Χώρος Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών του Κέντρου Γυναικών Καρδίτσας


Ο Χώρος Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών λειτουργεί από το 1993 και προσφέρει τις υπηρεσίες του σεγυναίκες που έχουν ανάγκη ένα ζεστό και φιλικό περιβάλλον για την φύλαξη και δημιουργική απασχόληση των παιδιών τους. Η αναγκαιότητα λειτουργίας αυτού του τμήματος καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική και αναδεικνύεται κυρίως από το γεγονός ότι είναι ο μοναδικός χώρος σε επίπεδο νομού που λειτουργεί απογευματινές ώρες (Λειτουργεί από 13:00 έως και 21:00 καθημερινά, από Δευτέρα έως και Παρασκευή).

Το τμήμα παρέχει σημαντικές υπηρεσίες πολύπλευρης υποστήριξης του θεσμού της οικογένειας. Ιδιαίτερα στη σημερινή κοινωνία που οι απαιτήσεις της ζωής έχουν αυξηθεί υπερβολικά με αποτέλεσμα την υποχρεωτική απασχόληση και των δυο γονέων προκύπτει η ανάγκη για την λειτουργία χώρων ασφαλούς φύλαξης και δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών τους. Διευκολύνει λοιπόν σημαντικά σε πρακτικό επίπεδο τις εργαζόμενες γυναίκες, τις γυναίκες επικεφαλής μονογονεϊκών οικογενειών, τις γυναίκες που παρακολουθούν προγράμματα κατάρτισης, αλλά και τις γυναίκες που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στην αγορά εργασίας, με τη χαμηλότερη δυνατή επιβάρυνση (το κόστος συμμετοχής σε μηνιαία βάση ανέρχεται στα 60,00 €).

Το τμήμα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών φιλοξενεί κάθε χρόνο 25 παιδιά προσχολικής ηλικίας, τριών έως έξι ετών.

Η ηλικιακή ομάδα των 3-6 ετών είναι καθοριστική για την δόμηση της προσωπικότητας και της συναισθηματικής ωρίμανσης των παιδιών. Κι αυτοί είναι οι βασικοί άξονες πάνω στον οποίο καταρτίζεται το ημερήσιο πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών. Οι εργαζόμενες του τμήματος – 2 νηπιαγωγοί και 1 μουσειοπαιδαγωγός – γνωρίζουν πολύ καλά τις ανάγκες των παιδιών για γνώση και ψυχαγωγία. Στο Χώρο Δημιουργικής Απασχόλησης παιδιών του Κέντρου Γυναικών Καρδίτσας, το παιχνίδι και η μάθηση, η δημιουργία και η εξερεύνηση, η αυτενέργεια και η μεθοδικότητα, συμπλέουν στην ενεργοποίηση των σωματικών και πνευματικών δυνάμεων του παιδιού.

Λαμβάνοντας υπόψη την έμφυτη τάση των παιδιών για παιχνίδι, αλλά και τις ατομικές ικανότητες του κάθε παιδιού χωριστά, στο Χώρο πραγματώνονται: παιχνίδια ρόλων, νοητικά, παραδοσιακά, μουσικοκινητικά, παιχνίδια με οικοδομικό υλικό, νοητικά παιχνίδια, θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, παντομίμα, κουκλοθέατρο, εικαστική αγωγή, μουσικοκινητική αγωγή, περιβαλλοντική εκπαίδευση.

Σε ένα περιβάλλον αγάπης, χαράς και ασφάλειας οι παιδαγωγοί, με γνώμονα τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού, αναπτύσσουν την εμπιστοσύνη στις ατομικές ικανότητες και ενθαρρύνουν τη δημιουργία φιλικών σχέσεων. Αυτή η αλληλεπίδραση που αναπτύσσεται όταν τα παιδιά δρουν σε ομάδες, προωθεί την κοινωνικοποίηση και τη συνολική τους ανάπτυξη, αφού μαθαίνουν να συνεργάζονται και να ακούν το ένα το άλλο, να αναλαμβάνουν ρόλους και να πειθαρχούν σε προτεραιότητες. Επιπλέον ευνοεί τη μάθηση, αφού συνεργαζόμενα επιτυγχάνουν αποτελέσματα πιο προωθημένα από αυτά που μπορεί να επιτύχει το καθένα μόνο του. Στο πλαίσιο της διαδραστικής διαδικασίας έχει καθιερωθεί η ενασχόληση με διαφορετικό θεματικό αντικείμενο για κάθε έτος.

