Ο Δ. Καρδίτσας διεκδικεί την ηλεκτροκίνηση γραμμής Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας


Δομ. Βερίλλης: «Επιβάλλεται όλοι οι φορείς της Δυτικής Θεσσαλίας, να αναλάβουμε συντονισμένα δράση, και να διεκδικήσουμε το έργο»

Στην ημερίδα με θέμα: «Ηλεκτροκίνηση Παλαιοφαρσάλου- Καλαμπάκας: Ένα δίκαιο και ρεαλιστικό αίτημα της Δυτικής Θεσσαλίας» που πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα το απόγευμα της Παρασκευής συμμετείχαν ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Δομ. Βερίλλης, οι Αντιδήμαρχοι κ. κ. Θ. Βότσης και Β. Σουφλάκος και ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου κ. Κ. Παπαγεωργίου.

Η ημερίδα που διοργανώθηκε από το σύλλογο Φίλοι του Σιδηροδρόμου Τρικάλων  και στην οποία συμμετείχαν ακόμη ο Νομάρχης Τρικάλων κ. Ηλ. Βλαχογιάννης, ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Μιχ. Ταμήλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Γ. Γιαννούσης εκπρόσωποι της ΕΡΓΟΣΕ, του Συλλόγων «Φίλων Σιδηροδρόμου» της Αθήνας, και Καρδίτσας, του δικτύου «Επιβάτης» και άλλοι εκπρόσωποι φορέων και πολίτες, ανέδειξε την ομοθυμία των φορέων της Δυτικής Θεσσαλίας να διεκδικήσουν την επέκταση του έργου της ηλεκτροδότησης που αυτή τη στιγμή υλοποιείται στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα και στη γραμμή Παλαιοφάρσαλου- Καλαμπάκας.Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 20-25 εκ. ευρώ .

Πριν τη ημερίδα προηγήθηκε σύσκεψη των δύο δημάρχων, Καρδίτσας και Τρικκαίων και των συνεργατών τους που προηγήθηκε της ημερίδας για την αναζήτηση του καλύτερου τρόπου προβολής και διεκδίκησης του έργου. Όπως επισημάνθηκε το έργο μπορεί να εκτελεστεί σε δύο φάσεις, οι οποίες θα μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν ανεξάρτητα και από διαφορετικές πηγές:

-Η σηματοδότηση του δικτύου, η οποία δεν είναι επαρκής και αν χρηματοδοτηθεί μπορεί να ξεκινήσει σε διάστημα έξι μηνών.

– Η ηλεκτροδότηση της γραμμής μπορεί να εκτελεστεί σε δεύτερη φάση και με δεδομένο ότι απαιτούνται και περιβαλλοντικές μελέτες, αν χρηματοδοτηθεί, μπορεί να αρχίσει να εκτελείται σε 18 μήνες περίπου.

Όσον αφορά τις πηγές χρηματοδότησης του έργου, αυτές θα πρέπει να προέλθουν από τομεακά προγράμματα, από τα οποία χρηματοδοτείται και ο εκσυγχρονισμός του άξονα Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας, και μόνο, αν αυτό δεν είναι εφικτό θα πρέπει να αναζητηθούν από το περιφερειακό σκέλος του ΕΣΠΑ 2007-2013, το οποίο όμως έχει μικρότερες χρηματοδοτήσεις και για έργα απαραίτητα για τη Θεσσαλία.

Χαιρετισμός του Δημάρχου Καρδίτσας

Ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Δομ. Βερίλλης στον χαιρετισμό του τόνισε τα εξής:

 «Η Δυτική Θεσσαλία είναι μια περιοχή που έχει συνδεθεί ιστορικά με το σιδηρόδρομο που για δεκαετίες δίνει διέξοδο στην οδική απομόνωση της περιοχής μας αποτελώντας αγαπημένο μέσο μετακίνησης και μεταφοράς αγαθών για τους κατοίκους των δύο Νομών, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην τοπική ανάπτυξη. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι και στους δύο Νομούς δραστηριοποιούνται και μάλιστα έντονα Σύλλογοι Φίλων Σιδηροδρόμου με εκατοντάδες μέλη που αγαπούν το σιδηρόδρομο και αγωνίζονται στο πλευρό των τοπικών φορέων για την ανάπτυξή του.

Η συνεχιζόμενη επέκταση της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο του ΟΣΕ οδηγεί σε νέα εποχή στις σιδηροδρομικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές της χώρας μας με τη χρήση υπερσύγχρονων ηλεκτραμαξών και συρμών προαστιακού τύπου, που συμβάλλουν τόσο στην εξοικονόμηση ενέργειας, όσο και στη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο σιδηρόδρομος.

Τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης είναι διεθνώς γνωστά και αποδεδειγμένα κυρίως σε σχέση με τη μείωση εκπομπής ρύπων και ηχορύπανσης, την εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων, τη δυνατότητα επίτευξης υψηλότερων ταχυτήτων με άμεση συνέπεια την ουσιαστική μείωση των χρόνων διαδρομής και την αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων  υπηρεσιών. 

Η σταδιακή ενεργοποίηση της ηλεκτροκίνησης του κύριου σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας) συμβάλλει σε συνδυασμό με τη σηματοδότηση, την τηλεδιοίκηση και τις τηλεπικοινωνίες, στον εκσυγχρονισμό του και τη μετατροπή του σε άξονα υψηλών ταχυτήτων.

Ο άξονας αυτός ως τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων θα ικανοποιεί το στόχο να καταστεί δυνατή η ελεύθερη και ανεμπόδιστη κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων συρμών εντός του ευρωπαϊκού χώρου. 

Παράλληλα, δίνεται πλέον η δυνατότητα στον ΟΣΕ να εξυπηρετεί τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ των μεγάλων αστικών κέντρων και των ενδιάμεσων πόλεων, με σύγχρονους ηλεκτροκίνητους συρμούς.

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι αποτελεί επιτακτική ανάγκη η περιοχή μας να μην μείνει ουραγός της εξέλιξης του σιδηροδρόμου και χάσει έναν «σύμμαχο» στην αναπτυξιακή της προσπάθεια. Η μη επέκταση της ηλεκτροκίνησης στη Δυτική Θεσσαλία θα οδηγήσει σε μια σύγχρονη σιδηροδρομική απομόνωση και σε μαρασμό του σιδηροδρομικού έργου στην περιοχή μας και αυτό είναι κάτι που δεν θα πρέπει να το επιτρέψουμε.

Επιβάλλεται λοιπόν, όλοι οι φορείς της Δυτικής Θεσσαλίας, να αναλάβουμε συντονισμένα δράση, και να διεκδικήσουμε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής ώστε τα πλεονεκτήματα του ηλεκτροκινούμενου σιδηροδρόμου, να  διαχυθούν και στην υπόλοιπη Θεσσαλία αναβαθμίζοντας την ενδοπεριφερειακή σύνδεση και την πρόσβαση στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ στρατηγικός στόχος μας ήταν και παραμένει πάντα η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς Κοζάνη και Ηγουμενίτσα.»

Προηγούμενο άρθρο Μάκης Χάρμπας: Ο Καραγκιόζης ήταν και είναι αντιεξουσιαστής
Επόμενο άρθρο Πειραματικό σχολείο στο Φανάρι του Δήμου Ιθώμης