Σπ. Ταλιαδούρος: “Την αποτελεσματική εκμάθηση και πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση”


 Ο Βουλευτής και τ. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, στο Πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, προς την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ζητά να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας ως πρώτης ξένης γλώσσας στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα ο κ. Ταλιαδούρος ζητά την αποτελεσματική εκμάθηση και πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ενίσχυση των ωρών διδασκαλίας και την αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.

 Συγκεκριμένα η ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου αναφέρει τα εξής:

«Η κυβέρνηση, δια στόματος της Υπουργού Εθνικής Παιδείας, τον Οκτώβριο του 2010, έθεσε ως μείζον εκπαιδευτικό, κοινωνικό, οικονομικό και εν τέλει πολιτικό στόχο το να δύναται το δημόσιο σχολείο να παράσχει τη γνώση της αγγλικής ξένης γλώσσας, που είναι απολύτως αναγκαία στη σημερινή εποχή, με πιστοποίηση, χωρίς να χρειάζεται ο γονέας να πληρώνει, χωρίς να χρειάζεται η ελληνική οικογένεια να αιμορραγεί.

Στη συνέχεια ενώ ως στόχος του Σύγχρονου Σχολείου όσον αφορά την εκμάθηση της αγγλικής ως πρώτης ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο, τέθηκε η απόκτηση γνώσης της αγγλικής με αποτελεσματικό τρόπο ώστε οι μαθητές να καταστούν ικανοί και επαρκείς χρήστες της γλώσσας, σύμφωνα και με τις αρχές του «Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τη γλώσσα: εκμάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση», αυτός δεν αποτυπώνεται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και στο περιεχόμενο των γνωστικών αντικειμένων όλων των βαθμίδων και των τάξεων του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Κατόπιν αυτών ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Όταν η διδασκαλία ξένων γλωσσών στην εκπαίδευση θεωρείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο «βασική μάθηση» ποιος είναι ο συνολικός πολιτικός σχεδιασμός της κυβέρνησης για την αγγλική γλώσσα στο Σύγχρονο Σχολείο και πώς αυτός εκφράζεται στο ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών καθώς και στο περιεχόμενο των γνωστικών αντικειμένων κάθε τάξης, κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης;
  2. Σε ποιες τάξεις και πώς θα γίνεται η αξιολόγηση του επιπέδου γλωσσομάθειας των μαθητών;
  3. Θα ενισχυθούν οι ώρες διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, και σε ποιες τάξεις, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της αποτελεσματικής εκμάθησης της γλώσσας με πιστοποίηση αυτής;
  4. Πόσες ώρες τελικά θα διδάσκεται η αγγλική γλώσσα σε κάθε τάξη του Λυκείου;
  5. Πώς θα επιτευχθούν οι στόχοι της αποτελεσματικής εκμάθησης της αγγλικής όταν το μάθημα δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα, στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου;
  6. Από ποια σχολική χρονιά θα εισαχθεί η αγγλική γλώσσα ως δεύτερη ξένη γλώσσα στις δύο πρώτες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης;»
Προηγούμενο άρθρο Έναρξη του θερινού κινηματογράφου Καρδίτσας με την ταινία «Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΗΡΟΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ»
Επόμενο άρθρο Γέμισε η πλατεία θεατές…