Το θέμα που επιλέχτηκε για το 2012 ήταν «Τα Απειλούμενα είδη ζώων» στην Ελληνική επικράτεια (η καφέ αρκούδα, ο λύκος, η χελώνα καρέτα-καρέτα, η μεσογειακή φώκια και το δελφίνι) και αναδείχθηκε με έμμεσο τρόπο από τα ίδια τα παιδιά. Η βασική πληροφορία που θέλαμε να υιοθετήσουν τα παιδιά μέσα από το συγκεκριμένη θεματική ενότητα ήταν ότι “πριν δράσουμε ως πολίτες του κόσμου, πρέπει και οφείλουμε να σώσουμε όσα και ότι μπορούμε από το οικοσύστημα στο οποίο ζούμε. Είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους”.

Αρωγός στην όλη προσπάθειά μας ήταν το πληροφοριακό υλικό – έντυπο και εποπτικό –από οργανώσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην προστασία της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος.

Στόχος μας ήταν να προβληματίσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά απέναντι στα υπό εξαφάνιση ζώα και να τα κάνουμε να συναισθανθούν ότι είναι μέρος της φύσης και η φύση μέρος του εαυτού τους. Οι ήδη υπάρχουσες γνώσεις, η αναμφισβήτητη αγάπη και η βιωματική σχέση των παιδιών με τα ζώα λειτούργησε ενισχυτικά στην επίτευξη των στόχων που τέθηκαν εξαρχής. Η γνωριμία και η προσέγγιση των πέντε ζώων έγινε μέσα από συνήθειές τους και απειλές που υφίστανται, αλλά και μέσα από την πορεία τους στο χρόνο, από την αρχαιότητα έως σήμερα, όπως αυτή εμφανίζεται στη μυθολογία, στη λαογραφία και τη λογοτεχνία μας.

Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό, εργάστηκαν με προθυμία, προβληματίστηκαν, παρατήρησαν, αντάλλαξαν απόψεις και μας εξέπληξε η ωριμότητα με την οποία αντιμετώπισαν το θέμα. Μέσα από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ­­– κατασκευές, θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, προβολή ντοκιμαντέρ, φάνηκε ότι απέκτησαν γνώσεις, ανέπτυξαν πρωτοβουλίες, υλοποίησαν σκέψεις και αποφάσεις και έγιναν πιο υπεύθυνα και ευαισθητοποιημένα.

Το θέμα μας δουλεύτηκε βασισμένο στις παιδαγωγικές αρχές της βιωματικής αγωγής, της αυτενέργειας, της παρατήρησης και του παιχνιδιού, βάσει των οποίων οικοδομείται η γνώση του παιδιού της προσχολικής ηλικίας. Αποδείχθηκε ότι η βιωματική προσέγγιση και η ενεργητική συμμετοχή είναι ένας από τους πλέον ενδεδειγμένους τρόπους κατάκτησης γνώσεων και εμπειριών. Τα παιδιά είναι οι μελλοντικοί πολίτες, πολίτες που θα εμποδίσουν και μακροπρόθεσμα θα αντιστρέψουν την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, στοχεύοντας στην αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου και φύσης. Γιατί τελικά, θα προστατεύσουμε μόνο ότι αγαπάμε, θα αγαπήσουμε μόνο ότι καταλαβαίνουμε, θα καταλάβουμε μόνο ότι θα διδαχτούμε.

Παράλληλα, λαμβάνοντας αφορμή από τις παγκόσμιες ημέρες και τις θρησκευτικές γιορτές οι παιδαγωγοί επιχειρούν να εμφυσήσουν θετικά μηνύματα στα παιδιά, ν΄ αναδείξουν πρότυπα προς μίμηση και να τους μεταδώσουν γνωσιακά μαθήματα μέσω της δημιουργικής απασχόλησης και της πνευματικής μόχλευσης.

Αναλυτικά οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν (βάσει των θρησκευτικών εορτών και των παγκόσμιων ημερών) το έτος 2012 ήταν οι εξής:

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012

Ο Ιανουάριος ή Γενάρης ή Κρυαρίτης (στη Μάνη) ή Παγωνιάς επειδή παγώνουν τα νερά αλλά και Γελαστός για τις αλκυονίδες μέρες του, είναι ο πρώτος μήνας του έτους.

Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε την ιστορία «Η κυρά Καλή και οι Δώδεκα Μήνες» από την λαϊκή μας παράδοση. Μάθαμε στα παιδιά παροιμίες για τον Ιανουάριο και αφηγηθήκαμε τον μύθο της Αλκυόνης. Μιλήσαμε για το χιόνι που θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα καιρικά φαινόμενα, αναφερθήκαμε στις ωφέλειες και στις αρνητικές επιπτώσεις του χιονιού. Η ομάδα των παιδιών χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολλάζ, έφτιαξε έναν μεγάλο χιονάνθρωπο και στόλισε την τάξη. Επίσης, με την ίδια τεχνική, το κάθε παιδί έκανε την δική του, ατομική εργασία: «το αναμμένο τζάκι».

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2012

Ο Φλεβάρης ή Κουτσοφλέβαρος, είναι ο δεύτερος μήνας του έτους, έχει διάρκεια 28 ημερών στα κοινά έτη και 29 στα δίσεκτα. Μιλήσαμε στα παιδιά για τις λιγότερες μέρες του μήνα και διαβάσαμε μια σχετική ιστορία από τη λαϊκή μας παράδοση.

Το Φεβρουάριο γιορτάζονται και οι Απόκριες. Οι Απόκριες, περισσότερο από κάθε άλλη παραδοσιακή γιορτή, αποτελούν την πιο ζωντανή συνένωση του παρελθόντος με το παρόν. Με την έννοια «ζωντανή» εννοούμε ότι τα περισσότερα έθιμα της Αποκριάς, που ανιχνεύονται από την εποχή της Αρχαιότητας, δεν αποτελούν γραφική αναβίωση αλλά ουσιαστική επιβίωση εθίμων που σχετίζεται με τις βαθύτερες κοινωνικές, πολιτισμικές και ιδιοσυγκρασιακές ανάγκες των Ελλήνων.

Οι Απόκριες είναι μια περίοδος που την χαίρονται πολύ τα παιδιά. Μάθαμε αποκριάτικα τραγούδια, παίξαμε παραδοσιακά αποκριάτικα παιχνίδια (χάσκα, πώς το τρίβουν το πιπέρι, γαϊτανάκι) και στολίσαμε την τάξη με μάσκες «ήλιους» που έφτιαξαν τα παιδιά (χάρτινα πιάτα, πινέλα, δαχτυλομπογιές). Κατασκεύασαν καπέλα του Αρλεκίνου, αποκριάτικα χωνάκια με καραμέλες και τα πήραν μαζί τους στο σπίτι. Παίξαμε κουκλοθέατρο με θέμα «Γλεντήστε την Αποκριά» και τέλος οργανώσαμε αποκριάτικη γιορτή στο Παυσίλυπο, όπου τα παιδιά και οι παιδαγωγοί ντυμένοι καρναβάλια, έπαιξαν και χόρεψαν.

ΜΑΡΤΙΟΣ 2012

Ο Μάρτιος είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης. Βάλαμε ασπροκόκκινα βραχιολάκια στα παιδιά, όπως συνηθίζεται την πρώτη μέρα του Μάρτη. Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά αυτής της όμορφης εποχής, δηλαδή την ανάπτυξη των φύλλων, το άνοιγμα των μπουμπουκιών, την εμφάνιση των εντόμων και τον ερχομό των αποδημητικών πουλιών.

Τα παιδιά με τη βοήθεια των παιδαγωγών έφτιαξαν το ανοιξιάτικο τοπίο, ομαδική εργασία. Ζωγράφισαν λουλούδια, μέλισσες, πεταλούδες, χελιδόνια.

Μιλήσαμε για τη διπλή γιορτή (εθνική και θρησκευτική) της 25ης Μαρτίου. Στολίσαμε την τάξη με σημαιούλες και τσολιαδάκια που κατασκεύασαν τα ίδια τα παιδιά.

Επίσης παίξαμε κουκλοθέατρο με θέμα “Το κρυφό σχολειό”.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2012

Στις 2 Απριλίου “Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου” διαβάσαμε ιστορίες, τα παιδιά ζωγράφισαν αγαπημένους ήρωες παραμυθιών και προσπάθησαν να γίνουν τα ίδια “μικροί συγγραφείς” και να φτιάξουν δικές τους ιστορίες.

