Υπεγράφη η σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης οδού Καρδίτσας – Τρικάλων


Μετά από μεγάλες καθυστερήσεις που ξεπερνούν τα πέντε χρόνια ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα επιλύθηκε από την παρούσα Νομαρχιακή αρχή και αφορά την υπογραφή της σύμβασης για την εκπόνησης της μελέτης βελτίωσης της εθνικής οδού Καρδίτσας-Τρικάλων στο ποσό των 503.128,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Την σύμβαση υπέγραψε ο Νομάρχης Καρδίτσας κ. Φώτης Αλεξάκος παρουσία του αντινομάρχη έργων Β. Νίκου και της Μαρίας Μήτσιου Δ/ντριας Τεχνικών Υπηρεσιών, με τους εκπρόσωπο της σύμπραξης των γραφείων μελετών σύμφωνα με την αριθμ. 23/293/04-11-2008 απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Έργων Υποδομής και Ποιότητας Ζωής με την οποία έγινε η έγκριση του με ημερομηνία 15-10-2008 ομόφωνου πρακτικού IΙΙ της επιτροπής διαγωνισμού και η ανάθεση της μελέτης «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο. Καρδίτσας-Τρικάλων» στα συμπράττοντα γραφεία μελετών «Υετος ΟΕ»-Παπαθωμάς Γεώργιος-«Εύδοξος ΑΤΜΕ ΑΕ»-Πιστρίκας Κωνσταντίνος – Γεωργόπουλος Νικόλαος- Τρίγκα-Κυπριανού Στυλιανή που υπέβαλαν την πλέον συμφέρουσα προσφορά.

Σε ότι αφορά το ιστορικό του θέματος θα πρέπει να αναφερθούν τα ακόλουθα. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Καρδίτσας με την αριθμ. 9/108/5-6-2003 απόφαση του ενέκρινε τους όρους αναλυτικής και περιληπτικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και ορισμό επιτροπής αξιολόγησης της μελέτης «Βελτίωση οδού Καρδίτσας-Τρικάλων». Η μελέτη με την αριθμ. 4/31/11-03-2004 απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου της Ν.Α. Καρδίτσας ανατέθηκε σε συμπράττοντα Γραφεία Μελετών. Όμως ακολούθησε «βροχή» ενστάσεων και προσφυγών. Πιο συγκεκριμένα κατά τις απόφασης του Ν.Σ. υποβλήθηκαν τέσσερις (4) ενστάσεις του άρθρου 16 του Ν.716/77, τέσσερις (4) αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων και δύο (2) αιτήσεις ακύρωσης στο ΣτΕ. Οι τρεις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων απορρίφθηκαν ενώ η μία έγινε δεκτή με την απόφαση 112/2005 του ΣτΕ. Με την αριθμ. 3792/2006 απόφαση του ΣτΕ ακυρώθηκαν δύο αποφάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου Καρδίτσας και της επιτροπής του άρθρου 18 Ν.2218/1994 Ν. Μαγνησίας και Καρδίτσας με τις οποίες είχαν απορριφθεί ένσταση και προσφυγή αντίστοιχα μιας των συμπράξεων κατά της απόφασης ανάθεσης. Η ίδια απόφαση αναπέμπει την υπόθεση για νέα κρίση και ουσιαστικά επανάληψη της όλης διαδικασίας αξιολόγησης. Εκτός από αυτά εκκρεμούσε και η εκδίκαση ακύρωσης άλλου γραφείου μελετών (Γεωγραφική κλπ) που συζητήθηκε στο ΣτΕ στις 24-4-2007 αλλά δεν είχε εκδοθεί ακόμη η σχετική απόφαση.

Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο συζήτησε το θέμα σε πάνω από οκτώ συνεδριάσεις χωρίς ουσιαστικά να καταλήξει σε απόφαση αφού ακόμη και σήμερα εκκρεμούν ενστάσεις μελετητικών γραφείων που δεν συζητήθηκαν.

