομείο, κατ’ επέκταση δεν υπάρχουν και σε μας. Οι πηγές λοιπόν από τις οποίες αντλούσαμε εμείς έργο… στέρεψαν! Σημαντική μείωση επίσης παρατηρήθηκε από τους συμπολίτες που διαμένουν στα χωριά και κατέβαιναν στην πόλη της Καρδίτσας για ψώνια ή για επισκέψεις σε γιατρούς. Από τη στιγμή που δεν περισσεύουν χρήματα για ψώνια ή την επίσκεψή σου στο γιατρό πρέπει να την πληρώσεις, καταλαβαίνουμε όλοι πως έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο οι όποιες μετακινήσεις. Εμείς, όσο καλή διάθεση και αν έχουμε να εξυπηρετήσουμε τον πελάτη μας μειώνοντας την τιμή των κομίστρων… και πάλι για τον πελάτη το αντίτιμο της κούρσας είναι ακριβό.

Ερ: Αρκετά πρόσφατα, η Δημοτική Αρχή Καρδίτσας υπέγραψε σύμβαση για την εγκατάσταση κοινόχρηστων ποδηλάτων για τη μετακίνηση των πολιτών μέσα στην πόλη, με την παράλληλη βέβαια επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων. Πόσο σύμφωνους σας βρίσκει αυτή η ενέργεια και πόσο «κόβει» έσοδα από τον κλάδο σας;

Β. Νταντάμης: Θα αφήσουμε τον Δήμο τελευταίο και θα ξεκινήσουμε με το ερώτημα, πόσο οι φορείς ενδιαφέρονται,  συνεργάζονται, συνεννοούνται με τους εργαζόμενους και τους άμεσα ενδιαφερόμενους πολίτες που πληρώνουν επίσης φόρους σε αυτή την πόλη. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με την επικείμενη κατάργηση της Σχολής Αστυφυλάκων που έχει άμεσο αντίκτυπο στη δουλειά μας, με τη συρρίκνωση των στρατοπέδων –που εγκαινιάστηκαν με φανφάρες και υποσχέσεις ότι θα φέρουν κόσμο στην περιοχή μας, αποφασίστηκε –δεν γνωρίζουμε από ποιόν- οι στρατιώτες να μεταφέρονται με μεταφορικά μέσα του στρατού, που σημαίνει ότι το στρατόπεδο δεν φέρνει έργο στην πόλη.  Και ρωτάμε ξανά λοιπόν: Ποιος σχεδιάζει την πόλη με αυτόν τον τρόπο; Ξέρουμε ότι υπάρχει πρόβλημα, αλλά ποιος σχεδιάζει να κόβεται με αυτόν τον τρόπο ο τζίρος των μέσων μεταφοράς; Τι θεωρούν τελικά ανάπτυξη κάποιοι; Η ανάπτυξη σχεδιάζεται με βάση τους κλάδους εργαζομένων και τις ανάγκες μιας πόλης. Αναφορικά λοιπόν με την πρόσφατη υπογραφή του Δήμου για παραχώρηση δωρεάν ποδηλάτων. Ποιος διαφωνεί; Φυσικά και η ανάπτυξη δεν πρέπει να σχεδιάζεται με βάση τις αυτοβιομηχανίες που θέλουν να πουλήσουν αυτοκίνητα, αλλά πότε ρωτήθηκε ο δικός μας κλάδος για όλα αυτά; Δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι ο κλάδος μας δεν έχει παιδεία και κουλτούρα και ότι κάποιος σχεδιάζει καλύτερα από κάποιους άλλους. Όταν σχεδιάστηκε το κυκλοφοριακό ή το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην πόλη της Καρδίτσας από τον κ. Βλαστό, δεν ζητήθηκε καν η άποψή μας. Που μεγαλύτερη πείρα στο χώρο της κίνησης από εμάς, δεν διαθέτει κανείς. Με τον ίδιο λοιπόν τρόπο που κάποιος πιστεύει ότι μοιράζοντας ποδήλατα μπορεί να βοηθήσει  την πόλη, ας μοιράσει και πουκάμισα!

Ερ.: Λέτε λοιπόν ότι από τη δημιουργία των ποδηλατοδρόμων μέχρι και σήμερα δεν έχει ζητηθεί από κανέναν η άποψή σας;

Β. Νταντάμης: Όχι. Και παρ’ ότι όταν έγινε η κυκλοφοριακή μελέτη από τον κ. Βλαστό, ήμουν πάλι εγώ πρόεδρος των Ραδιοταξί,  συναντηθήκαμε στους Σοφάδες προκειμένου να δει όλο το οδικό δίκτυο και του είχα πει τότε ότι δεν μπορεί να σχεδιάσει ποδηλατοδρόμους χωρίς να προβλέψει χώρους για τα ΤΑΧΙ, εν τούτοις δεν εισακούσθηκα, παρ’ ότι μου έδωσε δίκιο. Η στάθμευση των ΤΑΧΙ δεν είναι ανάγκη των ταξιτζήδων, είναι θεσμοθετημένη από την πολιτεία. Πρέπει να βρίσκονται εκεί που βρίσκονται. Αυτά τα συγκεκριμένα μέσα μεταφοράς, είναι δημόσια, είναι περιουσία του δημοσίου, απ ‘όπου ορίζεται και η λειτουργία μας. Παρ’ όλα αυτά δεν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία μας στους χώρους στάθμευσης (πιάτσες).

Ερ.: Σχετικά με τις μεταφορές των μαθητών;

Β. Νταντάμης: Όλοι γνωρίζουν, ότι όσοι συνάδελφοί μας συμμετείχαν στους διαγωνισμούς και ανέλαβαν τη μεταφορά των μαθητών, παραμένουν για πολλούς μήνες απλήρωτοι. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζουμε το κοινωνικό μας έργο και πολλές φορές μεταφέρουμε δωρεάν όσους μας πουν ότι δεν τους περισσεύουν χρήματα για να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Εμείς τον δημόσιο και κοινωνικό μας χαρακτήρα πολεμάμε κάθε μέρα να τον κρατήσουμε και θα τον κρατήσουμε. Το ΤΑΧΙ δεν είναι απρόσωπο.

Προηγούμενο άρθρο Ανακοίνωση ΤΑΠ –ΑΣ Αναγέννηση Καρδίτσας 1904
Επόμενο άρθρο Απάντηση του Δασαρχείου Καρδίτσας στο δημοσίευμα Τσιάκου