Στη συνέχεια καταγράψαμε τις ιστορίες και φτιάξαμε ένα μικρό βιβλίο που τα παιδιά πήραν μαζί τους.

Τον ίδιο μήνα γιορτάζεται το Πάσχα που είναι μία από τις μεγαλύτερες γιορτές του Χριστιανισμού. Προσεγγίσαμε το θέμα, μέσα από αντίγραφα πινάκων (π.χ Η Σταύρωση του Ελ Γκρέκο, ο Μυστικός Δείπνος του Λεονάρντο Ντα Βίντσι). Τα παιδιά παρατήρησαν τους δυο πίνακες, βρήκαν τις ομοιότητες και τις διαφορές, παρατήρησαν το πρόσωπο του Χριστού, τα πρόσωπα γύρω Του, το χρώμα που κυριαρχεί, την έκφραση των προσώπων και μέτρησαν τους μαθητές που κάθονται δεξιά και αριστερά Του.

Επίσης έβαψαν αυγά με δαχτυλομπογιές και πινέλα και τα τοποθέτησαν σε πασχαλινά καλαθάκια που έφτιαξαν με τις παιδαγωγούς τους.

Ακόμη στόλισαν λαμπάδες με πολύχρωμες κορδέλες και τις πήραν για την Ανάσταση.

ΜΑΪΟΣ 2012

Τη δεύτερη Κυριακή του Μάη γιορτάζει επισήμως η μητέρα. Ένα πρόσωπο πολύ αγαπημένο και εξαιρετικά σημαντικό για τα μικρά παιδιά αλλά και τα μεγαλύτερα παιδιά όλου του κόσμου. Οι λέξεις μητέρα, μανούλα, μαμά είναι συνώνυμα της ανιδιοτελούς προσφοράς και της αγάπης που αδιαμφισβήτητα μας γεννούν στο μυαλό και στην ψυχή πλήθος ανεκτίμητων εικόνων και συναισθημάτων.

Τη μέρα αυτή μπορεί η μητέρα να έχει την τιμητική της και να μας δίνεται η ευκαιρία να τη γιορτάσουμε εκφράζοντάς της με υλικά δώρα αλλά και λόγια, την αγάπη και την ευγνωμοσύνη μας, αλλά παράλληλα είναι αφορμή να επεξεργαστούμε με τα παιδιά στην τάξη μας την πολυσήμαντη αυτή έννοια στην καθημερινή μας ζωή και να σκεφτούμε τρόπους να της εκφράσουμε αυτά που νιώθουμε. Έτσι τα παιδιά με τη βοήθεια των παιδαγωγών, κατασκεύασαν βραχιόλια και τα χάρισαν στις μανούλες τους. Επίσης εκείνη την ημέρα άκουσαν ποιήματα και αναγνώσματα που αναπαριστούν προσωπικές στιγμές μητέρων-παιδιών. Στη συνέχεια παροτρύναμε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους μητέρες, περιγράφοντας αγαπημένες εικόνες από την καθημερινή τους ζωή, τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.

ΙΟΥΝΙΟΣ 2012

Ο Ιούνιος είναι ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού. Μιλήσαμε με τα παιδιά για τα καλοκαιρινά φρούτα, τη θάλασσα, τα ψάρια, τα καράβια, τους γλάρους, καθώς και για τις καλοκαιρινές διακοπές.

Περισσότερο η ενασχόληση επικεντρώθηκε στους “Δεινόσαυρους”. Η αφορμή δόθηκε από ένα παιδάκι το οποίο έφερε από το σπίτι του ένα “παιχνίδι – δεινόσαυρο” κι όλα τα υπόλοιπα παιδιά ασχολούνταν μ΄ αυτό. Συγκεντρώσαμε το υλικό μας (παιχνίδια – φιγούρες δεινοσαύρων, παζλ, βιβλία DVD). Μάθαμε πού και πώς ζούσαν οι Δεινόσαυροι, φτιάξαμε δεινοσαύρους και τ΄ αυγά τους με πλαστελίνη, είδαμε ταινίες, παίξαμε παιχνίδια και φτιάξαμε ιστορίες.