Με την ανάληψη των καθηκόντων της η νέα Νομαρχιακή αρχή εξέτασε το θέμα από όλες τις πλευρές και έλαβε πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση επίλυσης του σοβαρού προβλήματος. Με πρωτοβουλία του Νομάρχη κ Αλεξάκου αποφασίσθηκε να ακολουθηθεί η διαδικασία της επαναπροκήρυξης της μελέτης γιατί όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα ήταν πλέον πολύ δύσκολη η ανάθεση της μελέτης στα επόμενα τρία-τέσσερα χρόνια λόγω των πολλών ενστάσεων και προσφυγών στο ΣτΕ.

Για το σκοπό αυτό η Νομαρχιακή Επιτροπή Έργων Υποδομής και Ποιότητας Ζωής με την αριθμ. 17/145/25-10-2007 απόφαση της προχώρησε στην ανάκληση της αναλυτικής και περιληπτικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της μελέτης «Βελτίωση οδού Καρδίτσας-Τρικάλων» που εγκρίθηκε με την αριθμ. 9/108/5-6-2003 απόφαση του Ν.Σ και αποφάσισε την επαναπροκήρυξη της μελέτης σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου νόμου περί μελετών (Ν.3316/05)

Το σκεπτικό της απόφασης ήταν ότι «θα υπάρξει πολύ μεγάλη καθυστέρηση για την υπογραφή της σύμβασης λόγω πάρα πολλών ενστάσεων και προσφυγών και εμπλοκής του ΣτΕ αλλά και το ενδεχόμενο ακύρωσης και της όλης διαδικασίας που τηρήθηκε μέχρι τώρα.

Ακολούθως με την αριθμ. 17/146/25-10-2007 απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Έργων Υποδομής και Ποιότητας Ζωής έγινε η έγκριση του νέου φακέλου έργου και Συγγραφής Υποχρεώσεων της μελέτης «Βελτίωση οδού Καρδίτσας – Τρικάλων» ενώ με την αριθμ. 21/179/5-12-2007 απόφαση έγινε η κατάρτιση-έγκριση των όρων διακήρυξης και της συγγραφής υποχρεώσεων και ορισμός Επιτροπής Διαγωνισμού της μελέτης για την εκπόνηση της Μελέτης «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο. Καρδίτσας -Τρικάλων» με προθεσμία υποβολής προσφορών τη Παρασκευή 07-03-2008.

Η επιτροπή διαγωνισμού παρέλαβε τους φακέλους συμμετοχής των μελετητικών γραφείων την Τρίτη 11-03-2008 αλλά λόγω αποχής των μελών της ΕΜΔΥΔΑΣ συνεδρίασε είκοσι (20) μέρες μετά στις 01-04-2008 για το άνοιγμα των φακέλων.

Κατατέθηκαν δεκατρείς (13) φάκελοι συμμετοχής και αφού ελέγχθηκαν τα δικαιολογητικά συντάχθηκε το με ημερομηνία 06-05-2008 πρακτικό I. κατά του πρακτικού Ι (έλεγχος δικαιολογητικών συμμετοχής) δεν κατατέθηκαν ενστάσεις μέσα σε πέντε (5) εργάσιμες ημέρες όπως προβλέπεται από την διαδικασία.

Ακολούθως η επιτροπή διαγωνισμού προχώρησε στο άνοιγμα των φακέλων των «τεχνικών προσφορών» των διαγωνιζομένων και στις 23-09-2008 ολοκλήρωσε το πρακτικό με αριθμό ΙΙ στο οποίο περιλαμβάνεται η βαθμολογία των τεχνικών προσφορών. Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι ο κάθε φάκελος συμμετοχής αριθμεί πάνω από 250 σελίδες. Το πρακτικό ΙΙ στάλθηκε σε όλους τους συμμετέχοντες και δεν υποβλήθηκε καμία ένσταση μέσα σε δέκα (10) ημερολογιακές ημέρες όπως προβλέπεται από την διαδικασία.