ΙΟΥΛΙΟΣ 2012

Όλες οι δραστηριότητες του Ιουλίου εστιάσθηκαν στη θεματική ενότητα ¨Καλοκαίρι”. Τα παιδιά ζωγράφισαν καραβάκια, κατασκεύασαν ψαράκια από φελλό και χαρτόνι και έφτιαξαν καδράκια με το βυθό της θάλασσας. Επίσης έμαθαν καλοκαιρινά τραγούδια (τα ναυτάκια, βγαίνει η βαρκούλα, ήταν ένα μικρό καράβι κ.α)

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας προσαρμογής των παιδιών στο σχολείο.

Οι πρώτες μέρες ενός παιδιού στο σχολείο είναι πολύ σημαντικές. Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή τόσο από την πλευρά των παιδαγωγών όσο και από την πλευρά των γονέων για την όσο το δυνατόν ομαλότερη μετάβαση του παιδιού από τους κόλπους της οικογένειας στους κόλπους του σχολείου. Οι πρώτες μέρες είναι μια μεταβατική περίοδος, όπου οι ασκήσεις προσαρμογής και τα παιχνίδια γνωριμίας και εξοικείωσης με τον περιβάλλοντα χώρο και τα υπόλοιπα παιδιά, κατέχουν ιδιαίτερη θέση στο πρόγραμμα.

Για την ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο χώρο του σχολείου, σχεδιάσαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας (με τη μπάλα, με μουσική, με σχήματα από χρωματιστά χαρτόνια, με μουσικά όργανα), ώστε η ομάδα να ζεσταθεί και να γνωριστεί.

Τα παιδιά με τη βοήθεια των παιδαγωγών έφτιαξαν το φθινοπωρινό τοπίο. Ζωγράφισαν με μαρκαδόρους και με πινέλα φύλλα δέντρων (κόκκινα, κίτρινα, καφέ, πορτοκαλί), μανιτάρια, σκαντζόχοιρους, σαλιγκάρια σκιουράκια και τα κόλλησαν στο τοπίο.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2012

Ο Οκτώβρης είναι ο κατ’ εξοχήν μήνας της σποράς. Αφηγηθήκαμε στα παιδιά το μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης. Δραματοποιήσαμε το έθιμο της «Περπερούνας», έθιμο επίκλησης της βροχής. Αφού γνώρισαν την πορεία που ακολουθεί ο σπόρος για να φυτρώσει και να δώσει το νέο καρπό, δώσαμε στα παιδιά την ευκαιρία να φυτέψουν μέσα σε βαζάκια φακές και φασόλια, (πάνω σε υγρό βαμβάκι),και να παρατηρήσουν την πορεία της εξέλιξης του φυτού.

Η θεματική προσέγγιση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου είναι δημιουργημένη στη βάση ενός διττού σημείου αναφοράς ως προς τη διδακτική στοχοθεσία. Από τη μία επιδιώκει την ενημέρωση των παιδιών σχετικά με τα ιστορικά γεγονότα που συνθέτουν την εθνική επέτειο και από την άλλη τους παρέχει ευκαιρίες ευαισθητοποίησης σε θέματα που συνδέονται με τις αρνητικές συνέπειες και τα δεινά που προκαλεί ένας πόλεμος σε όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης φύσης και του πολιτισμού. Διότι, μια εξαιρετικά σημαντική πτυχή της διεπιστημονικής εκπαιδευτικής ανάλυσης της ιστοριογραφίας που πραγματεύεται εμπόλεμες καταστάσεις, όπως η εν λόγω επέτειος, είναι η προσέγγιση από μέρους των παιδιών ότι πανανθρώπινα, διακρατικά και διαχρονικά, ένας πόλεμος επιφέρει εκτός από απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό, γενικευμένη ύφεση σε όλο το εύρος του κοινωνικού πλέγματος, όπως την υγεία, την παιδεία, την οικονομία και σαφώς σε όλα τα έργα του ανθρώπινου πολιτισμού.