Στη συνέχεια στις 13 Οκτωβρίου 2008 και ώρα 09:00, τα μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμού (Ε.Δ.), συνήλθαν στην τελευταία δημόσια συνεδρίαση στα γραφεία της ΔΤΥΝΑ προκειμένου να προχωρήσουν στο άνοιγμα των Φακέλων Οικονομικής προσφοράς και να προβούν στη διαδικασία για την ανάδειξη αναδόχου της ανωτέρω μελέτης. Σχετική ανακοίνωση στάλθηκε εμπρόθεσμα στους διαγωνιζόμενους στις 07-10-2008, μετά την οριστικοποίηση της βαθμολογίας των τεχνικών προσφορών του Πρακτικού ΙΙ στις 23-09-2008 και τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή ενστάσεων στις 06-10-2008.

Στις 15-10-2008 η επιτροπή διαγωνισμού ολοκλήρωσε το πρακτικό ΙΙΙ που εστάλη ξανά σε όλους τους συμμετέχοντες και δεν υποβλήθηκε καμία ένσταση μέσα σε πέντε (5) εργάσιμες ημέρες όπως προβλέπεται από την διαδικασία.

Στη συνέχεια το πρακτικό εστάλη στον Πρόεδρο της Νομαρχιακής Επιτροπής Έργων Υποδομής και Ποιότητας Ζωής ως προϊσταμένη αρχή για την λήψη απόφασης ανάθεσης της μελέτης.

Με την αριθμ. 23/293/04-11-2008 απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Έργων Υποδομής και Ποιότητας Ζωής έγινε η έγκριση του με ημερομηνία 15-10-2008 πρακτικού IΙΙ της επιτροπής διαγωνισμού και η ανάθεση της μελέτης «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο. Καρδίτσας-Τρικάλων» στα συμπράττοντα γραφεία μελετών «Υετος ΟΕ» – Παπαθωμάς Γεώργιος – «Εύδοξος ΑΤΜΕ ΑΕ» – Πιστρίκας Κωνσταντίνος – Γεωργόπουλος Νικόλαος- Τρίγκα-Κυπριανού Στυλιανή που υπέβαλαν την πλέον συμφέρουσα προσφορά.

Αντικείμενο της μελέτης είναι τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού Καρδίτσας – Τρικάλων που ανήκει στο εθνικό οδικό δίκτυο. Θα μελετηθεί η κατασκευή – διαπλάτυνση τμημάτων συνολικού μήκους 10,8 χλμ από την αρχή της οδού (Σχολή Αστυνομίας) μέχρι τα όρια με το Νομό Τρικάλων (Γέφυρα Πηνειού). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πρόκειται για υπεραστική οδό με κύρια λειτουργία τη σύνδεση μεταξύ νομών, μήκους 10,3 χλμ, συνολικού πλάτους 19 μ. μαζί με τα ερείσματα και ειδικότερα:

  • Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3.50 μ. ανά λώρίδα
  • Στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0.61 μ.
  • Δύο κεντρικές λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 0.70 μ.
  • Δύο πλευρικές λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 0.50 μ.
  • Σταθεροποιημένο έρεισμα π πλάτους 1.00 μ

Οι επιμέρους μελέτες που θα εκπονηθούν από τον ανάδοχο στα πλαίσια της μελέτης είναι οι εξής :

  • Μελέτη Τοπογραφίας, που περιλαμβάνει και έλεγχο του κτηματολογίου της οριστικής μελέτης «Παράκαμψη Αρτεσιανού & Ριζοβουνίου» και επέκταση της ζώνης απαλλοτρίωσης στα 45 μ. Έλεγχος – διόρθωση των κτηματολογίων της παλιάς μελέτης των παρακάμψεων και επέκταση της ζώνης απαλλοτρίωσης στα 45 μ. σε όλο το μήκος των παρακάμψεων.

Επίσης, στα πλαίσια της συγκοινωνιακής μελέτης θα κατατεθεί από τον ανάδοχο και πρόταση – εκτίμηση για το σχεδιασμό των παράπλευρων – βοηθητικών οδών οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στην παρούσα μελέτη.

  • Μελέτη Συγκοινωνιακών Έργων, με αντικείμενο την μελέτη οδοποιίας της οδού, τη μελέτη τεσσάρων (4) κυκλοφοριακών κόμβων και τη μελέτη σήμανσης, ασφάλισης και σηματοδότησης τους.
  • Η κατασκευή τεσσάρων (4) κόμβων αφορά τον κόμβο προς Σελλανα (1), Παλαιοχωρίου (2), Αγναντερού-1 (3) και Αγναντερού-2 (4)
  • Μελέτη Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων, με αντικείμενο τη μελέτη ηλεκτροφωτισμού της οδού και τη μελέτη εγκατάστασης φωτεινής σηματοδότησης στους τέσσερις ισόπεδους κόμβους.
  • Στατική Μελέτη, με αντικείμενο τη μελέτη επέκτασης δύο γεφυρών με ανοίγματα 25μ.& 15μ. Ο ανάδοχος θα εκπονήσει τόσο τις γεωτεχνικές έρευνες όσο και τη γεωτεχνική μελέτη). Για το απαιτούμενο πρόγραμμα γεωτεχνικών ερευνών και την αντίστοιχη αμοιβή αναφέρονται αναλυτικά στοιχεία στο τεύχος προεκτιμώμενων αμοιβών.
  • Γεωτεχνική Μελέτη, με αντικείμενο τη διενέργεια γεωτεχνικών ερευνών, εργαστηριακών δοκιμών και την σύνταξη της γεωτεχνικής μελέτης για τις δύο γέφυρες. Χάρτης ανάλυσης υδρογραφικού δικτύου στην περιοχή της οδού, με καταγραφή και σχολιασμό της υφιστάμενης κατάστασης και γενική εκτίμηση (όχι αναλυτικό υπολογισμό) των πλημμυρικών παροχών των ρεμάτων της περιοχής.
  • Γεωλογική και Περιβαλλοντική Μελέτη και σύνταξη ΣΑΥ – ΦΑΥ.

Ο συνολικός χρόνος εκπόνησης των μελετών ορίζεται σε δέκα (10) μήνες, συμπεριλαμβανομένων των χρόνων εγκρίσεων των ενδιάμεσων σταδίων από την υπογραφή του συμφωνητικού.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης ο Νομάρχης κ Αλεξάκος δήλωσε. «Μια ακόμα σοβαρή εκκρεμότητα αντιμετωπίσθηκε και επιλύθηκε. Όπως γνωρίζεται κανένα μεγάλο έργο δεν χρηματοδοτείται αν δεν υπάρχει πλήρες μελέτη. Για να ζητήσουμε την χρηματοδότηση του έργου αυτού αναθέσαμε λοιπόν την μελέτη γιατί θεωρούμε την κατασκευή αυτού του άξονα πολύ σημαντικό έργο για το νομό μας. Η βελτίωση-κατασκευή της εθνικής οδού Καρδίτσας – Τρικάλων έχει ως σκοπό την εξασφάλιση ενός αξιόπιστου οδικού άξονα με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, ο οποίος θα αναβαθμίσει τη σύνδεση μεταξύ των Νομών και θα συμβάλλει στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Έτσι με την συνολική βελτίωση σύμφωνα και με τις υφιστάμενες μελέτες των παρακάμψεων των κατοικημένων περιοχών Αρτεσιανού & Ριζοβουνίου, πρόκειται να αναβαθμιστεί συνολικά το οδικό δίκτυο του νομού με αποτέλεσμα την αύξηση της ασφάλειας, της άνεσης και της λειτουργικότητας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες σε μια περιοχή που αναπτύσσεται ραγδαία. του.

Προηγούμενο άρθρο Κατασκευή Διοικητηρίου Ν.Α. Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο ΠΥΡΓΟΣ ΙΘΩΜΗΣ