Παρουσιάσαμε στα παιδιά οπτικοακουστικό υλικό, αφίσες, αποκόμματα εφημερίδων των ιστορικών γεγονότων του Ελληνοϊταλικού πολέμου. Έπειτα, εστιάσαμε την προσοχή τους αφενός στη θεματική των εντύπων και στο είδος των πληροφοριών που μας παρείχαν και αφετέρου στην ιστορικότητά τους, θέτοντας ανοιχτές ερωτήσεις που θα τα ενθάρρυναν να τα παρατηρήσουν, να τα περιγράψουν και να κάνουν υποθέσεις. Τι δείχνουν, τι κάνουν οι άνθρωποι, ποιοι νομίζεται ότι είναι στις εικόνες, τι ρούχα φοράνε, μοιάζουν με τα ρούχα που φοράμε σήμερα, τι πιστεύεται πως νιώθουν. Διηγηθήκαμε στα παιδιά τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν την 28η Οκτωβρίου 1940. Τραγουδήσαμε τραγούδια για τον πόλεμο του `40, όπως το «Παιδιά της Ελλάδας παιδιά» της Σοφίας Βέμπο, «Τα παιδιά του `40» της Καψάσκη, αλλά και τραγούδια που μιλάνε για την ειρήνη και τις αξίες της, όπως «Ελάτε να γίνουμε φίλοι» και «Αν όλα τα παιδιά της γης» της Καψάσκη. Και τέλος τα παιδιά με την βοήθεια των παιδαγωγών έφτιαξαν κονκάρδες με την Ελληνική σημαία.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012

Το Νοέμβριο κάναμε αφιέρωμα στο “Πολυτεχνείο”. Η αγωνιστική διάθεση των πολιτών και η επιθυμία για αποκατάσταση της δημοκρατίας κατά την περίοδο της επτάχρονης δικτατορίας είναι ένα γεγονός που αφορά μέχρι σήμερα όλους. Οι μικροί μαθητές δεν θα μπορούσαν να μη μετέχουν σ΄ αυτό. Με αφορμή και το σχολικό εορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου (1973),τα παιδιά ενημερώθηκαν και συζήτησαν για την αξία και τα ιδανικά της δημοκρατίας και της ελευθερίας. Διαβάσαμε την “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου. Η περίπτωση του Λαδένιου θυμίζει σε όλους μας την περίπτωση του δικτάτορα Παπαδόπουλου, αλλά και όλων όσων έχουν πλήξει κατά καιρούς το Δημοκρατικό καθεστώς. Κάναμε αναδιήγηση της ιστορίας και στη συνέχεια τη δραματοποιήσαμε. Τραγουδήσαμε το “Δρόμο” του Μάνου Λοϊζου και στη συνέχεια, σε χαρτί του μέτρου που κολλήσαμε στον τοίχο, γράψαμε κι εμείς τη λέξη “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”, σύμφωνα με τους στίχους του τραγουδιού

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012

Στις 11 Δεκεμβρίου γιορτάζεται η « Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού».

Δείξαμε στα παιδιά τα αντίγραφα τριών πινάκων ζωγραφικής: «Το παιδί με το περιστέρι» του Πάμπλο Πικάσο , «Το γάλα» του Νικολάου Λύτρα, «Ο μικρός σαλπιγκτής» του Γεωργίου Ιακωβίδη.

Τα παιδιά, αφού παρατήρησαν τους πίνακες, εξέφρασαν τις σκέψεις τους και τις απόψεις τους και προσπάθησαν να φτιάξουν μια δική τους ιστορία εμπνευσμένη από τους πίνακες. Στο τέλος ζωγράφισαν σε ένα μεγάλο χαρτόνι τα δικαιώματά τους, έτσι όπως τα ίδια τα φαντάστηκαν.

Με αφορμή τις γιορτές των Χριστουγέννων, σχεδιάσαμε με τα παιδιά τον στολισμό της τάξης. Με την βοήθεια των παιδαγωγών έφτιαξαν καρτούλες, στολίδια για το χριστουγεννιάτικο δέντρο, αρωματικά γλαστράκια (χημικό πηλό, πορτοκάλια, κανέλα, γαρύφαλλο) και σοκολατένια γλυκίσματα.

Έμαθαν χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικα τραγούδια, παραδοσιακά κάλαντα και άκουσαν αρκετά παραμύθια. Στη συνέχεια με δική τους παρότρυνση δραματοποιήσαμε ένα από τα αγαπημένα τους χριστουγεννιάτικα παραμύθια: «Μάγισσα Φρικαντέλα» του Ευγένιου Τριβιζά.

Προηγούμενο άρθρο Απ. Ταξιάρχης: Η τρομοκρατία δεν θα περάσει
Επόμενο άρθρο 69 χρόνια από την απελευθέρωση της Καρδίτσας από τους Γερμανούς